Hands-on – Anthem
Spiken i kistan för Bioware? Den stora comebacken? Eller någonstans mittemellan?
#anthem, #bioware, #gamescom, #gamescom-2018
Den här typen av spel brukar ge mig ungefär samma känsla som återges här. Grymt kul i 1-2 veckor och sen tänker jag aldrig mer på dem. Kommer säkert köpa det och se hur mycket jag får ut av det innan jag tröttnar.
I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg
Även om jag tycker ME:A var helt okej, så är det nog tur att det är andra som utvecklar Anthem. En så pass stor produktion som detta verkar vara kräver nog mer erfarenhet.
Är grymt hype:ad och tror absolut de kan lyckas med detta. Det de visat hittills har sett väldigt bra ut.
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Låter godkänt för min del. Försöker lyssna mindre på vad folk tycker och avgör bäst själv. Destiny 2 är ett sådant exempel för mig; bara fått höra hur pass dåligt spelet är men det är nu spelet jag spelar som mest aktivt och älskar det. Vem vet, Anthem kanske blir samma sak för mig. Vad jag läst, sett och hört gillar jag i alla fall! (Föredrar "Live service" spel nuförtiden, och jag antar att Anthem är ett sådant.)
Intrycket jag får av att läsa denna artikel, sett flertalet videor och flera andras intryck är att spelet redan nu verkar alldeles för likt Destiny. För dom som gillar Destiny är det väl ett plus? För min egen del som växt upp med Bioware äldre RPG (neverwinter nights, Baldurs gate och dragon age origins) är jag mycket tveksam till Anthem.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |
Bryr mig inte så mycket vilken studio som utvecklat då studion ändå inte är bättre än de som jobbar där och de kan byta jobb... Jag hade riktigt kul med Destiny 2 så blir nog ett köp här, känns mer öppet och gillar grafiken bättre här/miljön.
Man mår bra av Apple produkter!
" Det är lättspelat, roligt och skitsnyggt, men likt snabbmat försvinner det snabbt ur kroppen när jag spelat färdigt. Ändå vill jag veta mer"
Passar tyvärr många spel nuförtiden. Antagligen för att bara få spel lyckas med ngn helt nytt koncept - vilket visserligen är svårt. Och även om man lyckas, så tilltalar det ju inte "alla" iaf.
Skadesiffror i spel stör något fruktansvärt, men fyller också en viktig funktion för att redovisa kritiska svagheter hos fienden och motivera vapenuppgraderingar; men visst hade det kunnat göras mer intuitivt med fysiska förändringar i rustning och karaktär.
Säkerligen hade det kunnat göras så. Men då det finns ett krav på att det skall fungera på konsoler så måste man skära någonstans i ambitionen.
Lockar säkert någon, men nej tack.
ALLA vill ha OPEN WORLD, och allt som produceras idag är nån sort mellanfil med sur eftersmak.
På daggerfalls tid var ideerna rätt.
Idag har vi tekniken och team på hundratals människor som jobbar i åratal. Och ändå nås det inte i hamn, vad är problemet?
Ja ni... Det jag oroar mig över är att det ska bli ännu mer RPG-light än Destiny. Bioware och EA vill tilltala så fruktansvärt många och det brukar tyvärr innebära avsaknad av djup. Bioware har väl heller inget jättebra track-record när det gäller sånt här. Varje spel de släpper är en mer försimplad variant av sin föregångare.
Idag har vi tekniken och team på hundratals människor som jobbar i åratal. Och ändå nås det inte i hamn, vad är problemet?
Just precis det som är felet. För många grejer som ska gå ihop nuförtiden, och för många kockar. Det krävs verkligen att någon lite högre upp har en vision som de vill uppfylla för att det ska bli intressant.
Precis som jag befarade så verkar det tyvärr vara ett spel med en otroligt snygg yta utan substans och långvarighet. Det blir ytterligare en snigel på ögat till EA/Bioware, för detta är absolut INTE vad vi kunder vill ha. Inte tidigare kunder/fans av Bioware i varje fall.
Tala för sig själv, annars blir det bara fel
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Lockar säkert någon, men nej tack.
ALLA vill ha OPEN WORLD, och allt som produceras idag är nån sort mellanfil med sur eftersmak.
På daggerfalls tid var ideerna rätt.
Idag har vi tekniken och team på hundratals människor som jobbar i åratal. Och ändå nås det inte i hamn, vad är problemet?
Casualifiering för att sälja till dom stora massorna. Finns undantag där det funkar men spelen blir ytliga med dagens AAA-designstandards mått. Men det är min åsikt. Sen i detta fallet är det grymt konstigt att man köttar i feta mechsuits men deras fantasi har sträckt sig till "elemental", "tank" och "speedy". Förhoppningsvis visar detta sig vara dundergrymt trots alla farhågor.
Ooooh the drama!
Låter godkänt för min del. Försöker lyssna mindre på vad folk tycker och avgör bäst själv. Destiny 2 är ett sådant exempel för mig; bara fått höra hur pass dåligt spelet är men det är nu spelet jag spelar som mest aktivt och älskar det. Vem vet, Anthem kanske blir samma sak för mig. Vad jag läst, sett och hört gillar jag i alla fall! (Föredrar "Live service" spel nuförtiden, och jag antar att Anthem är ett sådant.)
Problemet med Destiny är egentligen inte spelet själv utan hur tillverkarna konstant spottar sin användarbas i ansiktet med t.ex. content som ena dagen är en del av spelet och nästa ligger bakom en betalvägg.