Spela vännens spel gratis med Geforce Experience
Har du en vän med spel och Geforce-grafikkort? Då har du en gratis spelupplevelse.
#nvidia, #the-witcher-3-wild-hunt, #gta-v-2, #counter-strike-global-offensive, #middle-earth-shadow-of-mordor, #far-cry-4
Kanske kan vara något. har några polare som skulle vilja testa Guild Wars 2 men eftersom trials inte finns så kanske detta öppnar upp en ny möjlighet för dem!
Pirate Bay var långt före Nvidia med det här...
Faktiskt en bra poäng, behöver man ställa frågan hur är det ok för att digitalt distributera ett spel via geforce experience men det är olagligt att kopiera spelet och låna ut det?
Det är trevligt med innovation inom mjukvara överhuvudtaget så missförstå mig inte när jag frågar. Copyright ser ju inte likadant ut i alla länder i världen så hur kan de erbjuda en sådan tjänst internationellt?
Var ju typ detta som MS försökte införa med Xbonen , men då var det ju tydligen inte bra. Nu verkar det dock vara annat ljud i skällan. -_- Ingen direkt ny feature med andra ord.
När då? Eller syftar du nu på ryktena (som aldrig bekräftades) angående spel delningen till 10 vänner men att endast 1 i gången skulle kunna spela det samt always online DRM? Vilket även förutsatte att personen du ville dela spelet med skulle vara tvungen att ladda ner och installera spelet. Om det är detta du syftar på så har jag väldigt svårt att se likheten mellan dessa 2.
Men håller helt med att det inte är något nytt eftersom Sonys shareplay fungerar exakt så som nyheten beskriver.
MPMG - MultiPlatform MasterGamer