Quiz – Vad kan du om Star Wars-spel?
Respawn har inte ett utan TRE Star Wars-spel i görningen. Vad kan du om Star Wars?
Mitt resultat: 6/10.
Aldrig gillat Star Wars, inte ens original trilogin tyckte jag speciellt mycket om. Trots att jag gillar sci-fi i övrigt, Star Trek, Firefly, Babylon 5, Stargate, etc. så klickar Star Wars bara inte och det märktes verkligen i detta quiz, gissade på det mesta.
Starwars är dock inte Sci-Fi. Det har mer gemensamt med fantasy.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett
Började starkt med fem av fem rätt, sen ordnade det upp sig.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Jo, ja... Kan inte påstå att något SW - spel någonsin har lämnat stort avtryck hos mig. Möjligen med undantag för Rebel Assault som jag älskade när det begav sig. Jösses vad snyggt det var.
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Starwars är dock inte Sci-Fi. Det har mer gemensamt med fantasy.
Ou skulle göra en checklista på vad Sci-fi ska innehålla jämfört med vad fantasy ska innehålla... Så garanterar jag att Star Wars bockar av fler rutor inom Sci-fi än fantasy.
Men nu när det är sagt. Så är star wars, Sci-fi fantasy.