Ocarina of Time ser väldigt tjusigt ut i Unreal Engine 4
Jag vet att det låter som ett skämt, men det ser bättre ut i Ocarina till 3ds.
Kanske för att spelet är tekniskt snyggt men inte grafiskt vackert.
Är två stilar som krockar och bildar en enda soppa.
Ocarina of Time till N64 och 3DS körde dom på samma grafiska stil på hela världen och känns därför aldrig fel.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Ser snyggt men halvfärdigt ut.. Inga NPC:s vilket gör det lite dött, glasvatten som inte reagerar på att Link springer i det och stengången upp till berget som ser ut som en tapet där den ligger platt på marken
Men väldigt ambitiöst, applåd för det!
Har han mixtrat med musiken? Jag känner igen enbart bitar av det som spelades upp, musiken är enligt mig det absolut viktigaste för att sätta stämning
För att spel ska vara kul ^^
Vidrigt vackert!
Dock lite väl skarpa reflektioner från vänstra berget enligt mig.
Kan inte du förklara varför det är så vackert, det är asmånga som tycker så som dig nämligen, det är bara att läsa YTkommentarerna, men jag förstår inte varför
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Ser snyggt men halvfärdigt ut.. Inga NPC:s vilket gör det lite dött, glasvatten som inte reagerar på att Link springer i det och stengången upp till berget som ser ut som en tapet där den ligger platt på marken
Men väldigt ambitiöst, applåd för det!
Har han mixtrat med musiken? Jag känner igen enbart bitar av det som spelades upp, musiken är enligt mig det absolut viktigaste för att sätta stämning
Det är en orkestral version av Kakariko Village Theme. Det är ju samma låt men lite skillnad om man jämför med originalversionen.
Ser ju bara konstigt ut när grafiken är så pass avancerad men detaljrikedomen är lika låg som på N64. Anledningen till att Kakariko village ser ut som det gör är ju för N64ans begränsningar. För att det skulle se bra ut skulle man behöva lägga till en hel del detaljer i omgivningen samt göra geometrin mer avancerad.
Det skär sig även med att Link och byggnaderna är i mer eller mindre tecknad stil och resten ser ganska fotorealistiskt ut.
Head bob är jävulens påfund
Ännu konstigare är det om det är tredjeperson och kameran är bakom personen som springer. Varför skulle kameran gunga bara för att personen som filmas springande gör det?...
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Head bob är jävulens påfund
Ännu konstigare är det om det är tredjeperson och kameran är bakom personen som springer. Varför skulle kameran gunga bara för att personen som filmas springande gör det?...
För personen med filmkameran springer ju också!
Head bob är jävulens påfund
Ännu konstigare är det om det är tredjeperson och kameran är bakom personen som springer. Varför skulle kameran gunga bara för att personen som filmas springande gör det?...
För personen med filmkameran springer ju också!
Aaah. Tänkte inte på det.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Vidrigt vackert!
Dock lite väl skarpa reflektioner från vänstra berget enligt mig.
Kan inte du förklara varför det är så vackert, det är asmånga som tycker så som dig nämligen, det är bara att läsa YTkommentarerna, men jag förstår inte varför
Får börja med att säga att jag fortfarande inte spelat mitt OOT till 3DS'en... Men jag tycker att sättet allt gräs påverkas av vinden, hur det rör sig när han springer m.m.
Jag kan även säga det negativa om du vill
Hade hellre hört original-tune'n (men då får de väl stock från Nintendo) på tok för mycket bloom (berget till vänster verkar ju reflektera som en spegel) Sedan saknar det den mysiga Zelda-känslan man får.
Vet inte heller om jag gillar det grumliga stilen på det.. det känns lite som att man tittar på det med trötta ögon..