Activision retas – klassiskt Sierra-IP på Gamescom?
SWAT 3 är bland de spel jag har lagt mest tid på av alla, helt magiskt bra. SWAT4 spelade jag kanske en vecka sedan lade jag av :S
Jag tror inte det blir Police Quest. Förra året (eller kanske tidigare i år, kommer inte ihåg) så försökte orginal skaparen med en kickstarter för att göra ett nytt spel men den misslyckades.
Kings Quest skaparen Roberta Williams har varit pensionerad sedan länge och enligt hennes website så är hon inte intresserad av dataspel längre. Så blir det Kings Quest spel har hon inget med dom att göra.
Space Quest skaparna Mark Crowe och Scott murphy gick ihop förra året och började på ett nytt Sci-fi äventyr efter en lyckad kickstarter. Spelet heter "SpaceVenture" och är fortfarande under utveckling.
Det kanske inte behöver betyda nya uppföljare till klassiska Sierra spel. I och med den lyckade "GoG"-modellen så kanske dom helt enkelt kommer att konvertera hela Sierra-katalogen till moderna datorer, och/eller "uppfräscha" grafiken.
de enda spel jag kan komma på jag kört av sierra är nått gammalt indiana jones spel,
Swat
och
Diablo Hellfire (Expansionen till Blizzard North´s Diablo).