Todd Howard ger oss mer info om Starfield

Robot
Todd Howard ger oss mer info om Starfield

Kan man fiska? Finns det markfordon? Kan planeter ha flera miljöer?

#Bethesda, #Starfield


Medlem

Märkligt att man inte får tillgång till någon form av fordon för utforskning på planeterna.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

En artikel (och intervju, om det nu inte var jättemycket lull-lull utemellan) helt i min smak – direkt på faktan, informationen , det som folk vill veta

Medlem
Skrivet av Freakon:

Märkligt att man inte får tillgång till någon form av fordon för utforskning på planeterna.

I mina öron luktar det lite DLC om det. Tänk Horse Armor men kanske mer genomtänkt. Antingen det, eller så är ytan vi kan utforska på varje planet väldigt liten och 99% lämnas outforskat.


signatur

War, War never changes...

Medlem
Skrivet av Freakon:

Märkligt att man inte får tillgång till någon form av fordon för utforskning på planeterna.

Creation-motorn har väl åtminstone hittills varit rätt notoriskt dålig på att hantera fordon (då de i princip hanterats som uppskalade karaktärer)? Tänker på BoS-farkoster samt Liberty Prime i Fallout-spelen som exempel. Mycket skriptande och spännande trick (vill minnas att Vertibirds skalades ner i storlek när de flög bort från spelaren i Fallout 3 för att skapa illusionen av att röra sig snabbare) som används.

Finns lite moddar som försöker lägga till dem, så kanske det hade gått att lösa någorlunda. Expansions-material, månne?


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Inget ont i döda Y-uppdrag, bara de varieras med andra.

Inaktiv
Skrivet av Freakon:

Märkligt att man inte får tillgång till någon form av fordon för utforskning på planeterna.

OBS: INGEN PROFESSIONELL ANALYS. HAR EJ SPELAT SPELET

Av någon anledning hade jag tagit det för givet. Vet inte varför.
Får se hur det spelar ut sig med att landa med skeppet om och om igen. Tror det finns risk för att det blir aningen enformigt om man inte kan utforska längre sträckor på själva planterna.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Märkligt att man inte får tillgång till någon form av fordon för utforskning på planeterna.

Skrivet av Tarotikum:

I mina öron luktar det lite DLC om det. Tänk Horse Armor men kanske mer genomtänkt. Antingen det, eller så är ytan vi kan utforska på varje planet väldigt liten och 99% lämnas outforskat.

Läste en tråd på reddit där moddare gav sin syn på fordon i Starfield och varför vi inte ska förvänta oss dessa moddar strax efter släpp.

Enligt dom så är det pga Creation engine som verkligen inte har förutsättningarna för det. Det kommer antagligen komma moddar med fordon men detta kommer ta lång tid.

Men som sagt detta läste jag på reddit så ta det för vad det är.

Medlem

Så j*vla synd att det inte är co-op, man vill ju bjuda in sina polare och skryta över sitt skepp man byggt

Medlem

Ni som spelat No mans sky ser likheterna som jag gör i Starfield. Jag vet inte om det är oroväckande eller bra. No mans sky lösningar kan vara bra så länge dom gör det på ett bra sätt. Men gör dom det dåligt så kommer det säkert att kännas billigt och upprepande.

Medlem

Man såg ju hur "roliga" de generiska uppdragen var i Fallout 4.

"Another settlement needs your help. I'll mark it on your map."

KoP
Medlem
Skrivet av Atreyu:

Så j*vla synd att det inte är co-op, man vill ju bjuda in sina polare och skryta över sitt skepp man byggt

Du får ta screenshots och skicka till polarna istället. 😂

Medlem
Skrivet av Freakon:

Märkligt att man inte får tillgång till någon form av fordon för utforskning på planeterna.

Har de sagt nåt om man kan använda skeppet hur man vill på planeterna eller är det bara i rymden de är tillgängliga? Om inte så kommer ju utforskandet bli otroligt tidskrävande. Tänker på NMS och hur outhärdligt det hade varit om man enbart kunde gå eller använda sin jetpack.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Har de sagt nåt om man kan använda skeppet hur man vill på planeterna eller är det bara i rymden de är tillgängliga? Om inte så kommer ju utforskandet bli otroligt tidskrävande. Tänker på NMS och hur outhärdligt det hade varit om man enbart kunde gå eller använda sin jetpack.

Har inte hittat någon info om det men med tanke på att man inte kan landa manuellt, utan måste välja en plats och sedan låta spelet landa åt en, så tvivlar jag starkt på att man kan använda skeppen på planeterna.

Edit: och ja, risken är att utforskningen känns outhärdlig likt hur du beskriver.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Har inte hittat någon info om det men med tanke på att man inte kan landa manuellt utam måste välja en plats och sedan låta spelet landa åt en så tvivlar jag starkt på att man kan använda skeppen på planeterna.

Edit: och ja, risken är att utforskningen känns outhärdlig likt hur du beskriver.

