Arma 3 tar kriget till Vietnam
Gillar att de bakar in King of the hill och andra community-skapta "game-modes" i spelet på ett lättillgängligt sätt. Gillade Battlefield Vietnam så hoppas på att få lite såna vibbar när man spelar det här
Jag vill verkligen gilla Arma3 och lirade det massor innan, men nu känns spelet föråldrat.
Känner desamma. Har ca 2000 timmar i spelet men de känns som vi behöver ett ArmA 4 nu..
Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly
Snart dags för ett nytt ArmA, känns som det vore dags för uppdatering av deras spelmotor.
ja absolut. Squad kör ju med Unreal, vilket är en stor fördel. Hoppas ARMA uppdaterar deras motor, för det är ett grymt spel. Men de behöver ju komma ikapp lite.
“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci
ja absolut. Squad kör ju med Unreal, vilket är en stor fördel. Hoppas ARMA uppdaterar deras motor, för det är ett grymt spel. Men de behöver ju komma ikapp lite.
Har gått lite små rykten en längre tid att ett nytt ArmA är under utveckling, men inga klara tecken har vi fått ännu. Men man kan alltid hoppas.
Tror inte Unreal-motorn fungerar ihop med hur ArmA hanterar sina resurser, därför de har egen motor I guess. Plus att deras motor är väldigt anpassningsvänlig mot modar, och som är en av de största anledningarna att spelet har blivit så pass populärt. KOtH, Escape m.fl.
Men efter man har spelat några matcher i Escape from Tarkov så känns ArmA rätt tråkigt, och har svårt att gå tillbaka till det. Men dock så är KOtH fortfarande riktigt roligt.
ja absolut. Squad kör ju med Unreal, vilket är en stor fördel. Hoppas ARMA uppdaterar deras motor, för det är ett grymt spel. Men de behöver ju komma ikapp lite.
Har gått lite små rykten en längre tid att ett nytt ArmA är under utveckling, men inga klara tecken har vi fått ännu. Men man kan alltid hoppas.
Tror inte Unreal-motorn fungerar ihop med hur ArmA hanterar sina resurser, därför de har egen motor I guess. Plus att deras motor är väldigt anpassningsvänlig mot modar, och som är en av de största anledningarna att spelet har blivit så pass populärt. KOtH, Escape m.fl.
Men efter man har spelat några matcher i Escape from Tarkov så känns ArmA rätt tråkigt, och har svårt att gå tillbaka till det. Men dock så är KOtH fortfarande riktigt roligt.
Jag har verkligen kämpat för att älska Arma genom åren. En fantastisk sandlåda fylld med fundamentala buggar som sträcker sig långt in i designen av motorn från begynnelsen. Script och annat som beter sig väldigt random även i det som skapats av utvecklarna för SP. Arma 1,2 var otroligt problemfyllda, samtidigt har ju spelen varit relativt unika utan större konkurrens vilket gjort att det kunnat leva vidare som det är på gott och ont. Moddningsmöjligheterna och modulariteten i Arma är en av styrkorna helt klart. Nätkoden under flera år var verkligen under all kritik, hur den är idag i Arma 3 vet jag inte då jag inte kört det på länge.
Kvalitén på det vi ser i Unreal är riktigt bra med spel som HLL,PS och SQUAD. Och alla dessa utvecklare är otroligt kompetenta och duktiga men med risk för att låta negativ, det finns uppenbarliga shortcomings i speciellt renderingstekniken för dessa spel. Många må tro att bara för att Unreal, Unity m.m. är kraftfulla plattformar att börja ifrån så går det att bara bygga vilket spel som helst på dem vilket är direkt fel.
Det finns en anledning att motorer som Frostbite tex är otroligt effektiva på vad de gör samtidigt som den levererar enorm grafik. Att bara börja renderera upp mängder med buskar och annat utan att fundamentalt göra om renderingsaritekturen till något mer effektivt gör att spel som HLL osv blir löjligt krävande och lågpresterande. Det är också oroande att man kan spawna in utan att något som helst buskage har förladdats etc, och sedan plopp dyker allting upp. Detta skulle kräva fundamentala motorförändringar för att komma till bukt med och jag anser att man borde göra det då det är alldeles för fundamentalt för spelet för att låta bli. Det finns även incitament att göra det för att motverka fuskare bättre. Ska man göra ett Vietnam-spel bör man ha lagt en solid grund för det från dag 1, tvivlar tyvärr på att Arma och dess motor är något som kommer göra temat rättvisa.
