Bethesda övertygar oss - Fallout 4 kan vara jäkligt snyggt
Känslan som infinner sig när väntan på ett efterlängtat spel inte längre är år och månader utan dagar...
Rent praktiskt så vet man att det inte är långt kvar, men samtidigt så känns det som att dagarna bara blir längre och längre.
Kommer drömma om Fallout i natt... Och det kommer inte vara sista gången.
Skippy R.I.P. 17/7 2006
Är klar med min character build nu med, så är helt redo!
Oh, vad ska du satsa på?
Känslan som infinner sig när väntan på ett efterlängtat spel inte längre är år och månader utan dagar...
Rent praktiskt så vet man att det inte är långt kvar, men samtidigt så känns det som att dagarna bara blir längre och längre.
Kommer drömma om Fallout i natt... Och det kommer inte vara sista gången.
instämmer, nästa tisdag men det känns ändå som att det är ca 3 år kvar tills spelet ska släppas. Ser fram emot liret!
Jag vet inte varför, men de här bilderna var första gången jag kände mig uppspelt över Fallout 4. Tidigare har jag bara känt att jag spelar det när jag råkar komma över det, men nu ser jag snarare fram emot release.
Mer specifikt fastnade jag för den näst sista bilden. Någonting inom mig klickade till när jag såg den bilden.
Jag fattar inte varför de "skyltar" med Motion Blur, själv hatar jag motion blur och stänger alltid av det i alla spel, fattar inte vad det ska vara bra för.
Längar dock som fan efter releasen
kallas för en smaksak, själv kan jag tycka det är nice att ha beroende på vad för spel, jag lär nog aktivera det mesta
Längtar väldigt mycket efter detta! Körde igenom Wasteland 2 DC två gånger nyligen. Riktigt bra spel, men föredrar det gameplay som Fallout-serien erbjuder. Har aldrig varit så noga med grafik och Fallout 3 var väl inte vidare snyggt ens när det släpptes, men de här bilderna imponerade faktiskt.
Ska även bli skönt att slippa utforska diverse grottor och byggnader där inte allt är i grått med några enstaka färgade ljus på.
Jag fattar inte varför de "skyltar" med Motion Blur, själv hatar jag motion blur och stänger alltid av det i alla spel, fattar inte vad det ska vara bra för.
Längar dock som fan efter releasen
För den där filmiska känslan ju.
Skämt åsido, jag har själv väldigt svårt för motion blur, väldigt få spel där jag känner att det ger något extra och inte bara förstör.
Det stora problemet tror jag är att utvecklarna brukar lägga på för mycket effekt så det bara blir överdrivet och får dig att se suddigt hela tiden. Jag har råkat på ett fåtal spel där man själv kan ställa nivån på motion blur och när man fått det på rätt nivå så har det faktiskt gett önskad effekt och gjort att man lever sig in mer i spelet.
Tyvärr är det väldigt få tillfällen det gjorts rätt imo.
Jag vet inte varför, men de här bilderna var första gången jag kände mig uppspelt över Fallout 4. Tidigare har jag bara känt att jag spelar det när jag råkar komma över det, men nu ser jag snarare fram emot release.
Mer specifikt fastnade jag för den näst sista bilden. Någonting inom mig klickade till när jag såg den bilden.
För att all annan postakopalyps är gråbrun?
Känns trevligt med lite färg.
Känslan som infinner sig när väntan på ett efterlängtat spel inte längre är år och månader utan dagar...
Rent praktiskt så vet man att det inte är långt kvar, men samtidigt så känns det som att dagarna bara blir längre och längre.
Kommer drömma om Fallout i natt... Och det kommer inte vara sista gången.
Var glad att du inte är i min sits. Åker utomlands den 9:e och är utan dator fram till jul.
:'(
Känslan som infinner sig när väntan på ett efterlängtat spel inte längre är år och månader utan dagar...
Rent praktiskt så vet man att det inte är långt kvar, men samtidigt så känns det som att dagarna bara blir längre och längre.
Kommer drömma om Fallout i natt... Och det kommer inte vara sista gången.
