Pirat avslöjad efter gnäll på officiellt forum
Tycker det här var rätt kul, men även idiotiskt.
En pirat reggar sig på officiella forumet för det nya Wolverine-spelet. Skriver sen en gnälltråd om hur det inte fungerar, och kräver att de fixar buggen. Hotar även med att gå tillbaks till affären för att få de $40 han spenderat på spelet.
Sen postar han även en bild på felet när han startar spelet. Dock så märkte en forummedlem att han hade den nerladdade piratversionen, då han hade kvar ISO-filen på skrivbordet. Han hade även andra piratgrejer på sitt skrivbord.
Här är tråden:
http://www.herohq.com/forums/viewthread/4377/
Här är bilden på sitt skrivbord han postade (med piratfiler och allt):
http://i39.tinypic.com/91jdl0.png
Personligen tycker jag att hans sort är oerhört låg. Att pirata ett spel och sen kräva support på officiella forumet och även ljuga om att han betalt pengar för det. Jag struntar i själva piratandet, men om man nu gör det så får man hålla käften och lösa sina problem själv.
I övrigt så hoppas jag FZ gör en recension på Wolverine. Det är riktigt bra, absolut ett av de bästa filmspelen. Det är ett action / beat'em up i stil med t.ex. God of War, Bloodrayne och Conan (konsolspelet, inte MMO). Riktigt brutalt dock, så är 18+. Gjort av kända Raven Software, som ligger bakom många kända spel med id softwares motor och även har nya Wolfenstein och Singularity på gång.
Konstigt att snubben aldrig postade något mer efter att de upptäckt att hans version av spelet var en pirat-version.
"då han hade kvar ISO-filen på skrivbordet."
Jaha var då? har försökt se den själv i röran utan framgång, såg andra piratgrejer men inte ISO. Men visst chansen är väl ganska stor att det är pirat då han har massa annat som är det.
Btw, hur står han ut med sådant ostädat skrivbort det är det värsta jag sett:/
Det finns folk som har hjärnor, smarta eller mindre smarta, sen finns det ju dem som man tvivlar starkt på att de någonsin ägt en...
ingen som tänker så långt att han kanske laddat hem spelet EFTER att han köpt det, för att testa om det var nåt fel på skivan?
Det finns förstås en väldigt långsökt chans att det eller något liknande skett.
Men eftersom han installerat spelet och får krashen när han försöker starta det, vilket han beskrev i inlägget så är risken närmast obefintlig. Speciellt eftersom han hade andra piratgrejer också på skrivbordet.
Men som de säger i Cops, "All suspects are innocent until proven guilty in a court of law" fast man vet att alla de griper är skyldiga.
- Så en mycket liten reservation för att detta kan vara fallet.
ingen som tänker så långt att han kanske laddat hem spelet EFTER att han köpt det, för att testa om det var nåt fel på skivan?
Det finns förstås en väldigt långsökt chans att det eller något liknande skett.
Men eftersom han installerat spelet och får krashen när han försöker starta det, vilket han beskrev i inlägget så är risken närmast obefintlig. Speciellt eftersom han hade andra piratgrejer också på skrivbordet.
Men som de säger i Cops, "All suspects are innocent until proven guilty in a court of law" fast man vet att alla de griper är skyldiga.
- Så en mycket liten reservation för att detta kan vara fallet.
Eller som i Troops: All suspects are guilty, period. Otherwise they wouldnt be suspects, would they?
Dumt men det jag reagerade mest på var det stökiga skrivbordet, vilken röra, dios mio!
Finns inget värre än ostädade skrivbord.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/