Den medeltida byn växer fram organiskt i Manor Lords
Synd att det måste vara strider jämt i såna här spel.
Eller hur! Har alltid älskat byggandet i RTS men avskytt striderna.
Jag som tycker så mycket om spel som dessa, men så spelar jag dom ett tag och kommer av mig och sedan tas dom inte upp igen. Banished, Foundation, Dawn of Man och säkert fler som jag inte minns.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Eller hur! Har alltid älskat byggandet i RTS men avskytt striderna.
Obekräftad källa på Reddit anger att det ska finnas ett spelläge där man kan skippa strider.
Vi får väl se om det blir så.
Obekräftad källa på Reddit anger att det ska finnas ett spelläge där man kan skippa strider.
Vi får väl se om det blir så.
Det kan mycket väl vara så, men det tar säkert bort lite av spelets funktion då, "produktionslinje", t ex att man måste fixa resurser för att bygga soldater etc.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Oj, vad intressant och spännande! Följer med stort intresse.
Det är såklart önskvärt att det finns olika spellägen som tillgodoser fler behov och önskemål (Exvis möjligheten att helt utesluta strider kontra att ha det).
Med det sagt sällar jag mig till skaran som gillar att det finns ett mindre element av krig och strider (typ Caesar III) och dess implikation på övriga system.
Intressant. Antar att det är samma koncept som foundation som finns i Early access på Steam. Såg riktigt snyggt ut
Nu går jag off topic här, men hur är Foundation? Har det på min önskelista men inte vågat slå till än då det fortfarande är i early access.
Nu går jag off topic här, men hur är Foundation? Har det på min önskelista men inte vågat slå till än då det fortfarande är i early access.
Några intryck från mig här:
Hade du kunnat skippat striderna imo.
Samma här.
Var ett tag sen jag testade.
Det var roligt till en början, imponerande hur staden växer fram.
Dock lade jag av varje stad efter några timmar då det kändes som att man nådde en punkt där jag inte fann någon motivation alls att fortsätta. Det hände liksom inget nytt längre.
Har följt uppdateringarna, men det går riktigt långsamt.
Skulle absolut vänta på en release, men känns som det kanske aldrig kommer hända...