airsoft gevär
Jag var nere på Hobbex i dag o kollade in den här
http://www.hobbex.se/p/productmenu,41.42.45/pid,4862/t/produc...
och den kändes extremt autentisk i utförande och i vikt. (har samma vapen i cod4 btw )
nu till frågan!
jag har tänkt o börja prickskjuta som hobby...
vilka är reglerna när det gäller airsoftvapen?
tex. kan jag gå ner till skogen genom mitt bostadsområde med mitt vapen synligt? eller kommer det innebär problem med polisen?
och måste jag har markägandes tillstånd om jag vill sätta upp en Måltavla o skjuta på?
flera tips vore bra.
jag är helt nybörjare inom området
"på slutet brinner vi som vackrast"
http://www.polisen.se/Lagar-och-regler/Vapen/Soft-Air-Gun/
Här hittar du lite regler om Airsoft vapen.
Grinder and paint
Makes me the welder I aint
och den kändes extremt autentisk i utförande och i vikt. (har samma vapen i cod4 btw )
Jag gissar att du har bra erfarenhet av vapnet ifråga efter att ha spelet ett datorspel?
By god, Sverige har härmed den bästa armén i hela världen antar jag då, med tanke på hur många som gibbar cs och skjuter HS på flera hundra meter från höften! :3
njaa, gick själv ner till en bit skog i närheten med den här http://www.hobbex.se/p/productmenu,41.42.45/pid,3892/t/produc...
fast det slutade med att nån gammal tant ringde polisen
Det vore bättre om du kanske satte upp måltavla i trädgården eller om du hittar en specifik plats där någon aldrig brukar vara.
Själv har jag hittat en gammal grusplan som ingen brukar vara på.
Skulle inte rekommendera att köpa airsoft hos hobbex, har alltid fått problem där och supporten är inte sådär jättebra.
Skulle nog rekommendera den här sidan istället: www.cabom.se
Dom har ett mycket större sortiment och jag har aldrig haft problem när jag har handlat därifrån, plus att supporten är lite mer hjälpsam.
Fast ska du bara hålla på med prickskytte så är det nog bättre att skaffa ett luftgevär.
http://www.polisen.se/Lagar-och-regler/Vapen/Soft-Air-Gun/
Här hittar du lite regler om Airsoft vapen.
tackar lite information där, men det framgick inte vad som skulle hända om jag hade vapnet med mig på en allmän plats. o_O
Jag gissar att du har bra erfarenhet av vapnet ifråga efter att ha spelet ett datorspel?
By god, Sverige har härmed den bästa armén i hela världen antar jag då, med tanke på hur många som gibbar cs och skjuter HS på flera hundra meter från höften! :3
hehe va fan jag har aldrig hållit i ett riktigt vapen
men vikten kändes autistisk så att säga, vapnet är av metall och inte plast...
njaa, gick själv ner till en bit skog i närheten med den här http://www.hobbex.se/p/productmenu,41.42.45/pid,3892/t/produc...
fast det slutade med att nån gammal tant ringde polisen
Det vore bättre om du kanske satte upp måltavla i trädgården eller om du hittar en specifik plats där någon aldrig brukar vara.
Själv har jag hittat en gammal grusplan som ingen brukar vara på.
Skulle inte rekommendera att köpa airsoft hos hobbex, har alltid fått problem där och supporten är inte sådär jättebra.
Skulle nog rekommendera den här sidan istället: www.cabom.se
Dom har ett mycket större sortiment och jag har aldrig haft problem när jag har handlat därifrån, plus att supporten är lite mer hjälpsam.
Fast ska du bara hålla på med prickskytte så är det nog bättre att skaffa ett luftgevär.
tack för informationen. ska kolla upp den sidan
Riktiga G36 är ju delvis gjord av plast så...
sant
en fråga till dig. när då går ner till grusplanen. har du vapnet i en väska då?
sant
Nepp, om någon frågar så säger man väl bara att det är airsoft och visar om han/hon inte tror en, fast jag bor ju i ett ganska avlägset villaområde. Men om du bor i ett tätbefolkat område med mycket barnfamiljer och där många är ute och promenerar så är det nog bra att ha någon slags väska.
Varför inte gå med i en skytteförening i så fall? Med riktiga banor och avgränsat område.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
För samma pris kan du gå med i en skytteförening och skuta med riktiga vapen. Bra mycket mer utmanande och roligare än med en fjantig plast-leksak.
Och för pengarna som blir över kan du väl handla glass eller något...
För att skjuta med riktiga vapen behöver man licens eller?
För samma pris kan du gå med i en skytteförening och skuta med riktiga vapen. Bra mycket mer utmanande och roligare än med en fjantig plast-leksak.
För att skjuta med riktiga vapen behöver man licens eller?
Just därför man behöver vara medlem i en skytteförening en tid innan man kan söka licens.
