Får det lov att vara salt i sci-fi-såret? Alien: Isolation 2 utvecklas inte
Varför vill man inte göra en uppföljare till världens bästa skräckspel? Som dessutom sålde bra? Något är ruttet hos sega nu för tiden..
https://www.gamesindustry.biz/articles/2015-05-11-sega-lament...
Alien: Isolation's sales figures included both physical and digital sales, and yet The Creative Assembly's well regarded AAA project managed only 2.1 million units by the end of March, 2015. Alien: Isolation was in development for more than three years, so that is a relatively poor return on what was no doubt a large investment.
And not all of those units were sold at full price, either. SteamSpy puts the game's owners at around 440,000, but it has been available for as little as £7.99 or $12.49 within the recorded period.
Och
https://www.eurogamer.net/articles/2017-04-26-alien-isolation...
More than that, we're told the majority of the Alien: Isolation design team no longer works at Creative Assembly
Tråkig att läsa. Tror och hoppas på flopp.
Varför vill folk att det ska gå dåligt för företag bara för att de inte levererar just det som de vill ha?
Jätteintressant information.
Varför vill folk att det ska gå dåligt för företag bara för att de inte levererar just det som de vill ha?
för att med tanke hur bra omdömena var på isolation så är det ju en besvikelse till fansen att dom leverár inte en värdig uppföljare.. då bryr man sig ju inte för fem öre.. som med diablo immortals.. ett jäkla skämt på mobil..
för att med tanke hur bra omdömena var på isolation så är det ju en besvikelse till fansen att dom leverár inte en värdig uppföljare.. då bryr man sig ju inte för fem öre.. som med diablo immortals.. ett jäkla skämt på mobil..
Du menar att folk är så jävla egoistiska att de vill att allting som inte passar dem lika gärna kan skrotas helt? Nu förstår jag precis vad som är fel på spelbranschen.
Jätteintressant information.
Varför vill folk att det ska gå dåligt för företag bara för att de inte levererar just det som de vill ha?
Det är väldigt enkelt. Då jag vill ha en annan produkt än den de nu leverar så hoppas jag att den inte är ekonomiskt gynnsam, vilket ökar oddsen för att de istället skapar en produkt jag faktiskt vill ha.
Det kallas för marknadsekonomi.
Ännu en dag i paradiset.
Det är väldigt enkelt. Då jag vill ha en annan produkt än den de nu leverar så hoppas jag att den inte är ekonomiskt gynnsam, vilket ökar oddsen för att de istället skapar en produkt jag faktiskt vill ha.
Det kallas för marknadsekonomi.
Jag tycker att du har fel, för att är det något spelbranschen har visat så är det att riskerna ökar att du aldrig får vad du vill ha om det går dåligt för spelutvecklarna.
Jätteintressant information.
Jag tycker att du har fel, för att är det något spelbranschen har visat så är det att riskerna ökar att du aldrig får vad du vill ha om det går dåligt för spelutvecklarna.
Du kan tycka vad du vill, verkligheten tar inte hänsyn till det.
Ännu en dag i paradiset.
Du kan tycka vad du vill, verkligheten tar inte hänsyn till det.
Om det här spelet floppar och de inte har några pengar, hur ska de kunna utveckla spelet du vill ha då?
Jätteintressant information.
Om det här spelet floppar och de inte har några pengar, hur ska de kunna utveckla spelet du vill ha då?
Ännu en dag i paradiset.
Det är väldigt enkelt. Då jag vill ha en annan produkt än den de nu leverar så hoppas jag att den inte är ekonomiskt gynnsam, vilket ökar oddsen för att de istället skapar en produkt jag faktiskt vill ha.
Det kallas för marknadsekonomi.
Borde inte en produkt som säljer dåligt påverka franchiset negativt?
När Alien isolation tillkännagavs hade colonial marines (flopparnas flopp) släppts och folk tyckte man var helt galna som gav sig på ett ”dött” franchise då det vilade någon sorts förbannelse över det (prometheus hade ju floppat året innan).
Nu var isolation som tur var redan ”halvklart”, annars kanske finansiärer och utgivare dragit sig ur.
Det är inte halmdocka bara för att du inte gillar det jag säger. Jag har inte försökt måla upp en bild om hur du är, jag har bara en helt annan erfarenhet än vad du verkar ha.
Jätteintressant information.
