Dirty Bomb – första gameplay-filmen
Splash Damage har idag visat upp den första gameplay-snutten från deras kommande multiplayer-pangare. Kommer Wolfenstein: Enemy Territory-skaparna lyckas efter Brink-floppen?
#dirty-bomb, #splash-damage, #brink
Jag förstår att de nog försöker göra exakt samma sak som med ET/RTCW. Ett arkadigt utstick från de populära semirealistiska spelen, med steg för steg uppdrag och stopwatch.
Då var det andra världskriget, nu är det modernt.
ET var väl också ett av de första stora gratisspelen om jag inte är ute och cyklar.
Jaja, kommer måsta testa det.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Kan bli toppen om det görs rätt, har längtat efter en riktig uppföljare till ET hade så sjukt kul med det.
Så om dom slänger i lite mer ET och lite mindre Brink så kan detta bli toppen och bugstädning innan release är ju aldrig fel..
"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3
Ser inte ens en mening med att släppa det här! Det här har ju inget som ingen annan redan har, varför skulle folk gå från de spelen som redan finns där ute för att börja med det här?
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
Äntligen spelar de på en PC istället för en äcklig konsoll! Det ser ju ut som att de går runt som ett gäng robotar, när de visar något gameplay från någon konsoll.
För övrigt ser det rätt så trevligt ut, faktiskt. Kanske blir något bra
Spelet blir kanske OK, men ofta dras spelglädjen ned av knäppgökar som fuskar. Kommer säkert hända i detta med om de inte har någon effektiv "banhammer".
Äntligen spelar de på en PC istället för en äcklig konsoll! Det ser ju ut som att de går runt som ett gäng robotar, när de visar något gameplay från någon konsoll.
För övrigt ser det rätt så trevligt ut, faktiskt. Kanske blir något bra
Spelet blir kanske OK, men ofta dras spelglädjen ned av knäppgökar som fuskar. Kommer säkert hända i detta med om de inte har någon effektiv "banhammer".
Det kommer säkerligen att hända, ja :/ Förhoppningsvis har spelutvecklarna en bra och pålitlig lösning som motverkar skiten.
Efter Brink har jag lovat mig själv att aldrig ge de här grabbarna ett öre igen.
Är det samma "team" som stod bakom "Brink"? Då håller jag mig också borta.
Och de nämner inte ens Brink i trailern...
Man ser redan nu att det är ett 2/5 spel i betygskalan
Snygg avatar
... eller 1/5.
RTCW / ET hade inget som inga andra förrutom ett spelsätt som passade perfekt för tävlingsspel klaner emellan.
OM de lyckas marknadsföra spelet emot e-sport, och designar spelet kring klanspel och inte publika servrar, då kan det bli lyckat.
Många "om" dock.
edit:
Till alla som inte spelat RTCW/ET: även om spelet må se ut som cod/bf så kommer det troligen vara mer åt arkadhållet och innehålla spelsätt som skiljer sig enormt. Helt klart värt att testa när det släpps innan man skållar det helt.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
RTCW / ET hade inget som inga andra förrutom ett spelsätt som passade perfekt för tävlingsspel klaner emellan.
OM de lyckas marknadsföra spelet emot e-sport, och designar spelet kring klanspel och inte publika servrar, då kan det bli lyckat.
Många "om" dock.
edit:
Till alla som inte spelat RTCW/ET: även om spelet må se ut som cod/bf så kommer det troligen vara mer åt arkadhållet och innehålla spelsätt som skiljer sig enormt. Helt klart värt att testa när det släpps innan man skållar det helt.
Tyckte att det var ett av de första public-multiplayerliren som lyckades engagera hela laget mot en gemensam sak. Visst, vi hade assault i Unreal Tourmanent men det lilla levlingssystemet för varje runda gjorde mycket enligt mig.