Konsolversionen av South Park censureras i Europa
Klart att e är tråkigt med censur men att hela spelet ska drabbas av det känns ganska löjligt
Det handlar ju lite om att markera sin ståndpunkt, censur är inte ok i ett demokratiskt land, det spelar ingen roll vad det är som censureras, med möjligt undantag på saker som är rent brottsliga såklart som t.ex. barnporr eller liknande, men det är ju knappast det som det handlar om här...
Censurera ett South Park spel, smart drag Ubisoft.
Tror nog inte att Ubisoft har något med saken ett göra, bör då inte även PC-versionen vara censurerad?
Alla artiklar jag läst säger att det är ett beslut av "Ubisoft EMEA" och nämner inget annat. Varför något skulle vara lämpligt för USA men inte för europa har jag svårt att förstå. Jag vet att t.ex. Tyskland har väldigt speciella lagar när det gäller spel men deras spel modifieras ju normalt sätt ändå ändå genom dubbning så dom kan ju lika gärna få en egen censurerad version då också...
Kan inte länder som e för sån jävla censur tvinga spelarna att ladda ner en jävla patch!!!! Säkert tyskarnas fel å tänker man på en tysk så de första som kommer de upp hårdporr med läder och dvs tillhyggen från en skräckfilm.
Eller så e de britternas fel för dom har så tråkig matkultur!
Aaaaaaaaaaaaaargh!
Varför censurera bara konsolversionerna? Om det är så hemskt att det måste plockas bort ur spelet borde det inte plockas bort ur PC-versionen också?
Men vi som spelar på PC har ju alltid varit lite bättre, lite mognare och lite snyggare än alla ni andra.
Skriver du så enbart för att du ska må bättre? Tror nästan alla äger en PC. Skulle även säga dom flesta är idioter.
Klart att e är tråkigt med censur men att hela spelet ska drabbas av det känns ganska löjligt
Det handlar ju lite om att markera sin ståndpunkt, censur är inte ok i ett demokratiskt land, det spelar ingen roll vad det är som censureras, med möjligt undantag på saker som är rent brottsliga såklart som t.ex. barnporr eller liknande, men det är ju knappast det som det handlar om här...
Finns en hel del olika lagar kring sodomi i alla länder i världen. Skulle inte bli förvånad om minispel om grejer i analen är hemskare än många saker som är olagligt i sverige.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Det är som att träffa en vacker kvinna som vill ha sex med en, men hon hoppar över själva akten PÅ GRUND AV CENSUR, snacka om besvikelse.
Jag håller helt med dig i sak (åt helvete med censur), men jag hängde inte helt med på din liknelse där...
...är du säker på att kvinnan i fråga verkligen vill ha sex med dig om hon trycker "skip" när du flåsande börjar ta av dig paltorna?
Varför censurera bara konsolversionerna? Om det är så hemskt att det måste plockas bort ur spelet borde det inte plockas bort ur PC-versionen också?
Men vi som spelar på PC har ju alltid varit lite bättre, lite mognare och lite snyggare än alla ni andra.
Skriver du så enbart för att du ska må bättre? Tror nästan alla äger en PC. Skulle även säga dom flesta är idioter.
Ja, det var för att jag skulle må bättre. Eller så var det ironi... Pick one.
Intressant detta.
Nu är det ju inte rockstar men det är helt OK att tortera en person med diverse verktyg som i gtav men abort i southpark inte OK.
inte ironi, sarkasm heter det!
God is dead
Folk som ska skippa att köpa spelet för att de har tagit bort några sekvenser från spelet ? Ganska töntigt enligt mig... Men det är ju eran förlust Klart att e är tråkigt med censur men att hela spelet ska drabbas av det känns ganska löjligt
Inte bara f.d. konsumenternas förlust, utan allas! Konsumenter missar det censurerade (de får inte hela verket), utgivarens o utvecklarnas inkomst blir mindre.
Ironi!
http://2.bp.blogspot.com/-Y_ODcECzxGQ/T4sMKffGa8I/AAAAAAAAA88...
...sedan köpte man PC-versionen.
Hahaha klockrent. Känner samma. South Park med censur måste vara som samlag utan att komma.
Skulle också vilja ha ordentlig bekräftelse på att PC versionen inte är censurerad annars vägrar jag köpa spelet
I NE står om sarkasm: "Yttrande som innehåller skarpt ironisk eller hånfull kritik". Enligt den definitionen kan du inte vara sarkastisk utan att använda ironi.
På Wiktionary står om ironi: "det att uttrycka en sak, fast (uppenbart) mena en annan". Det är vad jag gjorde och alltså använde jag mig av ironi när jag var sarkastisk.
Då var det problemet löst och vi kan gå vidare med dagens agenda.
Låter som att vi får samma eller liknande version som Australien... Ubisoft pissar på oss spelare igen...
http://www.ign.com/articles/2013/12/18/south-park-the-stick-o...
How can we win when fools can be kings?