Vad tycker ni om Rings of Power?
Ett stabilt avsnitt igen enligt mej.
Gillar verkligen Elrond alltså, helt klart den bästa där just nu för mej.
Elrond och Durin med frugan är där serien rätt överlägset glänser för mig. Karaktärer man gillar och skön känsla!
Elrond och Durin med frugan är där serien rätt överlägset glänser för mig. Karaktärer man gillar och skön känsla!
Håller med dej definitivt, dom e grymt trevliga att följa med den härliga kemin dom har
Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.
1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.
Nja va? Det här var inget vidare. Hade stora förhoppningar men får nöja mig med filmerna några år till.
Japp. 5 avsnitt in o blir bara mer besviken för varje avsnitt.
Top 5 bästa karaktärer:
1. Durin
2. Elrond
3. Durin's fru
4. Adar
5. ?!?! Kanske stranger
Top 5 orkar inte se dessa karaktärer mer:
1. Isildur
2. Theo
3. Galadriel
4. Helbrand
5. Alla andra som inte nämnts.
Är så trött på att inget händer. Inget stämmer och de har typ tagit bort allt häftigt som kan hända. Galadriel som borde driva allt är tröttsam o irriterande. Verkar inte alls erfaren och så klok, som är några av de främsta dragen hon ska ha.
Vilka karaktärer är tanken att man ska gilla? Vilka drag är det jag borde sympatisera med hos dessa karaktär? Dialogen är ofta smärtsam.
Det är Durin och Elrond som jag gillar numera. Resten går ingen vart o börjar bara irritera mig mer o mer.
Tråkigt då första avsnittet hade nån potential, även om inget hände då med.
Japp. 5 avsnitt in o blir bara mer besviken för varje avsnitt.
Top 5 bästa karaktärer:
1. Durin
2. Elrond
3. Durin's fru
4. Adar
5. ?!?! Kanske stranger
Top 5 orkar inte se dessa karaktärer mer:
1. Isildur
2. Theo
3. Galadriel
4. Helbrand
5. Alla andra som inte nämnts.
Är så trött på att inget händer. Inget stämmer och de har typ tagit bort allt häftigt som kan hända. Galadriel som borde driva allt är tröttsam o irriterande. Verkar inte alls erfaren och så klok, som är några av de främsta dragen hon ska ha.
Vilka karaktärer är tanken att man ska gilla? Vilka drag är det jag borde sympatisera med hos dessa karaktär? Dialogen är ofta smärtsam.
Det är Durin och Elrond som jag gillar numera. Resten går ingen vart o börjar bara irritera mig mer o mer.
Tråkigt då första avsnittet hade nån potential, även om inget hände då med.
Håller med. Writing och skådespeleriet är ju helt hopplöst dåligt.
Galadriel som borde driva allt är tröttsam o irriterande. Verkar inte alls erfaren och så klok, som är några av de främsta dragen hon ska ha.
Hon är ju "bara" runt 1300(?) år och den mest värdefulla erfarenheten och visdomen är ju det hon ska komma att gå genom de närmsta 3000 1500 åren, så där får vi nog ha lite mer tålamod.
Jag tycker man gör ett helt ok jobb i hur man målar upp bilden av en "ung" rebell med en envishet som oftast sticker ut bland alver
Hon är ju "bara" runt 1300(?) år och den mest värdefulla erfarenheten och visdomen är ju det hon ska komma att gå genom de närmsta 3000 1500 åren, så där får vi nog ha lite mer tålamod.
Jag tycker man gör ett helt ok jobb i hur man målar upp bilden av en "ung" rebell med en envishet som oftast sticker ut bland alver
Önskar jag kunde känna så för deras sätt att karakterisera henne. Något i hur Helbrand måste förklara så tydligt enkla diplomatiska detaljer för henne, en person som levt i tusentals år och gått igenom flera större händelser som jag hade förväntad mig ge nån enkel livserfarenhet. Istället känns hon som en envis tonåring för mig. Det finns liksom ingen "grace" eller vishet i hennes agerande, något jag känner ska speglas i Galdriel och alverna. Eller helt enkelt, hon framstår inte som särskilt charmig eller likable i min värld 😁
Det här är Galadriel i serien:
Jag vet bäst
Jag är bäst
Ni vet inget
Jag ska inte behöva förklara mig
Ni vet inget
Man fattar varför hennes soldater gjorde myteri. Amazon har gjort ett väldigt dåligt med med att förmedla en ung rebellisk Galdriel. Om nu inte tanken är att man vill få publiken att tycka, pls ta död på henne och fortsätt äventyret med Elrond och Durin istället Mina favoriter.
