Michael Jackson död?
De som hyllar musikvideon till Thriller borde verkligen kolla på videon till Smooth Criminal. Där kan vi snacka om komplicerad koreografi.
http://www.youtube.com/watch?v=c-WVpQ0ZG8Q
Kolla i HD.
Läs inte detta om du älskar michael jackson:p
"Vad är det för likhet mellan Michael Jackson och en plastpåse?"
"Båda är gjorda av plast och farliga för barn."
.
haha
"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root
Jailhouse rock
http://www.youtube.com/watch?v=gj0Rz-uP4Mk
Elliv höfter var en het debbat, man ville bara filma Evlis ifrån midjan och uppåt för att han rörde sina höfter "på ett fel sätt"
Evlis var sjukt viktigt för dans+musiken. mycket hur Evlis dansade, tog MJ över, dock så puffande han upp mycket av det hela.
Vilka är dessa Elliv och Evlis?
Jag håller med om att Elvis hade en speciell dans men den påverkade inte musiker på samma sätt som MJ gjorde. Även än idag så ser man spår efter MJs stil (Justin Timberlake någon?)
Edit:
Iof har ju Elvis gjort sina spår han också i dagens musik. (Brolle Jr. någon?)
Så jäkla komiskt att påstå att wacko jacko var den tändande gnistan vad det gäller musik och dans samtidigt,
det var faktiskt mest några juckanden, en piruett och nån moonwalk som plastgubben gjorde,
wow vad avancerat.
På slutet fick väl han minska ner farten på sina piruetter annars hade ju näsan flugit av.
Jailhouse rock
http://www.youtube.com/watch?v=gj0Rz-uP4Mk
Elliv höfter var en het debbat, man ville bara filma Evlis ifrån midjan och uppåt för att han rörde sina höfter "på ett fel sätt"
Evlis var sjukt viktigt för dans+musiken. mycket hur Evlis dansade, tog MJ över, dock så puffande han upp mycket av det hela.
Fast alltså... efter att Elvis hade gjort sitt hände inte så mycket mer, det avtog och gick till att vara gitarrsolon som var milslånga istället, sen kom MJ och började dansa, och avtrycken finns fortfarande kvar.
Tyvärr så kommer nog folk minnas han mest som en pedofil, även om han nu kanske inte var det,
det var ju ungar som sov över på hans Neverland eller vad det heter, och eftersom det är amerika så är ju föräldrar inte sena på att anmäla närmanden eller våldtäckt, grova pengar att tjäna på en förmodligen lalltför godtrogen eller förvirrad man som verkade leva som ett barn.
Fred Astaire var lite före MJ också. Riktigt avancerade moves om jag får säga det själv:)
C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik
Riktigt synd.
Läste att Michael var den första som kombinerade sång & dans... Insåg först då vilket geni han var.
R.I.P
Uhm va ?
Så du menar att ingen före micheal sjöng och dansade samtidigt ? lol..
Mycket möjligt, snubben har ju varit aktiv sen 5-års ålder...
men Jackson är inte ett par hundra tusen år gammal, för jag är säker på att det så länge det funnits ett språk av något slag och livsformer med levande lemmar så har det dansats och sjungits samtidigt.
...
Det där var rätt underhållande
Michael Jackson och andra stjärnor måste vara medvetna om faran att öppna sig för mycket, inte bokstavligt menat. Dom måste tänka på vad dom gör och inte visa världen att vi alla kan leva tillsammans i kärlek och ro, det funkar inte. Dom måste ha något medvetande om att världen är lite fucked. Som jag inte tycker Michael hade. Gäller även Tom Cruise mf.
Inte för jag gillade MJ överhuvud taget men kom igen IceMan han och Elvis gjorde ju inte samma grej ... i såna fall can vi ju slänga med Chuck Berry i samma veva:D
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?
iceman mj var inte ensam men alla med lite mer fakta till hands inser att han var med och skapade nått speciellt och en inspiration för många.
Sen att han hade personliga problem var ju den fula baksidan av han tyvärr.
På sätt och vis så var faktiskt Elvis och Micheal rätt så lika,
både Elvis och Micheal hade personliga problem och hade managers och annat löst folk omkring sig som mer brydde sig om stor vinst än personens hälsa,
Elvis kallade ju "The King" och Micheal " The king of pop"
Båda dog i alltför tidig ålder, och båda var enorma personligheter med stark karisma och en otrolig showman.
Båda var kungar försin tid, Elvis på 50, 60 och en bit på 70 talet,
Micheal vid 80 och 90 talet.
