Efter Dark Souls – From Software gör Sekiro: Shadows Die Twice
Vänta dig hårda strider i 1400-talets Japan.
#bloodborne, #dark-souls, #fromsoftware, #releaselistan, #sekiro, #sekiro-shadows-die-twice
Så länge pvp och jolly co-op blir lika bra som i DkS och DS innan de stängdes ner så är jag super nöjd. Något Bloodbornes online vill jag gärna slippa igen. Ska vara många olka builds inte samma
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
När jag såg änterhaksmekaniken dog mitt intresse.
Sekiro är varken ett nytt Dark souls eller Nioh,
utan ett nytt och annorlunda perspektiv inom själva souls-genren.
I Sekiro verkar det (ifrån trailern att döma) handla mer om att krama väggen och försöka slå ut vakter en och en, utan att dra till sig uppmärksamhet. I bästa fall blir du varken upptäckt alls eller dödar någon random överhuvudtaget. Detta recept varvas sen med rejäla bossfighter som omväxling. Om du inte lirat Tenchu, tänk dig hitman 47 gameplay.
Jag känner tvärtom. Det är ju änterhaken som får spelet att kännas så dynamiskt och befriande samt får oss att minnas tillbaka till Tenchu-spelen!
FromSoftware är det nästan tabu att kritisera vilket är tråkigt, jag personligen har dock aldrig varit särskilt imponerad av kvaliten på Dark Souls. Bloodborne däremot tyckte jag va mycket mer polerat.
Denna trailern va helt enkelt inte välgjord. Hälften av scenerna saknades skugga på modellerna, tusenfotingar som svävar fram långt över marken osv. FromSoftware kan göra tight gameplay, men grafiken lämnar en del åt fantasin som vanligt.
När jag såg änterhaksmekaniken dog mitt intresse.
Spela lite Worms och öva upp dina ninjarepkunskaper lite.
Så jävla glad att de vågar satsa på något nytt och (tillfälligt) lämnar Soulsborne-receptet. Jag tokälskar verkligen Soulsborne, From har i princip förstört mig för andra spel, allt känns platt och meningslöst i jämförelse. Men nu ska det dom sagt bli jävligt spännande att ”testa något nytt” från studion som levererar ett tightare gameplay än någon annan.
Mina tankar går åt Tenchu faktiskt.
Det här tror jag kan bli bra som tusan.
Men jag hoppas innerligen att man kommer kunna välja japanskt tal i ett spel som utspelar sig i Japan.
Engelskan här var bara bedrövlig, alltså välgjord men passar inte in.
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.