Bara 1300år hmm.. hur lång tid tar det för alver att mogna? i Tolkiens värld?
Hon är väll duktig mycket äldre än 1300år där!?!
Typ minst en nolla till
Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.
Hon är väll duktig mycket äldre än 1300år där!?!
Typ minst en nolla till
Hmmm, nu blev jag osäker på min huvudräkning
Var hon 13000 år i serien och runt 30 000 år i trilogin? 🤔
Hmmm, nu blev jag osäker på min huvudräkning
Var hon 13000 år i serien och runt 30 000 år i trilogin? 🤔
Ja hon är ju född innan solen ens fanns, säger hon ju i serien också..
Hon är väl född i year of the Tree i "början" runt 1300 och den epoken varade i ca 13000år där, då e hon redan 10000år.. sen kom lite andra tidsåldrar innan dom kom till den serien e på
Ja hon är ju född innan solen ens fanns, säger hon ju i serien också..
Hon är väl född i year of the Tree i "början" runt 1300 och den epoken varade i ca 13000år där, då e hon redan 10000år.. sen kom lite andra tidsåldrar innan dom kom till den serien e på
Ah, just det. Man säger att hon är 8372 år när sauron besegras i Lotr, sen är det hela grejen med trädår vs solår
Ah, just det. Man säger att hon är 8372 år när sauron besegras i Lotr, sen är det hela grejen med trädår vs solår
Kanske dom säger.. men filmerna är inte direkt korrekta dom heller
Kanske dom säger.. men filmerna är inte direkt korrekta dom heller
Hehe sant men tänkte mest böckerna
(Edit för att förtydliga, jag menar inte att det är ett regelrätt citat utan att man på tidslinjen i solår hamnar där i slutet av böckerna )
Måste väl nästan vara en maia? Sauron tvivlar jag på då han redan härjar där?
Vet inte varför jag tänker på Radagast, visst att det kanske inte stämmer in med tidsåldrar och så men han är ju en väldigt intressant figur om man bortser hans clow insatser i Hobbit filmerna
Verkar ju nästan som jag hade rätt här efter dagens avsnitt, kul! Hoppas på ett lite längre sista avsnitt på säsongen då det är mycket som måste knytas ihop och inte har för många cliff hangers till nästa säsong.
IDKFA
är han den där meteor luffaren sauron eller gandalf?
Ingen av dem tror jag.
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6
är han den där meteor luffaren sauron eller gandalf?
Kolla mitt inlägg som jag precis skrev
IDKFA
Säkert lika legit som serien
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Kolla mitt inlägg som jag precis skrev
Jag tror faktiskt att du kan ha rätt. Om det inte är en av de blå då :).
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6
Säkert lika legit som serien
Ska det där vara roligt?
IDKFA
Charlotte Brändström är helt klart den som har lyckats göra med den här serien. De senaste två lyfter verkligen serien lite högre och inte bara för att det händer saker. Rent visuellt är de på en helt annan nivå än tidigare avsnitt.
Jag tycker fortfarande att den håller en 7/10 nivå, totalt.
Hade gärna sett vad den här serien kunnat vara med vassare showrunners.
Amazon erkänner censur https://www.youtube.com/watch?v=7sfkp-r6Dpo
Amazon erkänner censur https://www.youtube.com/watch?v=7sfkp-r6Dpo
Istället för att titta på "det där", så kan man istället läsa artiklarna direkt som källa med fördel att de då inte är tolkade 2 gånger extra (och dessutom av en mini-youtuber vars utbud till synes består av 90% "anti-woke" skräp)...
Här:
https://www.hollywoodreporter.com/tv/tv-features/the-rings-of...
https://variety.com/2022/tv/news/rings-of-power-reviews-delay...
När du väl läst dem, så kan man snabbt inse att videon du länkade är så stört vinklad att det inte finns ett ord sanning bakom det, oavsett vad man tycker om serien så är det trögt att titta på sånt här click-bait skitsnack.
Trevlig läsning!