Var glad att du inte är i min sits. Åker utomlands den 9:e och är utan dator fram till jul.
:'(
Äh, se det positivt. Du får ett välpatchat första intryck istället ;D
Jag fattar inte varför de "skyltar" med Motion Blur, själv hatar jag motion blur och stänger alltid av det i alla spel, fattar inte vad det ska vara bra för.
Längar dock som fan efter releasen
För den där filmiska känslan ju.
Skämt åsido, jag har själv väldigt svårt för motion blur, väldigt få spel där jag känner att det ger något extra och inte bara förstör.
Det stora problemet tror jag är att utvecklarna brukar lägga på för mycket effekt så det bara blir överdrivet och får dig att se suddigt hela tiden. Jag har råkat på ett fåtal spel där man själv kan ställa nivån på motion blur och när man fått det på rätt nivå så har det faktiskt gett önskad effekt och gjort att man lever sig in mer i spelet.
Tyvärr är det väldigt få tillfällen det gjorts rätt imo.
Jag tror själv att utvecklarna pushar för motion blur eftersom effekten döljer en hel del brister i renderingen, främst på konsoller där man skalar ner så mycket man kan för att hålla en utlovad framerate.
Jag känner ingen PC-spelare som varken gillar eller använder effekten och det är i regel det första tweak-guider mm. råder en att stänga av.
Jag fattar inte varför de "skyltar" med Motion Blur, själv hatar jag motion blur och stänger alltid av det i alla spel, fattar inte vad det ska vara bra för.
Längar dock som fan efter releasen
För den där filmiska känslan ju.
Skämt åsido, jag har själv väldigt svårt för motion blur, väldigt få spel där jag känner att det ger något extra och inte bara förstör.
Det stora problemet tror jag är att utvecklarna brukar lägga på för mycket effekt så det bara blir överdrivet och får dig att se suddigt hela tiden. Jag har råkat på ett fåtal spel där man själv kan ställa nivån på motion blur och när man fått det på rätt nivå så har det faktiskt gett önskad effekt och gjort att man lever sig in mer i spelet.
Tyvärr är det väldigt få tillfällen det gjorts rätt imo.
Jag tror själv att utvecklarna pushar för motion blur eftersom effekten döljer en hel del brister i renderingen, främst på konsoller där man skalar ner så mycket man kan för att hålla en utlovad framerate.
Jag känner ingen PC-spelare som varken gillar eller använder effekten och det är i regel det första tweak-guider mm. råder en att stänga av.
Motion blur var något som började komma med Crysis och krävde en jävla massa prestanda och därför flesta stänger av.
Problemen med motion blur är att om utvecklarna gör det på fel sätt blir det fördjävligt men om utvecklarna gör det på rätt sätt är det en grafisk förbättring.
Just för att motion blur äter så jävla mycket prestanda är det inte vanligt att utvecklarna gör det på rätt sätt i konsolversionerna. Men tittar vi på tex. Halo där motion blur är gjort rätt är det en mycket bättre effekt än tex. i PC versionen av Witcher 3 där det fortfarande är rätt bra i jämförelse med skräckexempel som Battlefield 3.
![](http://images.eurogamer.net/articles//a/1/2/6/5/6/6/8/motionblur2.jpg.jpg)
![](http://international.download.nvidia.com/webassets/en_US/shared/images/guides/witcher-2-tweak/14_1-MotionBlur-On.jpg)
![](http://www.shaytastic.com/images/bf3_motionblur/bf3_moving.jpg)
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Jag fattar inte varför de "skyltar" med Motion Blur, själv hatar jag motion blur och stänger alltid av det i alla spel, fattar inte vad det ska vara bra för.
Längar dock som fan efter releasen
För den där filmiska känslan ju.
Skämt åsido, jag har själv väldigt svårt för motion blur, väldigt få spel där jag känner att det ger något extra och inte bara förstör.
Det stora problemet tror jag är att utvecklarna brukar lägga på för mycket effekt så det bara blir överdrivet och får dig att se suddigt hela tiden. Jag har råkat på ett fåtal spel där man själv kan ställa nivån på motion blur och när man fått det på rätt nivå så har det faktiskt gett önskad effekt och gjort att man lever sig in mer i spelet.
Tyvärr är det väldigt få tillfällen det gjorts rätt imo.
Jag tror själv att utvecklarna pushar för motion blur eftersom effekten döljer en hel del brister i renderingen, främst på konsoller där man skalar ner så mycket man kan för att hålla en utlovad framerate.
Jag känner ingen PC-spelare som varken gillar eller använder effekten och det är i regel det första tweak-guider mm. råder en att stänga av.
Motion blur var något som började komma med Crysis och krävde en jävla massa prestanda och därför flesta stänger av.
Problemen med motion blur är att om utvecklarna gör det på fel sätt blir det fördjävligt men om utvecklarna gör det på rätt sätt är det en grafisk förbättring.
Just för att motion blur äter så jävla mycket prestanda är det inte vanligt att utvecklarna gör det på rätt sätt i konsolversionerna. Men tittar vi på tex. Halo där motion blur är gjort rätt är det en mycket bättre effekt än tex. i PC versionen av Witcher 3 där det fortfarande är rätt bra i jämförelse med skräckexempel som Battlefield 3.
http://images.eurogamer.net/articles//a/1/2/6/5/6/6/8/motionb...
http://international.download.nvidia.com/webassets/en_US/shar...
http://www.shaytastic.com/images/bf3_motionblur/bf3_moving.jp...
Ser ut som en påse skit på alla tre bilderna.
Jag fattar inte varför de "skyltar" med Motion Blur, själv hatar jag motion blur och stänger alltid av det i alla spel, fattar inte vad det ska vara bra för.
Längar dock som fan efter releasen
För den där filmiska känslan ju.
Skämt åsido, jag har själv väldigt svårt för motion blur, väldigt få spel där jag känner att det ger något extra och inte bara förstör.
Det stora problemet tror jag är att utvecklarna brukar lägga på för mycket effekt så det bara blir överdrivet och får dig att se suddigt hela tiden. Jag har råkat på ett fåtal spel där man själv kan ställa nivån på motion blur och när man fått det på rätt nivå så har det faktiskt gett önskad effekt och gjort att man lever sig in mer i spelet.
Tyvärr är det väldigt få tillfällen det gjorts rätt imo.
Jag tror själv att utvecklarna pushar för motion blur eftersom effekten döljer en hel del brister i renderingen, främst på konsoller där man skalar ner så mycket man kan för att hålla en utlovad framerate.
Jag känner ingen PC-spelare som varken gillar eller använder effekten och det är i regel det första tweak-guider mm. råder en att stänga av.
Motion blur var något som började komma med Crysis och krävde en jävla massa prestanda och därför flesta stänger av.
Problemen med motion blur är att om utvecklarna gör det på fel sätt blir det fördjävligt men om utvecklarna gör det på rätt sätt är det en grafisk förbättring.
Just för att motion blur äter så jävla mycket prestanda är det inte vanligt att utvecklarna gör det på rätt sätt i konsolversionerna. Men tittar vi på tex. Halo där motion blur är gjort rätt är det en mycket bättre effekt än tex. i PC versionen av Witcher 3 där det fortfarande är rätt bra i jämförelse med skräckexempel som Battlefield 3.
http://images.eurogamer.net/articles//a/1/2/6/5/6/6/8/motionb...
http://international.download.nvidia.com/webassets/en_US/shar...
http://www.shaytastic.com/images/bf3_motionblur/bf3_moving.jp...
Ser ut som en påse skit på alla tre bilderna.
Bara om du spelar spelen som en power point presentation.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Jag fattar inte varför de "skyltar" med Motion Blur, själv hatar jag motion blur och stänger alltid av det i alla spel, fattar inte vad det ska vara bra för.
Längar dock som fan efter releasen
För den där filmiska känslan ju.
Skämt åsido, jag har själv väldigt svårt för motion blur, väldigt få spel där jag känner att det ger något extra och inte bara förstör.
