Konsolversionen av South Park censureras i Europa
Ubisoft meddelar att The Stick of Truth till Xbox 360 och Playstation 3 drabbas av ett antal censurerade scener.
#south-park-the-stick-of-truth, #ubisoft
Får bli pc-versionen!
då kan man bojkotta det här, även om det inte är cencurerat på pc eller andra format. Gynnar inget företag, organisation eller myndighet som utövar cencur.
Det gynnar väl ingen förutom skaparna om du skulle köpa spelet till pc och eftersom de inte ligger bakom denna censur så behöver du inte släppa på dina värderingar. Tror snarare att det gynnar den myndighet som satt stopp om du INTE köper spelet då det väl är det de vill.
Sen kan man ju diskutera kvalité på detta spel, visst det är South park men va fasen anal-minigame?....vem fasen finner nöje i det?
South Park har väldigt sjuk humor och allting jag sett från det här spelet är som att se ett avsnitt av South Park. Det har gjorts ett par spel på licensen men inget som verkligen är South Park.
Avbokade min PS3 version nu. South Park SKALL njutas helt utan censur annars kan man lika gärna strunta i det. Tror däremot att jag skall leta reda på en import version från US. PS3an är ju faktiskt regionsfri.
Beställt en US-import från VGP precis 423 SEK. Hur smidigt som helst.