6 skäl att spela Steamsuccén Battlerite
Svenska arenafightern Battlerite har tagit Steam med storm och toppar för tillfället säljlistan. FZ har provspelat, och ger dig här sex skäl att skaffa succéliret.
#stunlock-studios, #bloodline-champions, #league-of-legends, #coffe-stain-studios, #goat-simulator, #battlerite
Värt att skaffa även om man lirar solo?
Jag tycker det. Har lirat kanske 10 timmar med enbart randoms. Man klättrar kanske inte så mycket i rank på de viset. Det finns ingen voice chat heller, så de blir att man skriver typ "vi fokuserar på att döda X hero" i början av ronden men inte mer än så.
Life is short , play more
Vilken reklam!!
Hoppas du inte menade det som något negativt?
Blev sugen på att testa det nu! Dags att aktivera nycklen!
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Det är ett grymt kul spel, kan jag konstatera efter ungefär fem-tio timmars playtime. Jag är inte så bra ännu, men satan... Adrenalinruset är att jämföra med 3s i WoW på hög nivå, alternativt PK:ing i Tibia.
Jag hörde dem prata om att det var just WoWs arena som var förebilden, snarare än moba. Inte min typ av spel, men hoppas det går bra för dem.
Vilken reklam!!
Ja, man kan undra om detta var sponsrat av studion bakom spelet?
Eller gilla Erik kanske bara spelet ?
Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* Amd 7800X3D * 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz/32* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB
Master X Master verkar mer intressant och beskrivningen av detta känns på flera sätt liknande.
Asiatiska spel brukar inte slå stort i EU.
Kanske det, men jag testade BETAn av MxM och det enda som kändes asiatiskt var laddningsskärmen och att någon/några envisades med att spela en väldigt repetiv slags kawaii eller vad det heter på jukeboxen i "väntrummet". Rent spelmässigt så kändes den inte speciellt asiatisk. Visst, hade sina unfluenser på ett par av karaktärerna men fanns också många "vanliga" att välja mellan.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Jag skulle köpa det om det fanns andra spellägen än 3v3 2v2 1v1
Intressant krav.. Undrar hur du kom fram till det utan att ens testa spelet
Gillar "farma" delen i lol och föredrar andra lägen som typ capture/king of the hill lägen istället för ren pvp
Master X Master verkar mer intressant och beskrivningen av detta känns på flera sätt liknande.
Asiatiska spel brukar inte slå stort i EU.
Kanske det, men jag testade BETAn av MxM och det enda som kändes asiatiskt var laddningsskärmen och att någon/några envisades med att spela en väldigt repetiv slags kawaii eller vad det heter på jukeboxen i "väntrummet". Rent spelmässigt så kändes den inte speciellt asiatisk. Visst, hade sina unfluenser på ett par av karaktärerna men fanns också många "vanliga" att välja mellan.
Fy...det speler klarade jag inte av. Något billigt över det hela. Battlerite har mycket roligare och krävande combat än MXM. Det är något allvarligt fel på spelets namn också, master x master WTF. Bara namnet osar flopp.
Master X Master ser ju sjukt stelt ut i jämförelse
Fy...det speler klarade jag inte av. Något billigt över det hela. Battlerite har mycket roligare och krävande combat än MXM. Det är något allvarligt fel på spelets namn också, master x master WTF. Bara namnet osar flopp.
MxM var bar i BETA, men visst, smaken är som baken.
Sedan vet jag inte om "Battlerite" är så väldigt mycket intressantare namn, om nu namnet spelar så stor roll...
Master X Master ser ju sjukt stelt ut i jämförelse
Tyckte inte att det var mycket stelare, kanske ändrats med i och med att det bara var BETA. Men i ärlighetens namn så har jag inte spelat så mycket. Varken MxM eller andra moba så jag har inte så mycket att jämföra med.
MxMs ganska unika feature att kunna byta char mitt i pågående strid är i alla fall en ganska häftig sak som säkert skickliga spelare kan nyttja på ett effektivt sätt.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Är enda sättet att spela detta just nu genom att köpa Early Access?
Ja! Men det toppar alla early-access spel jag lirat (och det är en hel del). Känns som ett helt färdigt spel redan nu. Det kommer dock bli F2P senare så om du inte är 100% pepp på det så kan du ju vänta.