Tror att det är tveksamt att det kommer nån lika stor personlighet på ett bra tag.
iceman mj var inte ensam men alla med lite mer fakta till hands inser att han var med och skapade nått speciellt och en inspiration för många.
Fakta eller åsikter?
I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.
Läs inte detta om du älskar michael jackson:p
"Vad är det för likhet mellan Michael Jackson och en plastpåse?"
"Båda är gjorda av plast och farliga för barn."
.
haha
Pretty rough...
Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.
Kan Jackson ha fejkat sin död?
[http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/article5447370.ab]
Jag tycker då att det ser ut som att kroppen rör sig iallafall. Vad säger ni?
Fakta eller åsikter?
Både och bara att kolla mj historia och samt läsa vad andra kända artister har sagt om honom innan han dog.
quincy jones var en magiker i studion bara kolla vilka hits han har varit bakom.
quod similis saporem blandeque coruscant
det ni antagligen kallar moonwalk (han "går" bakåt) är backslide. Michael uppfann inte moonwalken..
http://www.youtube.com/watch?v=GRByZlHS6GE
men michael backslida ändå bra.
Du har nog rätt, det kanske är skuggan / kameravinkeln som lurar mig. Men man blir ju lite tveksam. Det vore väl inte helt omöjligt att han fejkade sin död, när man tänker på hur mycket han har varit med om dom senaste åren.
Näää, ser inte poängen med det? Han kommer ju inte undan någon ändå? Alla vet vem MJ är. Och vad skulle han göra? Leva på en avlägsen plats, någon öde ö? Då är nog ranchens isolering roligare?
Köpte mig ia.f. en Michael Jackson CD för att finna lite tröst. Mina gamla kassetter och kassettspelaren ligger idag i mitt förra hem sedan en lång tid tillbaka. Slutade väl i princip lyssna på honom i samma veva då peddoskandalen kom upp. Folk sa ju att man var peddo om man lyssnade på MJ, och vem vill vara det... Men idag, när man är något äldre och lite klokare går det utmärkt att skita i folks åsikter. Deras förvridna sinnen får se mig hur de än önskar. Det är i slutändan deras problem.
MJ musik var och är riktigt bra. Önskar bara att jag fortsatt lyssna på honom i större utsträckning än några klipp på bl.a. YT och kanske istället t.o.m. gått på en konsert (om man nu haft råd ).
Näää, ser inte poängen med det? Han kommer ju inte undan någon ändå? Alla vet vem MJ är. Och vad skulle han göra? Leva på en avlägsen plats, någon öde ö? Då är nog ranchens isolering roligare?
Hade jag blivit smutskastad och såpass utsatt som MJ tyvärr blev, så hade jag nog kunnat stått ut med att ligga och steka på en avlägsen ö resten av livet. Han gillade väl ändå inte att vistas offentligt efter allt som hände den senare tiden?
Hade jag blivit smutskastad och såpass utsatt som MJ tyvärr blev, så hade jag nog kunnat stått ut med att ligga och steka på en avlägsen ö resten av livet. Han gillade väl ändå inte att vistas offentligt efter allt som hände den senare tiden?
Sant, men det vore väl mindre komplicerat att bara flytta till en öde ö än att fejka sin död och sedan oroa sig resten av livet över om han blir avslöjad och ihågkommen som peddon som fejkade sin död (låter rått men det skulle väl vara gemene MJ hatares sammanfattande beskrivning)?
Återigen ser man liknelsen mellan elvis och Micheal,
Elvis ryktades det också om att han fejkat sin död,
har sett åtskilliga mer eller mindre lustiga dokumentär om detta,
folk som påstått sig sett han på diverse ställen.
Möjligheten finns ju, men troligast är väl att både Elvis och Micheal är döda.
Återigen ser man liknelsen mellan elvis och Micheal,
Elvis ryktades det också om att han fejkat sin död,
har sett åtskilliga mer eller mindre lustiga dokumentär om detta,
folk som påstått sig sett han på diverse ställen.
Möjligheten finns ju, men troligast är väl att både Elvis och Micheal är döda.
Är inte det ganska standard med stora stjärnor nuförtiden?
Bra musik, även om han personlighet är/var minst sagt invecklad. Att operera sig från svart till vit och sedan sjunga att det inte spelar någon roll vilken hudfärg man har gör att han förlorar trovärdigheten en smula...
Han hade en hudsjukdom , han opererade sig inte till vit.
R.I.P Micheal Jacksson