Till slut! Jagged Alliance 3 släpps i sommar
Haemimont Games har mycket att göra just nu, både Stranded Alien Dawn och Jagged Alliance släppta inom ett par månader (Stranded var visserligen Early Access innan).
Tycker grafiken ser riktigt bra ut, väldigt detaljerad men ändå lite retro i menyerna. Att de anammat realtids smygande utanför strid är toppen, det gör att man kan spela stora kartor utan att det blir sirap med omgångsbaserad förflyttning.
Vi får se hur det fungerar i praktiken med att de döljer träffchansen. Det kan bli både bra eller dåligt, får se efter att ha spelat ett tag. Men som jag förstår får man ibland kommentarer från karaktären som ger en viss vägledning. Det ställer lite mer krav på att spelaren gör smarta val och inte bara läser en siffra. Samtidigt kan det säkert bli extra frustrerande när man missar trots bra planering och taktik.
Hoppas på ett nytt silent storm
det skulle vara guld.
Så länge vi slipper de dumma Panzerklein.
Nostalgia is a hell of a drug Benny.
Hoppas på ett nytt silent storm
Justja! Det spelet hade jag glömt bort. Förstörelsen i det var riktigt imponerande minns jag.
"Writer and Fighter"
Justja! Det spelet hade jag glömt bort. Förstörelsen i det var riktigt imponerande minns jag.
De är det som är nice
New life, New hope
Snälla var bra, snälla var bra, snälla var bra.
Tvåan är ett av tidernas främsta lir. Basta!
+1
Snälla var BRA!