Outriders kan bli Square Enix "nästa stora franchise"
rätt så roligt spel på sitt sätt dock inte bästa endgame kanske. jag och mina polare köpte spelet på release vi fick väl in dryga 100 timmar speltid all in all innan vi kasta in vantarna och sa att vi skulle vänta på stora uppdateringar eller expansioner och spela mer då kanske.
Kampanjen var rolig men endgame var riktigt enformigt. Dessutom dessa server problem när man skulle lira med polare som gjorde att man tröttna på att spela. Var alltid någon som inte kom in och var tvungen att starta om spelet flera gånger vilket alltid gjorde det till ett projekt att försöka lira. Skulle nog dock gå tebax om de släpper ny content och om de var stabila servrar.
Håller med ovanstående, bra spel men när du är klar med kampanjen så är det bara expeditions kvar vilket inte ger så mycket. Däremot ska man komma ihåg att det inte är ett live service-spel eller är besudlat med mtx.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Blev några timmar bara, sedan tröttnade jag rejält på spelet. Jag ville verkligen tycka om det men tyvärr kändes det lite som ett magplask för min del. Känns som att storyn finns där för att dom var tvungna att ha en, men tyvärr blev den ju som ett dåligt skämt. Gameplay är ju fantastiskt verkligen, utan tvekan studions starkaste sida. Men det hjälpte inte när bandesigen och fienden var så otroligt repetitiva. Men roligt att det gått bra för dom så att man kanske kan få en uppföljare som fixar felen med detta.
Outriders var roligt men endgame var nått av det sämre man har stött på. Enformigt och alldeles för lätt att klara allt på T15
Många saker som är så buggit att det inte gick att spela. Spelet är gjort för att spela med andra men det var lättare att spela själv många gånger då balanseringen är helt galen.
Har lagt detta spela på is sedan en bra tid tillbaka och hoppas att det fixar alla buggar och att det kommer mer att göra än att springa samma expeditions om & om igen
Vad dom inte skrev i artikeln var att det må ha haft 3.5m unika spelare, men att antalet som spelar samtidigt har droppat med typ 90% (siffror tagna ur luften, men dom känns någorlunda realistiska)
Spelet är trasigt på alla sätt och vis, från kontaktproblem med servrar, till korrupta sparfiler till icke fungerande skills och en helt idiotisk skalning av levels och gear, the list goes on and on...
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett
Spelet är kul, men endgame är väldigt repetitivt. Tyvärr verkar spelutvecklare inte fatta att det är korkat att lägga 90% av utvecklingstiden på en kampanj man kör igenom en gång, och 10% på endgame som man vill spela jättelänge.
Spelet var ju helt sjukt buggigt första veckorna. Jag kraschade typ 30-40 gånger om dagen. Det hjälpte ju inte att varje gång man startade spelet så var man tvungen att se splash screens i en minut. Den dryga introslängan gick ju till slut att editera bort med lite filtrixande, men ändå, va fan ska man vara tvungen att se dessa skitgrejer varje gång för? Kul också när krashrapporteringsverktyget också brukade krascha.
Spelet är fortfarande lite buggigt, men kraschar iaf inte så ofta längre...
Jag kommer definitivt att spela det mer, men låter det gå ett tag så de får jobba vidare på det. Kanske rent utav släppa mer innehåll. Hade dock önskat att spelet var mer open-world-baserat som typ Borderlands med fordon och allt än alla dessa mindre kartor man kör om och om igen stressad av en klocka man måste slå.