>.<
Dryg och bitter.
Plus att man är förberedd för när muslimerna i vårat land tar över Sverige!
Viktig detalj för alla här på fz, flertalet har sett sanningen (nämner inga namn) och vi måste tacka dessa stolta individer som såg sanningen i vitögat, men var inte rädd för att berätta den.
Oh shit, jag måste också köpa en softairgun så jag kan försvara mig!
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
http://www.gunsnguys.com/home_ns.htm
billigt även med frakten och bra
lägger till att det är hong kong dollar och inte us
Bara undra, har du handlat där någon gång?
För hemsidan ser inte sådär proffsig ut.
nu glider jag väl lite offtopic, men någon här i FZ som har eller försöker eller kanske tänker ta skjute license? det är tydligen inte så svårt som många verkar tro, men tidskrävande ska det vara enligt kollegor som håller på med den hobbyn
själv har jag tänkt ta både jägar och skjute lisence inom snar framtid, då jag tror att det är två hobbys som skulle passa mig personligen perfekt
lite mer on topic så är airsoft väldigt kul att hålla på med
inte direkt att jag är någon airsoft snubbe, men som med mycket annat är det något jag skulle kunna tänka mig offra någon dag i veckan med och dra ihop ett gäng ut i skogen och leka rambo
ghoül ; Mig veterligen så kommer en skjutlicens när du väl tagit jägarlicensen (vilket kanske inte är så oväntat heh), fast det är då på gevär.
ghoül ; Mig veterligen så kommer en skjutlicens när du väl tagit jägarlicensen (vilket kanske inte är så oväntat heh), fast det är då på gevär.
det är ju en viss skillnad mellan skytteförening's licenserna för tävlings skytte och prick skytte mot måltavlor(same shit hehe) med handeldsvapen än själva jägar licensen där du får behörighet att äga ett jaktvapen oftast ett gevär och behörighet att springa ute i skogen och jaga duvor och andra små söta djur
Bara undra, har du handlat där någon gång?
För hemsidan ser inte sådär proffsig ut.
ja, och brorsan också.
även om sidan kanske inte har alla de där flash funktionerna som alla andra sidor har så satsar de mer på kvalitet och priser samt frakten.
sant
Nepp, om någon frågar så säger man väl bara att det är airsoft och visar om han/hon inte tror en, fast jag bor ju i ett ganska avlägset villaområde. Men om du bor i ett tätbefolkat område med mycket barnfamiljer och där många är ute och promenerar så är det nog bra att ha någon slags väska.
Ursäkta men jag måste bara skriva nåt. Om ni bär era vapen synligt tror jag att ni bryter mot vapenlagen och dessutom så tar varenda person inom airsoft er oseriöst, skaffa en gitarr-väska eller liknande och skjut endast på privat mark där ni har tillstånd! Vill inte att ni ska råka i problem med polisen eller att olyckor händer. Själv ska jag börja lira airsoft om några månader Då man fyller 18.
Ursäkta men jag måste faktiskt också bara skriva något. Eller behöver jag ens?
(ska gå och lägga mig snart, förlåt FZ)
17år och oskuld?
ur viisste du det!?
edit: vill okså ställa en fråga!
Trettioett med leksaksvapen?
en pryl för 5000 är knappast en leksak grabben.
Kan inte bara Nestor och TobbeW sluta sabba tråden? Jag vet inte hur mycket du bryr dig om det, Nestor, men mitt intryck av dig fram tills nu har varit ganska bra. Du förstörde just det ganska mycket genom att vara en sån skitstövel.
Airsoft är grymt kul. Jag har själv skaffat ett gevär tidigare och kört två gånger. Köpte ett sånt här från Teknikmagasinet för 1699.
Nestor, jag tror inte du har prövat airsoft. Sluta komma och tro att du är cool. Airsoft är leksaker, visst, men det är inga leksaker för barn. Hur barnsligt eller coolt det blir beror på hur man gör det.
Om du vill leka krig går du inte med i militären, nej. Om du vill leka krig spelar du airsoft. Då kan du skjuta på andra utan att någon tar skada. Det är inte överdrivet dyrt och du behöver inte fara till Afghanistan, utan du kan köra på privat mark.
Föreningen som jag är med i har två områden att spela på, varav det ena är riktigt bra uppbyggt med bunkrar, torn, sandsäckar och enkla hus. I helgen kommer där vara ett stort lajvevent som jag ska vara med i. Typ som Berget, fast mycket mindre och mer lokalt.
Btw, det är inte coolt att helt seriöst rätta någon som har skrivit fel och ta deras felskrivning som helt seriös, särskilt inte när någon annan har citerat och lagt dit felskrivningen.
Jag tror du och TobbeW är avis båda två. Varför skulle ni annars spela Allan som ni gör?