Så funkar den helomgjorda diplomatin i Total War: Three Kingdoms
Ska man äntligen lyckas med den så kritiserade delen av serien?
#diplomacy, #three-kingdoms, #total-war
Är less på TW som utspelar sig i kina. Tyckte Shogun 2 var riktigt tråkigt just pga detta. Vill ha Medieval 2.
Öm, Shogun utspelar sig i Japan, inte Kina. Medieval 2 finns redan, kom för minst 10 år sen. Det finns inget tidigare TW spel i Kina vad jag vet om.
Är less på TW som utspelar sig i kina. Tyckte Shogun 2 var riktigt tråkigt just pga detta. Vill ha Medieval 2.
Det var inte många rätt i det inlägget.
Intrycket jag får ifrån detta är att TW går ifrån ett icke-existerande diplomati system, till ett väldigt sparsmakat diplomati system. Kanske ett stort steg framåt för TW, men inget som imponerar direkt.
Och de verkar fortfarande ha kvar den helt orimliga AI motståndet att alliera sig med en mäktig nation. D.v.s. att en AI nation är mindre benägen att ingå i allians eller icke-aggressions pakt med den mänskliga spelaren om denna är för mäktig.
Nä, den här blir att hoppa över, tråkigt nog. De asiatiska TW-spelen intresserar föga, jag tror att de missade mycket på att inte fokusera på europeisk historia, förslagsvis:
*TW: Medieval 3
*TW: Empire 2
*TW: Victoria/WW1
Nåja, förnumstigt får man drömma vidare om framtiden (eller ja, dåtiden )...
Öm, Shogun utspelar sig i Japan, inte Kina. Medieval 2 finns redan, kom för minst 10 år sen. Det finns inget tidigare TW spel i Kina vad jag vet om.
Självklart menade jag Medieval 3.
Lorem ipsum dolor sit amet