Musik
En natthyllning till några av många favoritband. Utan inbördes ordning.
The Haunted - No Compromise
Amon Amarth - Twilight of the Thunder God
Meshuggah - New Millenium Cyanide Christ
Bloodbath - Outnumbering The Day
At the Gates - Blinded By Fear
Arch Enemy - Nemesis
Dark Tranquillity - Damage Done
Finntroll - En Mäktig Här
Ensiferum - Lai Lai Hei
Týr - Sinklars Visa
Behemoth - Ov Fire and the Void
Och... ja. Skäms lite över att jag lyssnar på Korpiklaani så mycket som jag gör. Kan åtminstone försvara mig med att jag garvar varje gång jag gör det.
Korpiklaani - Wooden Pints
On request från en läsare:
Thore Skogman - Surströmmingpolka
The irony of being a zombie is that everything is funny, but you can't smile, because your lips have rotted off.
At the Gates! Väldigt många gamla favoband i den där listan. "Blinded By Fear" är för övrigt en av mina AtG-favoriter, sjukt bra låt.
Sen även Meshuggah (såklart) och The Haunted som bröderna Björler fortsatte med efter att AtG splittrades och Adrian Erlandsson försvann till Cradle of Filth i England.
Lyssnade även mycket på Arch Enemy som lillebror Erlandsson lirar trummor i.
Cptn BaseballBatBoy!
Så mycket ilska! Kontrasterna mot mina indie/emoälskningar är stor
Kerstin, din musiksmak är oklanderlig
Själv är jag mest förtjust i Arch Enemy och The Haunted.
Som flera sagt redan, bra musiksmak
Mina favorier av de ovan är nog Arch Enemy och Dark Tranquillity, även om jag måste erkänna att jag inte lyssnar så jättemycket på growling.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Ursäkta mitt übersena svar!
Ne tack tacka vet jag Tore Skogman...:)
ASCH! Glömde helt bort honom. Ber om ursäkt! Nu har jag lagt till Surströmmingpolkan
At the Gates! Väldigt många gamla favoband i den där listan. "Blinded By Fear" är för övrigt en av mina AtG-favoriter, sjukt bra låt.
Sen även Meshuggah (såklart) och The Haunted som bröderna Björler fortsatte med efter att AtG splittrades och Adrian Erlandsson försvann till Cradle of Filth i England.
Lyssnade även mycket på Arch Enemy som lillebror Erlandsson lirar trummor i.
Då verkar vi ha liknande musiksmak! Najs Blinded by Fear är fantastisk! Göteborgsdöds är min absoluta favoritgenre!
Lyssnande främst på musiken när jag var ung och tung, 15 år och svår osv. Men det har hållit sig kvar
I find the lack of Emperor disturbing.
Black Metal - nej usch och fy!
Holy hell, många godbitar där.
INDEED
Var ett tag sedan jag hörde Tyr nu, alltid lika underbart med att höra lite färöiska.
Ja, såg Tyr som förband till Amon Amarth för typ 6 år sedan. Blev förälskad då.
Kerstin, din musiksmak är oklanderlig
Själv är jag mest förtjust i Arch Enemy och The Haunted.
Åhå! Kul att höra Två riktigt bra band. Gillar dock mest Angela än den tidigare sångaren. The Haunted levererar seriöst ALLTID. Även när de hade Aro i spetsen. Dolving är däremot min favorit. Unik sångröst! Men men. Dolving har hoppat av och Aro är tillbaka.
Ilska är också en känsla!
The force is strong in this one.
+1
Wow, det piper i öronen nu.
I mina också. Tinnitus here I come!
Som flera sagt redan, bra musiksmak
Mina favorier av de ovan är nog Arch Enemy och Dark Tranquillity, även om jag måste erkänna att jag inte lyssnar så jättemycket på growling.
Tack Growling är underbart. Men förstår de som inte gillar det. Har Stanne som favoritsångare. När han kom upp på scen när At the Gates spelade sket jag nästan på mig av lycka.
The irony of being a zombie is that everything is funny, but you can't smile, because your lips have rotted off.
Några godbitar där, bra att du skäms lite för Korpiklaani iaf
Tänkte tipsa om bandet Black Dahlia Murder, framförallt skivan Nocturnal. Kanske kan vara något för dig
Absolut! Hört dem förut och sett dem live Men nu var det länge sedan. Släpper de fortfarande bra grejer?
Absolut! Hört dem förut och sett dem live Men nu var det länge sedan. Släpper de fortfarande bra grejer?
Jag såg dem på Tyrol för några år sen som förband till Amon Amarth, galet bra Aldrig varit så sugen på att dansa!
De har faktiskt spelning nu igen på Klubben den 27e september ^^
De släppte nyss en ny skiva (Everblack) som är riktigt bra:
Och från skivan innan den, en riktig dansgolvsklassiker:
Ok, jag vet att jag kommenterar sent!
Men jag måste bara säga att det var så kul att någon lyckades med att få mig att återupptäcka Millenium Cyanide Christ med Meshugga! Blev nästan lite som en nypremiär alldeles för mig själv! Jättekul!
När den kom var det den ständiga förfestarlåten i säkert ett halvår för min del!
Så tack å bock!
/MJ
Ok, jag vet att jag kommenterar sent!
Men jag måste bara säga att det var så kul att någon lyckades med att få mig att återupptäcka Millenium Cyanide Christ med Meshugga! Blev nästan lite som en nypremiär alldeles för mig själv! Jättekul!
När den kom var det den ständiga förfestarlåten i säkert ett halvår för min del!
Så tack å bock!
Vad roligt! Har "återupptäckt" den låten flera gånger. Haha! Även nu när jag kikade på bloggen. Så tack själv
Du har bra musiksmak, Kerstin. Inte mina favoritband, men mycket som är värt att lyssna på.
Och ett tips till alla amatörmusiker där ute: Om ni inte har råd att göra en riktig musikvideo, gör som Meshuggah och boka en tågbiljett....
Hahaha! Precis! Fast det är ganska billigt att bara ställa sig på en inomhusparkering eller i en tom lokal, dra dit instrumenten och se så arg ut som möjligt bra kamera behövs inte.
Kan ju rekommendera Östersundsbanden Aeon och Souldrainer.
http://youtu.be/_2JrLQl_9GI Aeon
http://youtu.be/802PiURiIAw Souldrainer
Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo