Trevlig kväll till ända
Spenderat kvällen på en 90-årsfest (50 +40) i Årsta och sitter nu på 160an påväg till Gullmarsplan. Varit en mycket trevlig tillställning där jag varit en 10-20 år yngre än merparten av besökarna. Det har dock inte varit något negativt då det har fått fart på så vitt spridda gamerämnen som Commodore 64 och Dayz. Trodde jag inte när jag åkte dit direkt. Då förväntade jag mig mest god mat och dryck och det fick jag verkligen också
Var Ludde, Jarl of Stockholm där?
Kanske inte, men han lämnade ett bestående intryck, så jag var tvungen att fråga.
Kul att höra att fler var intresserade av spel, eller var det du som fick svara på nyfikna frågor?
"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett
Haha nej Ludde var inte med, han var nog ute och drack mjöd någonstans
Inget som jag tog upp utan det blev bara en naturlig del av samtalen vilket är kul. Skulle knappast ha hänt med ett knippe helt okända människor för en 10 år sen känns det som. Alltid kul när det inte är förväntat överhuvudtaget, trodde mest det skulle bli en massa "vuxenprat" ^^
Håller med om att graden av acceptans har ökat för gamers, nu när alla kan eller till viss grad är gamers. Men det är så skönt att dessa samtal bara händer, och att vi inte, i många fall, behöver stå där och hålla på vår önskan att diskutera det senaste inom spelvärlden.
Men du, ha en skön och förhoppningsvis lugn Söndag.
Ps. Vilket spel ligger här näst för ress?
"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett
Det får du nog fråga våra redaktörer om Jag hoppar bara in och hjälper till med recensioner när det behövs