The Elder Scrolls Online får cash shop
Det var ju lite mindre bra.
Edit: eller detta kanske bara är för karaktärstjänster som tex WoW har på sin hemsida, detta gör ju ingenting om de inkluderar i spelet. Blir nog bara smidigt
Vad är det som är mindre bra?Det är väl bara och skita i att köpa "roliga saker och tjänster".
err, "inte en del av grundspelet". vilket skämt. man vill alltså först att folk ska köpa spelet för 400kr, sen ska dom betala 100kr varje månaden sen som inte det vore nog så ska man även behöva betala för mikrotransaktioner. vilket skämt. man vill äta kakan och ha den kvar, antingen går man free2play eller så kör man månadsavgift. hata EA och Activision bäst ni vill, men det här tog priset (no pun intended)
det är väl inget som helst fel med att ta betalt för saker/tjänster du inte behöver i spelet med som ändå kan vara praktiskt.. server transfer, namnbyte, smink och andra meningslösa prylar..
Ta reda på vad det handlar om innan ni börjar gnälla vissa saker är det bra att det kosta tex namnbyte för att det inte ska missbrukas.
Om man begär en månadsavgift av spelarna (vilket är något jag föredrar när det gäller mmo-spel) så borde allt innehåll ingå.
Microtransaktioner borde lämnas till f2p-spel.
Men men, det gäller ju att håva in så mycket det går innan spelet är helt övergivet och läggs ned.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Har man spelet månadsavgift så ska inte sånt här finnas.
Det håller jag då fan med om!
Börjar kännas oseriöst det här :/
Det ända oseriösa var min grammatik, men det är åtgärdat!
"enda".
Jag måste få mer sömn... xD
Luktar flopp, tror ej på detta spel
Blizzard tar betalt för extra mounts/pets och andra tjänster utöver månadsavgift. Det har inte floppat än.
WOW i all ära men resten av alla 100 tals mmo som redan finns och som 99% av alla har gått över till f2p?