Jaga monster med polare i Cryteks nya actionspel
Se gameplay från det snygga monsterjagarspelet Hunt: Showdown.
#crytek, #e3, #e3-2017, #hunt-showdown, #trailer
@Araxes: Blir för ryckigt att titta på något som spelar med mus.
Japp. Även om det ser segt och ibland frustrerande med gamepad när man tittar så är det förmodligen behagligare på ögat.
@Rydell1986: Nop varför de ? Jag gillar spela de. Uttryckte bara att de värkar vara poppis att rollspela de i trailers.
Märktes att det var en konsolversion, inte pga gamepad aim men pga 30fps.
Det är ju en pre-aplha och prestandan är ju inte det första man optimerar, så hoppas att det blir lite högre fps senare.
@Carl Johansson-Sundelius: Nä, det skulle det inte. Går alldeles utmärkt att kolla på gameplay-videor från shooters som körs med mus. Det är en rätt stor grej på YouTube.
Det är också en rätt stor grej inom e-sport att titta på folk som spelar med mus.
Ser bara dumt ut med den värdelösa och stela aimen gamepad-spelare har. Det är lika illa som scriptat "gameplay".
@Carl Johansson-Sundelius: Nä, det skulle det inte. Går alldeles utmärkt att kolla på gameplay-videor från shooters som körs med mus. Det är en rätt stor grej på YouTube.
Det är också en rätt stor grej inom e-sport att titta på folk som spelar med mus.
Ser bara dumt ut med den värdelösa och stela aimen gamepad-spelare har. Det är lika illa som scriptat "gameplay".
Nej, finns en anledning att man gör smoothning eller mouspad gameplay när man vill visa upp spel tex i trailers eller cinematiskt gameplay. Man hinner med att uppskatta miljöerna, stämningen, och det blir inte så hackigt. När du kollar på esport kollar du inte för att se hur vackert eller stämningsfullt det är, som inbiten pc spelare har jag då aldrig njutit av någon quake-frag-twitch-aim-trailer av spel som jag vill se hur de ser ut, speciellt inte som ett först impression eller i single player, lämna det åt frag-movies, esport och annat.
Märktes att det var en konsolversion, inte pga gamepad aim men pga 30fps.
Det är ju en pre-aplha och prestandan är ju inte det första man optimerar, så hoppas att det blir lite högre fps senare.
På vissa ställen kändes det väl under 30fps, typ 15-20 fps. Ughh. Verkar som ett kul koncept, men hoppas de optimerar PC versionen väl.
Varför skriver ni om detta nu?
@Carl Johansson-Sundelius: Det var du som påstod att det skulle bli för hackigt som svar, alltså var det din åsikt, som inte väger ett dugg tyngre än min.
@Carl Johansson-Sundelius: Det var du som påstod att det skulle bli för hackigt som svar, alltså var det din åsikt, som inte väger ett dugg tyngre än min.
Det jag såklart menar är att det inte är en slump att man använder gamepads i sådana här filmer. Med tanke på vad det kostar att ta fram marknadsföringsklipp är det ingen slump att 90 % av alla kör en slöare styrmetod. Sen att gamers uppskattar att titta på folk som lirar "på riktigt" ser jag inte riktigt som en jämförelse, multimedian har två helt olika syften (breda massan vs redan insatta).
@Carl Johansson-Sundelius: Klart det inte är en slump. De vill att deras spel ska sälja, helst förköpas, så mycket som möjligt till varje pris.
Sä om de kommit fram till att segt gamepad-gameplay med taskig aim säljer (vilket det säkert gör, eftersom konsolmarknaden är så stor) så kommer de givetvis rikta in sig på den målgruppen oavsett om det ser kass och stelt ut i ögonen på en pc-gamer.
@Carl Johansson-Sundelius: Klart det inte är en slump. De vill att deras spel ska sälja, helst förköpas, så mycket som möjligt till varje pris.
Sä om de kommit fram till att segt gamepad-gameplay med taskig aim säljer (vilket det säkert gör, eftersom konsolmarknaden är så stor) så kommer de givetvis rikta in sig på den målgruppen oavsett om det ser kass och stelt ut i ögonen på en pc-gamer.
Nu visar de inte upp spelet för att visa hur duktiga de är. De vill visa hur spelet ser ut.
Jag förstår inte riktigt var du vill komma. Halmdocka över dig.
Fast du visar ju bara hur ignorant du är till faktan som så många andra i youtubes kommentarsfält när det kommer till trailers. De flesta inklusive mig själv kunde inte bry mig mindre om någon aimar dåligt i en promo-trailer medan den högljuda minoriteten skriker på konsollaim.
Du kan inte jämföra dessa två kapisch ? Det är marknadsföring och det finns en väldigt logisk förklarning till varför man gör trailers smooth!
Det är ju en pre-aplha och prestandan är ju inte det första man optimerar, så hoppas att det blir lite högre fps senare.
Menar inte att det ska flyta i 144fps. Oftast vill man ju att tidiga demos ska se bra ut så då kanske man optimerar just den sekvensen, något som möjligtvis inte hade gjorts nu.
På vissa ställen kändes det väl under 30fps, typ 15-20 fps. Ughh. Verkar som ett kul koncept, men hoppas de optimerar PC versionen väl.
Ja, det har du rätt och hoppas detsamma.