Crysis 3 – systemkraven som sänker din burk?

Geeks Gaming
Skrivet av Flugsaft:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av bleak:

GTX 460 börjar känns utdaterat ..

Har ett 460... har testat betan och de flöt på utan några problem.

WTF! jag har ett 570 o de gick åt helvete !

Jag hade allt typ på High... hade runt 40-60 fps

Dags att uppgradera datorn...

Medlem
Skrivet av Exxo:

Ja inte är det direkt billigt att spela på dator... ifall man inte vill hålla sig till MIN...

Bara ett g-kort kostar ju mer än både konsol + spel. Inte konstigt att konsolerna är framtiden.

Konsoller är knappast framtiden, de är och kommer alltid att förbli fattigmans-PC.
Har du inte råd att köpa den bästa underhållningen, så får du nöja dig med ett konsol.

Inaktiv
Skrivet av Exxo:

Ja inte är det direkt billigt att spela på dator... ifall man inte vill hålla sig till MIN...

Bara ett g-kort kostar ju mer än både konsol + spel. Inte konstigt att konsolerna är framtiden.

Skrivet av bleak:
Skrivet av Eisenhart73:
Skrivet av Flugsaft:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av bleak:

WTF! jag har ett 570 o de gick åt helvete !

Jag har 680 SLI och det gav ospelbar fps när man maxa graffen. Men det var ju en alpha-version. Brukar inte vara mkt som är optimerat då.

Precis. Spelade BF3-alphan och den laggade så det var ospelbart, men retailversionen kunde jag maxa.

Man ska ta alphaversioner med några nypor salt:)

Du har helt rätt i att konsoler är ett bra mycket mer sparsamt alternativ, än att spendera en hel förmögenhet på ett köp av en ny högpresterande dator.

Sedan att Crysis 3, precis som dess föregångare (Crysis 1 + 2) med stor sannolikhet även denna gång drabbas av dålig kod (ev. portad), därav det höga systemkraven (för att inte tala om det uteblivande patcherna) kommer inte som en större förvåning, EA är världsbäst på att snabbt mata ut nya titlar och DLCs, här ignorerar man helt ordet "kvalitet".

Låt oss istället ge spelet ett par år åt att växa på hyllan, för att sedan (förhoppningsvis) spela det utan det hackande (skriptade animationer), stutter, och eventuellt maxa spelet utan några som helst problem. För lite så var det med Battlefield 3, Need For Speed: The Run, Bioshock och Aliens vs Predator, som i stort sett var helt ospelbara tills man hade patchat och lyssnat på sin community.

Minimikrav DX11 kort, men är inte Crysis 3 en konsolport som är gjord i DX9? Kunde de inte behållt stödet på PC också? :/

Medlem

i7 2600k känns väl aningen mossig för att kallas "senaste CPU:n"?

Medlem

i7 som spelprocessor? Det känns ju helt snett. Skulle vilja se motiveringen till varför en bra i5 inte skulle klara det.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av bleak:

Samma här. Kan spela allt nytt utan problem med mitt 460. Om man inte kräver upplösningar högre än 1080 så duger det alldeles utmärkt i säkert minst 1 år till.

Medlem

Spelade Crysis 2, å det var ett värdelöst spel. Om allt dom gör är interaktiva benchmark-program så hoppar jag...

Skrivet av Inkompetent:

i7 som spelprocessor? Det känns ju helt snett. Skulle vilja se motiveringen till varför en bra i5 inte skulle klara det.

Absolut jag tänkte det samma. Även om spelet stöder hyperthreading så tror jag inte på mer ökning än några ynka rutor i bästa fall.

"Eh, ja... Nu är det ju så att vi var lite trötta på att folk köper den billigare processorn, jo vi har också ett överskott på de där i7orna så... Vi drog en liten vit lögn där."

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

dåligt att sätta directx11 som absolut minimum, lär inte sälja speciellt mycket då en average gamer har en sketen burk med vista fortfarande.

Ja, det är ju därför ~54% av Steams användare sitter med ett DX11 kort (http://store.steampowered.com/hwsurvey/videocard/). Hade varit dåligt av CryTek att INTE göra ett spel som tar tillvara på alla funktioner i en majoritets hårdvara. Dessutom är det mycket billigare att bara utveckla runt en DX version än att ha stöd för två.

Medlem

...va. Var DETTA det som skulle smälta våra datorer? Besviken på er!

Medlem
Skrivet av Zelzahim:

...va. Var DETTA det som skulle smälta våra datorer? Besviken på er!

