Diskutera - Vilket är Ubisofts bästa spel?
Finns sjukt många bra spel, synd att företaget känns passé just nu. Det är skillnad på egna spel och när man bara varit förläggare, men med stora företag som dessa så blir det alltid lite mixat typ.
Säger Raven Shield bara för att säga något av alla spel...
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Det som kännetecknar ett Ubisoftspel enligt mig är att det i de inledande timmarna kan vara fantastiskt, men att det inte håller hela vägen och att det blir alldeles för repetitivt för att fortfarande vara roligt.
Orkar inte spela klart spelen, då det mer känns som ett jobb än underhållning.
Det som kännetecknar ett Ubisoftspel enligt mig är att det i de inledande timmarna kan vara fantastiskt, men att det inte håller hela vägen och att det blir alldeles för repetitivt för att fortfarande vara roligt.
Orkar inte spela klart spelen, då det mer känns som ett jobb än underhållning.
På senare tid så är det själva affärsmodellen. Få in en jäkla massa spelare snabbt och sedan försöka hålla fast dem med lite nytt innehåll då och då.
Viam inveniam aut faciam
Beyond Good & Evil. Spelade det när det var nytt, och jag hade aldrig sett nåt liknande. Definitivt en av mina mest formativa spelupplevelser.
Jag är benägen att hålla med till 100 %.
Din vänliga kvartersrecensent.
Rainbow6 RV med den då nya Unreal-motorn är för mej det spel som givit mest speltid av alla.
Far Cry 3 känns dom som ett spel som tog hela spelvärlden till nästa nivå. Nu försöker alla kopiera samma formulär som de skapade då. På både gott och ont.
Just nu gillar jag Anno 1800 väldigt mycket. Strategispel blir verkligen förbisedda hela tiden vid dessa typer av nomineringar. Otroligt mysigt spel med massor av DLCs som förlängerspeltiden extremt mycket.
Rayman legends är bäst
Japp, med stor marginal!
Heroes of might and magic utan tvekan! Speciellt trean.
HMM 3 släpptes dock 1999 och Ubi köpte inte rättigheterna till Might and Magic serien föräns 2003 när 3DO gick i konkurs.
Men med det sagt om det hade räknats så skulle jag säga det samma.
Rayman legends är bäst
Stod mellan detta och Beyond good and evil, de drar jämnt skägg skulle jag säga!
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |
Ingen som sagt Settlers?! Fyyyy
Bara soundtracket får dig att drömma dig bort: https://www.youtube.com/watch?v=KU-baLqgJCE
Ingen som sagt Settlers?! Fyyyy
Bara soundtracken får dig att drömma dig bort
Gjorda av Blue Byte Software.
Viam inveniam aut faciam