Quiz – Vad kan du om Metal Gear-serien?
Hideo Kojimas livsverk är komplicerat som få. Lyckas du lösa Metal Gear-härvan?
Den mest snurriga ploten i historien. Ibland är less more, så att säga. Älskar atmosfären och allt men känner mig alltid mest förvirrad och tappar känslan för varför man gör saker och ting. Alla miljoner smeknamn gör ju inte saken bättre om man säger så. Jag både gillar och ogillar denna serie. Allt larv med usel humor och gömma sig i boxar drar mig alltid ur upplevelsen.
Mitt resultat: 7/10.
Den mest snurriga ploten i historien. Ibland är less more, så att säga. Älskar atmosfären och allt men känner mig alltid mest förvirrad och tappar känslan för varför man gör saker och ting. Alla miljoner smeknamn gör ju inte saken bättre om man säger så. Jag både gillar och ogillar denna serie. Allt larv med usel humor och gömma sig i boxar drar mig alltid ur upplevelsen.
Det är för att Kojima helt lever enligt "Rule of Cool". Han struntar blankt i om handlingen är rent nonsens (se Death Stranding som praktexempel). För gott och ont.
Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.
Jag gillar metal gear.
Har inte spelat all riktigt men svaren på alla frågor kunde jag