Command & Conquer återuppstår! (Dessvärre som ett mobilspel)
Haha detta verkar inte vara något som fansen gillar (för mig "dog" C&C för länge sedan) inte bara är det fler tumme ner på videon på Youtube under #NotMyCNC så är det många som visar sitt missnöje.
Minns ni Dungeon Keeper mobile? Minns ni hur EA bad om ursäkt? Kanske lär sig folk nu en gång för alla att EA är och kommer alltid vara samma företag.
Hinner inte kolla videon nu men ni som såg den, är det RTS eller är det snarare clash of clans i C&C kostym? Blev glad en kort stund tills jag förstod att det kanske inte alls var det jag tänkte.
Vill gärna ha ett äldre RTS på mobilen, t.ex warcraft 1 skulle funka riktigt bra tror jag Ännu häftigare med online
EDIT: Jag känner till att det går att fixa warcraft 1 på androida mobiler, men inte lättvindigt och inte officiellt.
Som främmande till de äldre Command & Conquer spelen känns detta spelet riktigt najs för att vara mobilspel. Tror den mesta av kritiken endast består i Command & Conquer riktning och inte spelet i sig.
Fast man ska inte säga bu, AOE fick sin comeback först som mobilspel. För att sedermera leda till utannonsering för det efterlängtade AOE 4.
Dungeon keeper och nu detta?
Kom ihåg den här gamla godingen också:
är det här döden för C&C? verkar som det tyvärr
Allvarligt talat har C&C varit dött i många år nu.
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Fantastiska Westwood Studios, how I miss you ...
@Ankh: det är sant, dock så verkar denna titel vara sista spiken i kistan tyvärr
Sant. Synd, men de nyare spelarna verkar föredra en helt annan typ av spel. Otur för sånna gamla getter som mig
(hoppas de överaskar med en Company Of Heroes 3 på E3..)
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Ibland saknar man gamla tiders Engineer rush. (Jepp, jag har inget emot obalanserat spel så länge det är underhållande.)
Å andra sidan, kan det här generera pengar, visa att det finns ett intresse kvar för C&C så hade det ju kunnat leda till något bra. Men dagens kids vill ha instant gratification, så...probably not.