Simon the Sorcerer: Origins har utannonserats

Robot
Simon the Sorcerer: Origins har utannonserats
Medlem

Mysigt! Synd att jag inte pallar att spela peka-klicka som när man var ung på amiga tiden...

signatur

1# FZ Troll

Medlem

Vad trevligt! Har inte spelat det sedan 1an på Amiga CD32! I feel old today! 😅

Flakmonkey

Som alltid uppföljare till serier från den här pixel-eran så känns det lite konstigt att se den nya grafiska stilen, inte att den är dålig utan för att det inte är så jag kommer ihåg Simon the Sorcerer. Tonen och humorn är ju dock det viktigaste så om bara (nog inte så bara dock) så kan det här bli riktigt bra.

Medlem

Om de ska uppdatera spelet. Varför gör man smidigare animationer? Vad är det 2 FPS på karaktären?

Medlem
Medlem

Hoppas det kommer till Ios också

Medlem

Ser inte ut att bevara den mysiga sago stil grafiken från 1an tyvärr. Men det går nog inte återskapa en sådan klassiker.

Skribent

Jag gillar grafiken, den påminner om Studio Ghiblis filmer. Var lite så jag såg spelet även när det var pixelgrafik, så för mig är det riktigt passande.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag gillar inte grafiken, den ser ut att vara något random anime-spel från Yokohama. Nej. Pass på detta om detta är hur det kommer se ut när det är klart.

signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Grafiken får mig att välja bort det. Originalet minns jag med värme, men det här känns bara billigt. Finns så många bra indieutvecklare i den här genren som skapar nya, intressanta IP. Inte sällan med modern grafik som ändå imponerar trots små resurser.

Simon The Sorcerer är för mig ett kultspel som förtjänar att bli behandlat som ett stort IP. Det vill säga: antingen gör man någonting riktigt bra eller så låter man det vara och vila i frid.

Medlem

Ettan och tvåan är fantastiska med otroligt fin grafik. Minns dem varmt. De plågades lite av peka klicka logiken. Hur fan ska mam lista ut att man ska använda ballongen på ett random järngaller liksom...

Som ett fan köpte jag trean, men det här var ju back in the day så... det funkade heöt enkelt inte på min PC.

Sen har jag aldrig sett fyran eller femman i nån butik.

Men det här då? Ser helt ok. Ska bli intressant se vad folk säger vid release.

Medlem

Detta var faktiskt ett av de få originalspel jag köpte till amiga. Inköpt på tradition i sturegallerian någongång i början av 90-talet. Då logiken inte riktigt passade ihop med mitt tonåriga intellekt blev det aldrig att jag klarade det. Det blev istället en jakt på walkthroughs bland press stops alla utländska magasin…

Skribent

De första två spelen är några av mina favoriter någonsin, oaktat genre. Så jag hoppas verkligen att det här blir bra!

Dock: prequel? Första spelet är ju redan origin-historien om hur Simon blev en trollkarl.

signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Why no Love?

1:

2:

This?

1
Skriv svar