Återstår att se då. Just att ta sig hela vägen från rymden ner till en planet och tillbaka var en grej jag tyckte var riktigt kul med NMS. Känns som inlevelsen försvinner lite om spelet sköter det åt en.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Återstår att se då. Just att ta sig hela vägen från rymden ner till en planet och tillbaka var en grej jag tyckte var riktigt kul med NMS. Känns som inlevelsen försvinner lite om spelet sköter det åt en.

Håller med. Känslan när man kom förbi atmosfären och kunde flyga fritt var riktigt bra i NMS.

I fallet Starfield så får jag känslan av att kulisserna och övriga begränsningar kommer att döda inlevelsen av att utforska universum, eller på sin höjd en galax, vet inte riktigt vilket ord dem använder i sin PR.

Är rädd för att vi blir lovade fritt samlag men när vi väl sitter med spelet som måste vi trä på gummi.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Att inte ha mindre skepp, eller ens riddjur, för att utforska planeterna är ju otroligt minus. Kanske inte förstör spelet, är fortfarande pepp på att testa det, men hade varit så mycket mer givande och levande om det fanns. Sunkigt.

Medlem

"Finns det markfordon eller riddjur?
Nej, vill man utforska så får man förlita sig på sina egna ben såväl som ens jetpack (eller "boost pack")."

Hm låter lite som zonerna är "små" nog att trampa runt på utan problem. Eller så får de inte till det på ett snyggt sätt, kanske motorn 🤔

Medlem
Skrivet av Freakon:

Håller med. Känslan när man kom förbi atmosfären och kunde flyga fritt var riktigt bra i NMS.

I fallet Starfield så får jag känslan av att kulisserna och övriga begränsningar kommer att döda inlevelsen av att utforska universum, eller på sin höjd en galax, vet inte riktigt vilket ord dem använder i sin PR.

Är rädd för att vi blir lovade fritt samlag men när vi väl sitter med spelet som måste vi trä på gummi.

Stora öppna världar med tydliga begränsningar är annars ett stort minus i min bok. Det är ju definitivt en risk att det blir så men får hoppas att de löser det på ett snyggt sätt.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Stora öppna världar med tydliga begränsningar är annars ett stort minus i min bok. Det är ju definitivt en risk att det blir så men får hoppas att de löser det på ett snyggt sätt.

Vi får hålla tummarna.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Är det någon som kan svara på en specifik fråga om storlek av planeterna som följt starfield nyheter regelbundet?
Jag tänker hur många planeter som är i storlek som jorden eller om de är ännu mindre? Hur definierar man en planet liksom i spelet?

Medlem

It just works

Medlem

Antar man bara väljer förutbestämda landningszoner för varje planet, där man kan vandra runt i inom en begränsad zon. Det eller...

Medlem
Skrivet av Atreyu:

Så j*vla synd att det inte är co-op, man vill ju bjuda in sina polare och skryta över sitt skepp man byggt

Inte alla spel behöver co-op. Vi såg ju alla vad som hände senast Bethesda försökte sig på multiplayer. Ser hellre att de fokuserar till 100% på single-player, och fyller världen med intressanta historier istället för generiska strider utan hjärta som bara existerar för att man ska ha kul i en halvtimme med polarna.


signatur

"Vilken jävla smäll!"

-Dynamit-Harry, ökänd psykopat

Avstängd

Länktar redan efter Starfield. Fler som länkar efter Starfield?

Medlem
16 times the detail -Todd

Kan någon (*host*red.*host*)skriva ihop en lista med alla löftena, så vi senare kan jämföra med verkligheten.

Medlem
Skrivet av JareD82:

Kan någon (*host*red.*host*)skriva ihop en lista med alla löftena, så vi senare kan jämföra med verkligheten.

Om det ligger i ditt intresse att sätta spelutvecklare så kan du väl göra en sån lista själv?

Jag har inte sett att de lovat något konstigt, på starfield direct så visade de upp sakerna samtidigt.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Antar man bara väljer förutbestämda landningszoner för varje planet, där man kan vandra runt i inom en begränsad zon. Det eller... https://youtu.be/eMtShnoOvck

Det är konfirmerat att man kan seamless vandra helt runt en planet efter att du landat precis var som helst.

Min "oro" är bara att planeterna blir lika små som i NMS - dvs obetydliga stenblock i rymden. Det tar runt 10h att gå runt en planet i NMS - det tar runt 8000+ timmar att gå runt jorden. Tyvärr lutar det ju åt det förstnämnda. Tyvärr. Men spelet kommer bli fantastiskt ändå

Medlem

Hoppas mest på ett rejält uppryck i Quest-designen. Misc-questens i Skyrim är rent bedrövligt tråkiga att utföra.

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Det är konfirmerat att man kan seamless vandra helt runt en planet efter att du landat precis var som helst.

Min "oro" är bara att planeterna blir lika små som i NMS - dvs obetydliga stenblock i rymden. Det tar runt 10h att gå runt en planet i NMS - det tar runt 8000+ timmar att gå runt jorden. Tyvärr lutar det ju åt det förstnämnda. Tyvärr. Men spelet kommer bli fantastiskt ändå

10 timmar gå runt en planet i no mans sky är ju fantastiskt revolutionerande ju när det kommer till dagens tv spel. Detta var ju inte möjligt typ 2005.

12
Skriv svar