Här är hårdvaran som ska stoppa fusk i e-sport
När United Admins fanns så försökte vi detta med men det var för över 15 år sedan med att lansera mös och tangentbord med hjälp ifrån razor,ett chip liknande usb minne som skulle uppdateras med anticheat (cheating death) och loggning av musrörelser, dock var det inte populärt då det skulle ses som intrång i privatlivet och räknandes som olagligt. Reglerna kanske har ändrats nu så
Frågan är hur denna påverkar latensen mellan musen och pcen... Men om det fungerar bra så är det ju självklart en bra idé
Det kommer nog inte vara någon fara med latencyn. Jag antar att det är ungefär samma sak som att koppla in musen i en usb hub med undantaget att denna manick kopierar information samtidigt som den sänder det vidare istället för att bara göra det sistnämnda.
Frågan är hur denna påverkar latensen mellan musen och pcen... Men om det fungerar bra så är det ju självklart en bra idé
Spelar ju ingen roll. Om alla kör med den så är det lika för alla.
Klart det spelar roll. Spel som CS:GO (eller egentligen samtliga esportdiscipliner) skulle vara direkt förstörda av muslatens. Lika dåligt för alla är inte en bra lösning om man vill sälja in ett nytt koncept.
Spelar ju ingen roll. Om alla kör med den så är det lika för alla.
Fast mycket handlar ju om vana och muskelminne. Om det är en väldigt kort fördröjning i mina musrörelser kan jag tänka mig att det påverkar hur jag presterar.
Kommer inte ens att röra några spel som kräver en sån här hårdvarulösning.
Det är det ingen som har föreslått heller, eftersom detta inte är en konsumentprodukt och jag tvivlar på att du är ett e-sportproffs som regelbundet spelar i storskaliga turneringar.
Kommer inte bli något märkbart. signalen kopieras bara därav blir det en minimal fördröjning i nano sekunder.
Idono. That's me!
Det kommer nog inte vara någon fara med latencyn. Jag antar att det är ungefär samma sak som att koppla in musen i en usb hub med undantaget att denna manick kopierar information samtidigt som den sänder det vidare istället för att bara göra det sistnämnda.
Det ser ut som om den är parallellkopplad, så det blir ingen fördröjning alls. Analysen sker i en separat process utanför input.
I came here to ruin your day. God sent me.
Är det bara jag som har lite svårt att se tanken med att lägga upp det här på kickstarter om det främst är tänkt att användas vid professionella tävlingar? Är det dessutom inte rätt bra säkerhet (eller vad en nu ska kalla det) vid proffsmatcher?
Kan bara hålla med, är produkten tillräckligt intressant så borde de kunna vända sig direkt till företagen som står för de stora e-sport eventen.
Men folk har väl insett att man kan tjäna lätta pengar på Kickstarter...
Är det bara jag som har lite svårt att se tanken med att lägga upp det här på kickstarter om det främst är tänkt att användas vid professionella tävlingar? Är det dessutom inte rätt bra säkerhet (eller vad en nu ska kalla det) vid proffsmatcher?
Kan bara hålla med, är produkten tillräckligt intressant så borde de kunna vända sig direkt till företagen som står för de stora e-sport eventen.
Men folk har väl insett att man kan tjäna lätta pengar på Kickstarter...
Ser inte riktigt ut som att så är fallet för just den här produkten, han hade inte ens fått ihop 1% när jag skrev min tidigare kommentar.
Kommer inte ens att röra några spel som kräver en sån här hårdvarulösning.
Det är det ingen som har föreslått heller, eftersom detta inte är en konsumentprodukt och jag tvivlar på att du är ett e-sportproffs som regelbundet spelar i storskaliga turneringar.
Detta är inte en konsumentprodukt ÄN. Tror du verkligen att företag som t.ex EA har några skrupler när det gäller att pressa ut mer pengar ur sina redan urvattnade produkter. Kan redan se det framför mig. "För att spela Call of Duty 12 på våra verifierade premiumservrar krävs hårdvarubaserad anti-fusk teknologi. Köp vår produkt för 699:- IDAG (med en prenumeration för att hålla din hårdvara uppdaterad) och få tillgång till en garanterat fuskfri spelmiljö! (Så slipper vi försöka bekämpa hackare via mjukvara och patchar till själva spelet!)".
Jag är inget e-sportsproffs som så många på ett eller annat smaklöst sätt har påtalat tidigare i tråden, men man behöver inte vara en spelare av sådan kaliber för att bli nervös av denna typen av lösning.