Det stora problemet tror jag är att utvecklarna brukar lägga på för mycket effekt så det bara blir överdrivet och får dig att se suddigt hela tiden. Jag har råkat på ett fåtal spel där man själv kan ställa nivån på motion blur och när man fått det på rätt nivå så har det faktiskt gett önskad effekt och gjort att man lever sig in mer i spelet.
Tyvärr är det väldigt få tillfällen det gjorts rätt imo.
Jag tror själv att utvecklarna pushar för motion blur eftersom effekten döljer en hel del brister i renderingen, främst på konsoller där man skalar ner så mycket man kan för att hålla en utlovad framerate.
Jag känner ingen PC-spelare som varken gillar eller använder effekten och det är i regel det första tweak-guider mm. råder en att stänga av.
Motion blur var något som började komma med Crysis och krävde en jävla massa prestanda och därför flesta stänger av.
Problemen med motion blur är att om utvecklarna gör det på fel sätt blir det fördjävligt men om utvecklarna gör det på rätt sätt är det en grafisk förbättring.
Just för att motion blur äter så jävla mycket prestanda är det inte vanligt att utvecklarna gör det på rätt sätt i konsolversionerna. Men tittar vi på tex. Halo där motion blur är gjort rätt är det en mycket bättre effekt än tex. i PC versionen av Witcher 3 där det fortfarande är rätt bra i jämförelse med skräckexempel som Battlefield 3.
http://images.eurogamer.net/articles//a/1/2/6/5/6/6/8/motionb...
http://international.download.nvidia.com/webassets/en_US/shar...
http://www.shaytastic.com/images/bf3_motionblur/bf3_moving.jp...
Ser ut som en påse skit på alla tre bilderna.
Japp.
Något som är viktigare än grafik i ett FPS-spel för mig är att det flyter med jämna och höga FPS utan att musen känns som att den inte hänger med när man rör på den. Är otroligt frustrerande att aima och tar bort väldigt mycket av skjutar-känslan i min mening.
Fallout 3 och New Vegas var helt förfärliga på den biten.
När det kommer till Bethesdas spel är jag inte ett dugg intresserad av grafiken då moddare lär lägga 1000 tals timmar på att modda om som i Morrowind, Oblivion, F3 och new vegas samt Skyrim.
Är jättebra att Bethesda verkar förstå det vilket har gjort att de lagt ännu mer tid på själva innehållet i spelet och inte hur fint det ska se ut när du spelar. Det kommer många moddare att lösa om nu man tycker spelet ser skit ut. SweetFX är också en metod för skarpare detaljer och massa annat vilket säkert kommer vara tillgängligt någon dag efter release.
Ordo Ab Chao
Jag fattar inte varför de "skyltar" med Motion Blur, själv hatar jag motion blur och stänger alltid av det i alla spel, fattar inte vad det ska vara bra för.
Längar dock som fan efter releasen
Det är meningslöst. Dina ögon kommer automagiskt att lägga till DOF, MB, Bloom och annat när du fokuserar på en del av en bild. De här funktionerna bara förstärker dem.
Anledningen är, vad jag förstått, att i början bryggade de över vissa grafiska brister med ex bloom. Det var vanligt framförallt på XBox.
Jag hatar det också och stänger av skiten omedelbart.
I came here to ruin your day. God sent me.
Jag fattar inte varför de "skyltar" med Motion Blur, själv hatar jag motion blur och stänger alltid av det i alla spel, fattar inte vad det ska vara bra för.
Längar dock som fan efter releasen
För den där filmiska känslan ju.
Skämt åsido, jag har själv väldigt svårt för motion blur, väldigt få spel där jag känner att det ger något extra och inte bara förstör.
Det stora problemet tror jag är att utvecklarna brukar lägga på för mycket effekt så det bara blir överdrivet och får dig att se suddigt hela tiden. Jag har råkat på ett fåtal spel där man själv kan ställa nivån på motion blur och när man fått det på rätt nivå så har det faktiskt gett önskad effekt och gjort att man lever sig in mer i spelet.
Tyvärr är det väldigt få tillfällen det gjorts rätt imo.
Jag tror själv att utvecklarna pushar för motion blur eftersom effekten döljer en hel del brister i renderingen, främst på konsoller där man skalar ner så mycket man kan för att hålla en utlovad framerate.