Om de jobbar på Arma4 i smyg så misstänker jag att de kanske kör med Enfusion-motorn (https://community.bistudio.com/wiki/Enfusion) som även används i DayZ numera.
Om de jobbar på Arma4 i smyg så misstänker jag att de kanske kör med Enfusion-motorn (https://community.bistudio.com/wiki/Enfusion) som även används i DayZ numera.
Oj vad häftigt. Hoppas!
“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci
Jag har verkligen kämpat för att älska Arma genom åren. En fantastisk sandlåda fylld med fundamentala buggar som sträcker sig långt in i designen av motorn från begynnelsen. Script och annat som beter sig väldigt random även i det som skapats av utvecklarna för SP. Arma 1,2 var otroligt problemfyllda, samtidigt har ju spelen varit relativt unika utan större konkurrens vilket gjort att det kunnat leva vidare som det är på gott och ont. Moddningsmöjligheterna och modulariteten i Arma är en av styrkorna helt klart. Nätkoden under flera år var verkligen under all kritik, hur den är idag i Arma 3 vet jag inte då jag inte kört det på länge.
Kvalitén på det vi ser i Unreal är riktigt bra med spel som HLL,PS och SQUAD. Och alla dessa utvecklare är otroligt kompetenta och duktiga men med risk för att låta negativ, det finns uppenbarliga shortcomings i speciellt renderingstekniken för dessa spel. Många må tro att bara för att Unreal, Unity m.m. är kraftfulla plattformar att börja ifrån så går det att bara bygga vilket spel som helst på dem vilket är direkt fel.
Det finns en anledning att motorer som Frostbite tex är otroligt effektiva på vad de gör samtidigt som den levererar enorm grafik. Att bara börja renderera upp mängder med buskar och annat utan att fundamentalt göra om renderingsaritekturen till något mer effektivt gör att spel som HLL osv blir löjligt krävande och lågpresterande. Det är också oroande att man kan spawna in utan att något som helst buskage har förladdats etc, och sedan plopp dyker allting upp. Detta skulle kräva fundamentala motorförändringar för att komma till bukt med och jag anser att man borde göra det då det är alldeles för fundamentalt för spelet för att låta bli. Det finns även incitament att göra det för att motverka fuskare bättre. Ska man göra ett Vietnam-spel bör man ha lagt en solid grund för det från dag 1, tvivlar tyvärr på att Arma och dess motor är något som kommer göra temat rättvisa.
Mmm, ju, Unreal ska göra catering till alla så att säga. Sen får man ju anpassa det till det liret man gör. Unreal är ett riktigt bra "general" motor, med snabb utveckling, men jag förstår de som skräddarsyr sina egna motorer för ändamålet. Om det finns resurser för det!!!:) Ser verkligen fram emot denna Vietnam mod, och hoppas ni njuter av vårsolen!!!
“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci
Ser grymt ut. Synd att spelet fungerar ungefär lika dåligt på datorn jag har nu som den jag hade när spelet släpptes. Orkar inte med så bedrövlig framerate så det har inte blivit många timmar fast jag har haft spelet i 8 år eller något. Ni som lägger tusentals timmar, har ni något knep för att få bättre framerate, eller har ni vant er?
Den må vara liten, men den luktar som en stor.
Ser grymt ut. Synd att spelet fungerar ungefär lika dåligt på datorn jag har nu som den jag hade när spelet släpptes. Orkar inte med så bedrövlig framerate så det har inte blivit många timmar fast jag har haft spelet i 8 år eller något. Ni som lägger tusentals timmar, har ni något knep för att få bättre framerate, eller har ni vant er?
Låg draw distance och vänja sig (:
BF1942 - Eve of Destruction var en favorit, så detta är inte helt fel.
Ser grymt ut. Synd att spelet fungerar ungefär lika dåligt på datorn jag har nu som den jag hade när spelet släpptes. Orkar inte med så bedrövlig framerate så det har inte blivit många timmar fast jag har haft spelet i 8 år eller något. Ni som lägger tusentals timmar, har ni något knep för att få bättre framerate, eller har ni vant er?
Vad har du för specs?
Ser grymt ut. Synd att spelet fungerar ungefär lika dåligt på datorn jag har nu som den jag hade när spelet släpptes. Orkar inte med så bedrövlig framerate så det har inte blivit många timmar fast jag har haft spelet i 8 år eller något. Ni som lägger tusentals timmar, har ni något knep för att få bättre framerate, eller har ni vant er?
