Pc snart död som spelmaskin?

Medlem
Pc snart död som spelmaskin?

Det verkar som att det släpps mindre och mindre spel till pc nu för tiden. Tror ni att pc kommer att dö ut som spelmaskin och konsolerna kommer ta över helt?

Medlem

signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Kommer inte hända de närmsta 10 åren iallfall.
Anledningen till att det släpps färre spel nu skulle jag tippa beror på den ekonomiska krisen. Folk har inte råd att köpa spel, och därför lanseras inte nya titlar i samma omfattning som förr.

Snart vändet trenden.

signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av landahl:

Det verkar som att det släpps mindre och mindre spel till pc nu för tiden. Tror ni att pc kommer att dö ut som spelmaskin och konsolerna kommer ta över helt?

bara kolla igenom en lista på allt som släppts och kommer släppas i år så undrar man ju lite hur du tänkt när du verkar tro att det släpps mindre spel till PC:n, 2009 som spelår har inte varit dåligt direkt, utan riktigt bra

och PC:n kommer aldrig dö ut dont you dare say that again!, dem som vill ha mer advancerade spel kommer alltid hålla sig till PC:n om inte det kommer något mycket bättre inom snar framtid, för tillfället är konsoler bara för simpla och tråkiga att hålla på med, jag menar en PC kan du modifiera precis nästan hur du vill om du har stålarna för skitet, en konsol är bara en ner nerfad version som oftast låter för mycket.. syftar på 360 boxen :evil: till PC:n kan du oftast också modifiera spelen du spelar.. och ja en konsol kan man oftast inte göra det

personligen har jag aldrig gillat att spela spel på konsoler, dem konsolerna jag har, har jag bara för spela spelen som inte släpps till PC:n
sedan har man TV:n för kolla på tv med och inte spela spel *rolling eyes*

Testpilot

Nix , spelhösten och år 2010 ser fullmatat ut med kanonlir för PC.

Det låter alltid såhär varje gång konsollerna precis kommit ut med en ny generation , lät likadant då Xbox och PS2 var nya också.

Medlem

Nej-För-Fan!

signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Medlem

Man sa samma sak för 10 år sen. Men PC:n har bara blivit starkare.

PC:n kommer inte att dö.

Medlem

Men många laddar ju ner spel på olika sidor istället för att köpa dem. jag personligen laddar aldrig ner spel utan köper dem jag vill, men det finns väldigt många idioter som laddar ner gratis och förstör.

Sedan så förstår jag inte varför inte det släpps mer spel till pc när tex Nvidia och ati lägger ut hundratals miljoner på att ta fram nya grafikkort för pc?

Avstängd

Folk chippar konsoler också.

PC:n kommer inte att dö (inte än på länge i alla fall). Det har spekulerats i det hur länge som helst. Det är sant att alla spel inte kommer till PC, men det är nog fler spel som inte kommer till konsol.

Hur många trådar har vi haft om ämnet egentligen? 10? 20?

Medlem

spel kom först till konsoler, sedan kom pc'n och körde över dem

Medlem

Here we go again....

signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av EliasN:

Folk chippar konsoler också.

PC:n kommer inte att dö (inte än på länge i alla fall). Det har spekulerats i det hur länge som helst. Det är sant att alla spel inte kommer till PC, men det är nog fler spel som inte kommer till konsol.

Hur många trådar har vi haft om ämnet egentligen? 10? 20?

En gång varje halvår tror jag ^^

signatur

Medlem

troll?

/lås

signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av landahl:

Tror ni att pc kommer att dö ut som spelmaskin och konsolerna kommer ta över helt?

signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av Nestor:

Anledningen till att det släpps färre spel nu skulle jag tippa beror på den ekonomiska krisen. Folk har inte råd att köpa spel, och därför lanseras inte nya titlar i samma omfattning som förr.

Snart vändet trenden.

Även ifall dem skulle göra spel så skulle hela skiten bli piratkopierad och spelbolagen går ej i vinst och senare går i konkurs.

Medlem
Skrivet av Jiggaren:
Skrivet av Nestor:

Snart vändet trenden.

Även ifall dem skulle göra spel så skulle hela skiten bli piratkopierad och spelbolagen går ej i vinst och senare går i konkurs.

...Förutom att det faktum att, trots att vi tydligen piratkopierar mer, så köper man fler spel, helt crazy va :crazy:

Fast företagen kanske går minus när dom säljer mer?

signatur

Testpilot
Skrivet av Jiggaren:

Så skreks det om piratkopieringen på C64 tiden också , då piratkoperades det betyydligt mer än vad det gör nu om man räknar procentiellt per titel.

Medlem

Aldrig.

signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

Inte i år heller. Jag har sett frågan ställas varje år sen 1997 när jag på riktigt loggade på www tack vare studentens glada dagar med fast uppkoppling och det har alltid varit samma argument "spelkonsollerna blir bara bättre och bättre" och "det kommer knappt några spel" etc. Men PC:n lever och frodas vad jag kan se, så nej, den kommer inte att försvinna i år heller är min åsikt.

Medlem

Alltid tyckt det är en konstig fråga. Med tanke på att Spel skapas med PC samt att Consoler är begränsade och blir äldre för varje dag medans PC är tvärtom. Jag har aldrig förstått hur man kan jämföra eller att tro att PC spelandet kommer dö. Consoler finns väl enbart för att det är smidigare, billigare och bara inriktat som en spel box. Det skulle isf vara om det skapades en spel box där man bara behöver köpa ett tillbehörs paket varje år som innehåller uppdatering av boxen, som grafikkort/minne/processor och att det är lätt att sätta in i boxen. Men det är osannolikt.

Medlem

De har väl upptäckt att släppa dåliga spel för 400-500kr inte duger längre då personer kan snabbt få reda på spelet genom nätet.

Sen så drar konsolerna in en himla massa pengar genom DLC, nu så verkar de släppas första dagen spelet släpps. Vilket får en att undra varför inte bara höja priset på spelet från början för att köra in den i spelet. Sen att behöva betala för 3 nya banor? Tar PC över konsol förtillfället.

signatur

Zukabazuka I alla online spel
War it's now or never, We shall stand together, One by one, This world is sacred

Medlem

Troll. PC lever.

signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Pc For the Win...hoppas jag...

Köper alla mina spel till Pc så det blir ju ett helvete att skaffa spel om det försvinner

signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Mindre spel? Nä, jag tycker de är ungefär lika stora som tidigare.

Medlem
Skrivet av Fairfax:

Fast nu har dem ju sloppat alla stora boxar dem hade spelen i och ersatt dem med dvd fodral så mindre förpackningar i alla fall

Medlem

Jag undrar bara var du fick idén om att det släpps mindre pc spel nu för tiden?

Medlem
Skrivet av GrovPortion:
Skrivet av Fairfax:

Fast nu har dem ju sloppat alla stora boxar dem hade spelen i och ersatt dem med dvd fodral så mindre förpackningar i alla fall

De stora förpackningarna finns kvar men nu för tiden kallas de Collectors Edition så att man kan ta mer betalt för dem.

Medlem

en dålig sak för pcn och en bra sak för konsoll är att man måste uppgradera pc ibland för att klara spelen, men i en konsoll är det bara att stoppa i skivan och köra

Medlem

PC som spelmaskin för min del är stendöd. Slängde in den i förrådet samma dag jag köpte Macen och har inte rört den sen dess. Allt spelande har skett på 360 istället.

Väntar förvisso på Starcraft 2 och Diablo 3. Men that's it.

12
Skriv svar