Jag känner ingen PC-spelare som varken gillar eller använder effekten och det är i regel det första tweak-guider mm. råder en att stänga av.
Motion blur var något som började komma med Crysis och krävde en jävla massa prestanda och därför flesta stänger av.
Problemen med motion blur är att om utvecklarna gör det på fel sätt blir det fördjävligt men om utvecklarna gör det på rätt sätt är det en grafisk förbättring.
Just för att motion blur äter så jävla mycket prestanda är det inte vanligt att utvecklarna gör det på rätt sätt i konsolversionerna. Men tittar vi på tex. Halo där motion blur är gjort rätt är det en mycket bättre effekt än tex. i PC versionen av Witcher 3 där det fortfarande är rätt bra i jämförelse med skräckexempel som Battlefield 3.
http://images.eurogamer.net/articles//a/1/2/6/5/6/6/8/motionb...
http://international.download.nvidia.com/webassets/en_US/shar...
http://www.shaytastic.com/images/bf3_motionblur/bf3_moving.jp...
Ser ut som en påse skit på alla tre bilderna.
Bara om du spelar spelen som en power point presentation.
Själv älskar jag motion blur! har det alltid på i alla spel. brukar även maxa det tycker det är en sån jävla go effekt
Jag fattar inte varför de "skyltar" med Motion Blur, själv hatar jag motion blur och stänger alltid av det i alla spel, fattar inte vad det ska vara bra för.
Längar dock som fan efter releasen
För den där filmiska känslan ju.
Skämt åsido, jag har själv väldigt svårt för motion blur, väldigt få spel där jag känner att det ger något extra och inte bara förstör.
Det stora problemet tror jag är att utvecklarna brukar lägga på för mycket effekt så det bara blir överdrivet och får dig att se suddigt hela tiden. Jag har råkat på ett fåtal spel där man själv kan ställa nivån på motion blur och när man fått det på rätt nivå så har det faktiskt gett önskad effekt och gjort att man lever sig in mer i spelet.
Tyvärr är det väldigt få tillfällen det gjorts rätt imo.
Jag tror själv att utvecklarna pushar för motion blur eftersom effekten döljer en hel del brister i renderingen, främst på konsoller där man skalar ner så mycket man kan för att hålla en utlovad framerate.
Jag känner ingen PC-spelare som varken gillar eller använder effekten och det är i regel det första tweak-guider mm. råder en att stänga av.
Motion blur var något som började komma med Crysis och krävde en jävla massa prestanda och därför flesta stänger av.
Problemen med motion blur är att om utvecklarna gör det på fel sätt blir det fördjävligt men om utvecklarna gör det på rätt sätt är det en grafisk förbättring.
Just för att motion blur äter så jävla mycket prestanda är det inte vanligt att utvecklarna gör det på rätt sätt i konsolversionerna. Men tittar vi på tex. Halo där motion blur är gjort rätt är det en mycket bättre effekt än tex. i PC versionen av Witcher 3 där det fortfarande är rätt bra i jämförelse med skräckexempel som Battlefield 3.
http://images.eurogamer.net/articles//a/1/2/6/5/6/6/8/motionb...
http://international.download.nvidia.com/webassets/en_US/shar...
http://www.shaytastic.com/images/bf3_motionblur/bf3_moving.jp...
Ser ut som en påse skit på alla tre bilderna.
Och i samtliga fall döljer det tex. lågupplösta texturer, vilket är långt mycket viktigare för utvecklarna än prestandakostnaden för motion blur.
Är klar med min character build nu med, så är helt redo!
Oh, vad ska du satsa på?
Ska göra en dam med hög charisma och Intelligence med fokus på followers och energy weapons.
S: 1, P:4, E:2, C: 8, I:9, A: 3, L:1 är mina planerade startstats.
Andra igenomspelningen blir förmodligen närstridsfokuserat!
F3 spelade jag igenom med fokus på närstrid. Det var riktigt kul att sprigna in i ett gäng fiender och svinga för livet, men i vats var det inte lika roligt.