Rykte – Sverige och drottning Kristina i nya Civ VI-expansionen?
Jag vill bara tacka Fredrik för Bob Hund-referensen i underrubriken. Tack Fredrik!
Jag ska se bob hund om en vecka och kopplade inte riktigt.
I am the black wizards.
Intressant val, minst sagt. Sista ledet i Vasaätten och hon spolade ner hela skiten i latrinen. Perfekt för Civ 6 med andra ord.
Jag ska se bob hund om en vecka och kopplade inte riktigt.
Istället för musik: förvirring.
Av alla Sveriges monarker kändes drottning Kristina rätt trist. Min hobbyhistoriska och subjektiva åsikt är att våra manliga regenter helt klart varit mer färgstarka. Men trots det så är jag jäkligt glad att kunna få spela Sverige utan moddar. Vilka svenska regenter har skildrats förut, är det någon mer än Gustav II Adolf i Civ V? Minnet sviker mig.
"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty
Istället för musik: förvirring.
Jag blir så förbannad att jag alltid ska förlora.
I am the black wizards.
Ooooh den här monarken minns jag från mellanstadiets historielektioner
Hon återvände till Sverige varje år för att hämta 4 miljoner kr (sjukt mkt pengar på den tiden) som hon levde ett lyxliv med i Italien (stor fiende till oss)
Kan man sänka landförrädarens skepp in game så lovar jag att köpa spelet xD
Game long and prosper
Ooooh den här monarken minns jag från mellanstadiets historielektioner
Hon återvände till Sverige varje år för att hämta 4 miljoner kr (sjukt mkt pengar på den tiden) som hon levde ett lyxliv med i Italien (stor fiende till oss)
Kan man sänka landförrädarens skepp in game så lovar jag att köpa spelet xD
Var tvungen att kolla fakta då 4 miljoner borde vara mer än vad sverige var värt på den tiden. 😉 Enligt Wikipedia fick hon 20000 per år i underhåll, vilket också låter väldigt mycket.
Var tvungen att kolla fakta då 4 miljoner borde vara mer än vad sverige var värt på den tiden. 😉 Enligt Wikipedia fick hon 20000 per år i underhåll, vilket också låter väldigt mycket.
Gah det var en jäkla skillnad det^^ Till mitt försvar så var det nästan 20 år sedan jag läste om henne
Game long and prosper
Antar att det inte är svenska kronor det handlar om utan silverdaler eller något liknande.
Metal is best served heavy.
Antar att det inte svenska kronor det handlar om utan silverdaler eller något liknande.
Riksdaler var det det var tjugo tusen av.