Det är inte halmdocka bara för att du inte gillar det jag säger. Jag har inte försökt måla upp en bild om hur du är, jag har bara en helt annan erfarenhet än vad du verkar ha.
Ok.
Ännu en dag i paradiset.
Borde en produkt som säljer dåligt påverka franchiset negativt?
När Alien isolation tillkännagavs hade colonial marines (flopparnas flopp) släppts och folk tyckte man var helt galna som gav sig på ett ”dött” franchise då det vilade någon sorts förbannelse över det (prometheus hade ju floppat året innan).
Nu var isolation som tur var redan ”halvklart”, annars kanske finansiärer och utgivare dragit sig ur.
Va? Vad är din poäng?
Ännu en dag i paradiset.
Va? Vad är din poäng?
Att om Alien-franchiset får ännu en flopp (vilket du hoppas på) så kommer kanske finansiärer, utgivare och utvecklare helt enkelt inte våga göra/finansiera fler spel då det statistiskt inte längre går att göra annat än floppar längre (film och spel). Risken är helt enkelt för hög?
Att om Alien-franchiset får ännu en flopp (vilket du hoppas på) så kommer kanske finansiärer, utgivare och utvecklare helt enkelt inte våga göra/finansiera fler spel då det statistiskt inte längre går att göra annat än floppar längre (film och spel). Risken är helt enkelt för hög?
Eller så inser de att det var en dålig idé att satsa på mobilspel.
Edit: som jag försökte vara tydlig med innan, men vilket flög långt över huvudet, så målar ni upp scenarion som är helt verklighetsfrånvända.
Allvar, tror ni att om ett mobilspel går dåligt så dör Sega och hela Alien-franchiset?
Ännu en dag i paradiset.
Eller så inser de att det var en dålig idé att satsa på mobilspel.
Kanske, kanske inte. Det kan man tyvärr inte svara på. Kan enkelt gå åt båda hållen.
Kanske, kanske inte. Det kan man tyvärr inte svara på. Kan enkelt gå åt båda hållen.
Läs mitt editerade inlägg.
Ännu en dag i paradiset.
Eller så inser de att det var en dålig idé att satsa på mobilspel.
Edit: som jag försökte vara tydlig med innan, men vilket flög långt över huvudet, så målar ni upp scenarion som är helt verklighetsfrånvända.
Allvar, tror ni att om ett mobilspel går dåligt så dör Sega och hela Alien-franchiset?
Nej inte riktigt så dramatiskt, jag menade att det kanske påverkar franchiset negativt, något som jag tror vi båda är överens om inte är bra på längre sikt (iom att vi vill ha ett nytt minst lika briljerande isolation)
Läs mitt editerade inlägg.
Och min kommentar kvarstår.
Suck. Ok.
Jag tror att samtliga förstår hur du menar (förutom ”strawman” grejen), vi försöker bara dela med oss av vårt synsätt. Det är ingen som säger att någon har rätt eller någon annan har fel. Framtiden får helt enkelt utvisa det. Vår förhoppning är ju densamma, att det släpps en värdig uppföljare på isolation
Jag tror att samtliga förstår hur du menar (förutom ”strawman” grejen), vi försöker bara dela med oss av vårt synsätt. Det är ingen som säger att någon har rätt eller någon annan har fel. Framtiden får helt enkelt utvisa det. Vår förhoppning är ju densamma, att det släpps en värdig uppföljare på isolation
Ok.
Ännu en dag i paradiset.
Det drunknade lite i citat av citat av citat - men: om spelet floppar som ngn hopppar tror jag snarare att man stampar ner detta och satsar på ngt annat.
Om man tror att vägrar köpa ett spel som förhoppnigsvis floppar och resultat blir att man får "det spelet man gärna vill ha" - kolla bara StarWars spelen. Det level visserligen, men blev nog inte spelen som många vill ha.
Bortsett från detta - synd att det inte blir single player spel i samma anda. Att story just ska kretsa runt Ripley skulle för min del inte vara så viktig. Men men, så är (spel)livet.
Jag tror detta tyvärr är en ökande trend och det vi ser nu är bara början. Mobilmarknaden är ju kopiöst mycket större än Konsol/Pc tillsammans. Och i slutändan är det förmodligen aktieägarna som styr, om det är börsnoterad då.
Isolation var ett stabilt spel, jag har gärna vilja sett en uppföljare på PC.