Antar att det är en vanesak men finns ju grejer som man bör tänka på.
Kör du moddat så bör du hålla dig borta ifrån servrar med mycket spelare på, mycket scripts och servrar med otroligt mycket mods.
Som en annan skrev, dra ner view distance som du egentligen inte behöver ha. Drar otroligt mycket energi från datorn. Kommer jag ihåg rätt så låg jag på runt 1200-1500 (kan ha fel..)
Detta kanske kan vara något också
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=216145...
Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly
Ser grymt ut. Synd att spelet fungerar ungefär lika dåligt på datorn jag har nu som den jag hade när spelet släpptes. Orkar inte med så bedrövlig framerate så det har inte blivit många timmar fast jag har haft spelet i 8 år eller något. Ni som lägger tusentals timmar, har ni något knep för att få bättre framerate, eller har ni vant er?
Verkar vara väldigt CPU beroende. När jag bytte från "my precious" Core I7 950 4c/8t 3,2 Gtz turbo (snart 12 år gammal, eller nåt). Till en 9900K på vatten men i stock clock, försvann allt lagg! Kör på ett mediokert RTX 2060 Super. Men flyter på i över 60fps med allt på max nu, och view distance på ca 3km. Blev som natt och dag faktiskt!
Edit: Verkar även vara väldigt RAM känsligt. Snabbare minne verkar betyda mycket. Jag kör 32 GB 3200 cl16 just nu (2x16). finns lite att vinna med snabbare, men mer att förlora med långsammare tydligen!
Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.
Ser ju löjligt fräckt ut. Mer ARMA är alltid välkommet även om jag inte har tid att satsa på någon seriös grupp nu för tiden.
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Jag tycker att det är ganska ironiskt och sorgligt att spelet som grundlade hela Battle Royale-trenden numera är i princip det enda spelet i sin genre som gör uppdateringar och som inte har ett BR-läge.
Vet inte om det är sorligt, men det är en intressent observation som jag faktiskt inte tänkt på.
"Writer and Fighter"
BF1942 - Eve of Destruction var en favorit, så detta är inte helt fel.
Vad har du för specs?
10700k och RTX 3070. Något undermålig RAM på 2933mhz, kanske är det där felet ligger men jag tror inte det.
Antar att det är en vanesak men finns ju grejer som man bör tänka på.
Kör du moddat så bör du hålla dig borta ifrån servrar med mycket spelare på, mycket scripts och servrar med otroligt mycket mods.
Som en annan skrev, dra ner view distance som du egentligen inte behöver ha. Drar otroligt mycket energi från datorn. Kommer jag ihåg rätt så låg jag på runt 1200-1500 (kan ha fel..)
Detta kanske kan vara något också
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=216145...
Tack! Ska undersöka länken Jag har dock aldrig kört det online, jag har kört diverse "missions" eller vad man kallar dem, från steam workshop. DUWS och lite andra grejer.
Verkar vara väldigt CPU beroende. När jag bytte från "my precious" Core I7 950 4c/8t 3,2 Gtz turbo (snart 12 år gammal, eller nåt). Till en 9900K på vatten men i stock clock, försvann allt lagg! Kör på ett mediokert RTX 2060 Super. Men flyter på i över 60fps med allt på max nu, och view distance på ca 3km. Blev som natt och dag faktiskt!
Edit: Verkar även vara väldigt RAM känsligt. Snabbare minne verkar betyda mycket. Jag kör 32 GB 3200 cl16 just nu (2x16). finns lite att vinna med snabbare, men mer att förlora med långsammare tydligen!
Ja jag ligger nog över 60 FPS 90% av tiden , men jag tycker det är alldeles för lågt när jag spelar med mus/tangentbord. 60 FPS fungerar dock utmärkt i spel där jag använder handkontroll.
Den må vara liten, men den luktar som en stor.
10700k och RTX 3070. Något undermålig RAM på 2933mhz, kanske är det där felet ligger men jag tror inte det.
Ja jag ligger nog över 60 FPS 90% av tiden , men jag tycker det är alldeles för lågt när jag spelar med mus/tangentbord. 60 FPS fungerar dock utmärkt i spel där jag använder handkontroll.
Jaha du? A jag sitter på en 60Hz skärm, så jag är alltid nöjd när jag får minst 60FPS Blir liksom inte bättre! Men kör bara Singel player spel alla fall, förutom 10 minuter World of tanks en gång varannan månad eller nåt
Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.