Starfield och Redfall försenas - släpps 2023
Det verkar ju som Nintendo gör färdigt spel och kan hålla dem på is tills det finns ett bra läge och släppa. Jag tror tex. att Metroid Prime remaken är färdig redan, men de väntar på att släppa den tills de har releasedatum för Prime 4. Då kan de börja hajpa upp det spelet med att släppa Prime-remaken ett halvår innan.
Ja precis .Nyligen har vi Metroid Dread och det fantastiska Kirby Forgotten Land som är exempel på spel de utannonserade kort innan de släpper dem.
Oavsett tidigare principer gör nog Bethesda rätt i åtminstone visa upp en trailer med gameplay nu i juni så att vi åtminstone kan få en uppfattning vad vi har att vänta oss. Spelet har varit under utveckling länge och avtäcktes redan 2018 och jag måste erkänna att det är bra märkligt att vi bara fått en trailer sedan dess. Resten av deras marknadsföring med concept art, panelsamtal o.s.v. känns bara oerhört frustrerande och info om själva spelet, världarna, story och funktioner/spelmekanik är ju knapphändig än idag.
Jag är absolut inte för att de ska köra en marknadsföringskampanj a la Cyberpunk men om inget visas nu i juni så kommer mina varningsklockor börja ringa.
Jäkligt trist, hade sett fram emot att spela det till jul. Nåväl, tur att det kommer mycket tredjepart ändå. Sen lär de väl släppa Forza och Grounded bland andra. Ser fram emot Xbox Showcase. Vad jobbar The Coalition med?
Oklart men den senaste tiden har de utannonserat(?) många positioner inom företaget på sina sociala medier så någonting lär de ha på gång
hela "släpp det den 11'e november, på dagen 11 år efter skyrim" grejen var ju ganska uppenbart en PR grej, men jag önskar verkligen att utvecklare/utgivare slutade slänga ur sig releasedatum huxflux.
känns verkligen som vi har gått från "vi gör allt i vår makt för att släppa det på det här datumet" till "jomen det är väl säkert färdigt då, däromkring, hoppas vi, get hyped!"
Vad jobbar The Coalition med?
Är inte det Perfect Dark remaken?
Edit: Nej.
Oavsett tidigare principer gör nog Bethesda rätt i åtminstone visa upp en trailer med gameplay nu i juni så att vi åtminstone kan få en uppfattning vad vi har att vänta oss. Spelet har varit under utveckling länge och avtäcktes redan 2018 och jag måste erkänna att det är bra märkligt att vi bara fått en trailer sedan dess. Resten av deras marknadsföring med concept art, panelsamtal o.s.v. känns bara oerhört frustrerande och info om själva spelet, världarna, story och funktioner/spelmekanik är ju knapphändig än idag.
Jag är absolut inte för att de ska köra en marknadsföringskampanj a la Cyberpunk men om inget visas nu i juni så kommer mina varningsklockor börja ringa.
Jo. Det vore ju mycket konstig om de inte har något gameplay att visa upp när de, gissar jag, bara för ett par månader sedan fortfarande siktade på en hösten 2022-release. Förhoppningsvis har inget allvarligt inträffat.
Det är The Initiative som utvecklar Perfect Dark, nu med hjälp utifrån av Crystal Dynamics (ryktas om rejäla problem i "AAAA-studion" The Initiative). The Coalition ryktas jobba på en multiplayerdel av Perfect Dark men inte huvudspelet.
hela "släpp det den 11'e november, på dagen 11 år efter skyrim" grejen var ju ganska uppenbart en PR grej, men jag önskar verkligen att utvecklare/utgivare slutade slänga ur sig releasedatum huxflux.
känns verkligen som vi har gått från "vi gör allt i vår makt för att släppa det på det här datumet" till "jomen det är väl säkert färdigt då, däromkring, hoppas vi, get hyped!"
Jag förstår inte vad Starfield har med Skyrim att göra? Så förstod aldrig varför de skulle vara samma släppdatum från första början. Det är bara ta alla datum med en stor nypa salt helt enkelt, de verkar gissa och välja något slumpmässigt datum.
Jag förstår inte vad Starfield har med Skyrim att göra? Så förstod aldrig varför de skulle vara samma släppdatum från första början. Det är bara ta alla datum med en stor nypa salt helt enkelt, de verkar gissa och välja något slumpmässigt datum.
Om jag inte minns fel var det väl tal från Bethesdas sida att "detta är Skyrim i rymden" så där har du väl kopplingen
Oklart men den senaste tiden har de utannonserat(?) många positioner inom företaget på sina sociala medier så någonting lär de ha på gång
Ah, de visar nog upp något snart.
Nja, där tror jag inte att de är inblandade.
Är faktiskt väldigt förvånad, inte en speciellt imponerande line-up 2022, eller har de ens en line-up 2022?
Vad har man att se fram emot som Xbox spelare i år? Verkar vara rätt mycket grus i Microsofts maskineri just nu, det ända imponerande spelet på länge är Forza.
Blir väl typ inga exklusiva spel för senaste generationen i år, kanske bara Forspoken?😴
Ah, de visar nog upp något snart.
Nja, där tror jag inte att de är inblandade.
Jag läste fel.
Det är en lite oroväckande trend i spelbranschen att spel som fått releasedatum och sedan försenas (ibland länge) fortfarande inte är färdiga när de väl släpps. Cyberpunk och Halo Infinite är väl de största av de titlarna de senaste åren.
Man får känslan att de tar en massa "genvägar" som inte blir lyckade för att hinna till ett datum. Sedan när spelet försenas går det mesta av tiden åt att reda ut de värsta problemen dessa "genvägar" skapat och inte att färdigställa och polera.
Det är lite lustigt att utvecklare på Starfield kallat det för "nästa Cyberpunk" internt.
Vi får se om Starfield verkligen är välpolerat när det väl släpps eller om det är i "Bethesda-skick".