Ja, för att precis alla har GTX 680/7970 + i7 2600k, inte sant?

Medlem

Osäker på om jag kommer köpa detta men....
En i7 2600k, Geforce 580 3GB DRAM, 16gb ram borde ju hänga med tycker man.

Köpte den straxt efter jul förra året. Någon ny burk lär man väl inte ha råd med framöver heller då man jobbar sista dagen imorgon för att sedan stå till arbetsmarknadens förfogande igen.

signatur

- Wiiga -

Medlem
Skrivet av stormense:

3way SLi med 3st GTX680 kommer absolut inte räcka. Fyra 690 för 40 000 är mer lagom.

Ja, om det gick att köra 4st 690s hade det varit jävligt tufft.

signatur

Trust is for fools...

Skrivet av Inkompetent:

Ni som vet: hur mycket sämre är min Amd 965 prolle jämfört med en i5?
(om ni nu säger att det inte är nån skillnad på i7 o i5 i spel)

signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

jag är inte direkt nån pc spelare så jag e inte 100 på vilka specifikationer till datorn som är bra. Men jag vet att min dator kommer att börja brinna om jag försöker spela Crysis 3

Medlem

Byt namn på nyheten till "Skryt om din dator" istället!

Medlem

Efter 18 års väntan kan jag ÄNTLIGEN få plocka fram min commodore 64 och använda den fullt ut.

Hoppas 70 way sli ram på 64kb räcker!!! Lär nog även införskaffa 23.000 kassettband så att det inte uppstår några problem med utrymmet.

Medlem

O optimerat är det enda jag kan tänka mig, Kolla bara på Far Cry 3, så grymt bra optimerat.

Företagen kastar bara ut spelen så det bara blir kattskit av allt, istället för att optimera dom ordenterligt.

Bättre optimerade spel så slipper man ha Wooper Dator för att spela dom. Nej DOS var tider det.

Medlem

Kul att folk fortfarande skriver om hur deras datorer kommer bryta ihop trotts att kraven i princip är de samma en sisådär 5-6 år senare!

signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv
Skrivet av Preacher81:

O optimerat är det enda jag kan tänka mig, Kolla bara på Far Cry 3, så grymt bra optimerat.

Företagen kastar bara ut spelen så det bara blir kattskit av allt, istället för att optimera dom ordenterligt.

Bättre optimerade spel så slipper man ha Wooper Dator för att spela dom. Nej DOS var tider det.

Far Cry 3 är inte mer än en dålig konsolport.

Medlem

Som vanligt så driver Crytek upp kraven.

Om du vill ha highres i Far Cry så var man tvungen att köpa AMD64 CPU (dock så hackades det hela så att man kunde köra på andra CPU också, dvs Crytek snackade skit)

Crysis krävde DX10 kort för att få all bling bling men även där hackades det mesta så att det fungerade utan problem. (Crytek oärliga igen)

Crysis 2 fick ett tesselation patch som gjorde typ inget annat än att öka prestandabehovet. Sålde säkert en hel del high-end kort.

Crysis 3 har krav på DX11 kort. Säkerligen AMD och Nvidia är glada över detta också.

(Vad gäller Far Cry så flyter det på fint, men grafiken är också bra mycket mindre avancerat om man jämför med Crysis)

Medlem

När fan blev höga systemkrav en positiv grej? Optimerat är väl de man vill ha?

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Kan även betyda att kraven har ökats eftersom grafiken har förbättrats.

Inaktiv
Skrivet av vashthepirate:
Skrivet av stormense:

3way SLi med 3st GTX680 kommer absolut inte räcka. Fyra 690 för 40 000 är mer lagom.

haha fandå... kan ju alltid ta fram Voodoo2 grafikkorten.

"Voodoo2"??? Vad är det för jävla nymodigheter...

signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Utveckling är bra. Men man ska nog inte förvänta sig ett optimerat spel från Crytek.

AW8
Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Utveckling är bra. Men man ska nog inte förvänta sig ett optimerat spel från Crytek.

För mig så har iallafall Crysis flytit på bra på high sedan release, min dator må ha varit nyköpt men det var knappast high end-delar.

Crysis har på min familjs datorer flytit på löjligt bra, samtidigt som spelet bjöd på bland den fetaste grafiken och fysiken någonsin.

Crysis 2 flöt också på bra (sen att spelet var en besvikelse som heter duga är en annan femma).

signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

min burk ska klara det på max

Medlem

3 550ti då, kan det funka ?

123
Skriv svar