Problem med Far Cry 4:s FOV? Då är du pirat
Ubisoft svarar på varför vissa inte kan ändra synfältet i Far Cry 4.
Fler utvecklare börjar hoppa på detta tåget.
Fast ja, om pirater klarar av att knäcka DRM som tagit flera år att utveckla kan de också ordna låst FOV.
Gör som cd-projekt istället och släpp spelet DRM-fritt så slipper man Uplay.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |
Det verkar som ubisoft behandlat fc4 bättre på pc:
https://www.youtube.com/watch?v=M25Le3JdHH8&list=UUy1Ms_5qBTa...
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |
Fov-kontrollen - en slider från 65-70 eller?
bild
Ok, jämförelsen hade varit bättre om nedre bilden inte hade varit, enligt HUDen, 8 meter längre bak
Enligt trigonometri är det mer än 8 meter eftersom The Wolves' Den inte ligger rakt bakom spelaren utan snett åt höger
Gissar att det bara är att ändra på nått värde i någon xml fil
Japp. I spelet är det en mätare utan siffror, men det ska enligt Totalbiscuit gå att fixa via xml-pill, likaså musacc som inte verkar gå att stänga av helt annars.
Men det är ubisoft dom har ju inte varit särskilt konsekventa i sina uttalande på sista tiden, kommer väl snart fram att detta inte stämmer heller.
Utveckla ordentligt till pc spel först, kan tänka mig att det är nån jä... konsoll fov & sen påstår dom att det drabbar bara pirater, men man får väl se .annars e det en ok lösning att man får mer innehåll när man registrerat. Hoppas bara det inte är massa drm i bakgrunden som vanligt.
Sen tycker jag dom borde återgå till att släppa gratis demos igen så blir dom av med säkert 90% av piratkopiering för då vet folk om det är värt att köpa eller ej.(dom kanske tom. skulle bli mer sugna på att köpa spelet/spelen.) & andra sidan så skulle dom ju inte längre kunna släppa ofärdiga spel som tex Assasin creed
Gissar att det bara är att ändra på nått värde i någon xml fil
Japp. I spelet är det en mätare utan siffror, men det ska enligt Totalbiscuit gå att fixa via xml-pill, likaså musacc som inte verkar gå att stänga av helt annars.
Många på Ubisoft forumet snackar om att det INTE går att bli av med musaccelerationen helt, även om man pillar i xml-filen. Jag har inte lyckats få till en inställning som känns naturlig i alla fall
bild
Ok, jämförelsen hade varit bättre om nedre bilden inte hade varit, enligt HUDen, 8 meter längre bak
Enligt trigonometri är det mer än 8 meter eftersom The Wolves' Den inte ligger rakt bakom spelaren utan snett åt höger
Han borde ha stått kvar på samma plats - jag rörde inga knappar alls utöver Esc, piltangenterna och Enter. Märkligt. Får testa igen.
bild
Det där är väl samma plats?
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.