"Mirror's Edge 2 i produktion hos Dice"
Tidigare EA-anställd hävdar att Dice faktiskt arbetar på uppföljaren många längtat efter.
#dice, #battlefield-3, #ngmoco, #ea-easy, #battlefield-heroes, #battlefield-play-4-free, #lords-of-ultima, #mirrors-edge-2
Och alla onda tankar som människor tvingat på mig idag fick flyga av mina axlar och slå i golvet, riktigt hårt.
Kan vi få bättre nyheter på en Onsdag? Äntligen är vad jag säger, Yes! och yahoo!
Låt det nu vara sant, jag tycker vi imorgon skickar alla nyhetsmurvlar vi har till Dice!
"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett
Startade #Mirror's Edge nyligen och visst, det är bra, men tvåan har mycket att förbättra.
Vore inte helt fel, kan lätt säga att jag idag ser mer fram emot Mirrors Edge 2 än ett nytt Battlefield spel. Känns också som att Dice så som så många andra spelföretag har så mycket potential för att skapa spel utöver sin egna franchise, spel som kan öppna upp helt nya dörrar och tankesätt, vilket verkligen behövs bland dagens "AAA"-utvecklare.
Eller så slutar man va negativ till de och hoppas dom faktikst lyckas woho äntligen!
Dem flesta hoppas väl att ett spel ska vara bra men bara för det behöver man inte luras med i hypen.
Startade #Edge nyligen och visst, det är bra, men tvåan har mycket att förbättra.
Som?
Har spelat ettan många gånger och det grymt Skulle själv vilja föreslå förbättringen att miljöerna görs lite mer verkliga, och inte så döda o stela som första spelet. Jag tror att det var mycket det som gjorde att första spelet inte gick så pass bra som det borde gjort
För att spel ska vara kul ^^
Startade [g="Mirror's Edge"] nyligen och visst, det är bra, men tvåan har mycket att förbättra.
Som?
Har spelat ettan många gånger och det grymt Skulle själv vilja föreslå förbättringen att miljöerna görs lite mer verkliga, och inte så döda o stela som första spelet. Jag tror att det var mycket det som gjorde att första spelet inte gick så pass bra som det borde gjort
Vad jag förstått så stör sig de flesta på att spelet är för svårt, och många stör sig på att det är för kort. Jag håller inte med några av dem.
Sen har jag även hört folk som klagar på att det är för ljust och att man får ont i ögonen av det... Eller att det har för dålig "gunplay" men de personerna verkar ju inte ha greppat att spelet har lite av ett anti-vålds-budskap då det finns achievements för att klara spelet utan att skjuta en fiende osv...
Själv anser jag att det är en av de bästa spel som nånsin gjorts, men jag tycker det är intressant med andras åsikter.
Startade [g="Mirror's Edge"] nyligen och visst, det är bra, men tvåan har mycket att förbättra.
Som?
Har spelat ettan många gånger och det grymt Skulle själv vilja föreslå förbättringen att miljöerna görs lite mer verkliga, och inte så döda o stela som första spelet. Jag tror att det var mycket det som gjorde att första spelet inte gick så pass bra som det borde gjort
Miljöerna var, som du säger, snyggt designade men väldigt stela. Jag tycker heller inte att de kontextuella manövrarna alltid klickade vilket ledde till en del frustration.
Startade [g="Mirror's Edge"] nyligen och visst, det är bra, men tvåan har mycket att förbättra.
Som?
Har spelat ettan många gånger och det grymt Skulle själv vilja föreslå förbättringen att miljöerna görs lite mer verkliga, och inte så döda o stela som första spelet. Jag tror att det var mycket det som gjorde att första spelet inte gick så pass bra som det borde gjort
Miljöerna var, som du säger, snyggt designade men väldigt stela. Jag tycker heller inte att de kontextuella manövrarna alltid klickade vilket ledde till en del frustration.
Ja, som jag nämnde tidigare upplever många att spelet är för svårt. Mitt svar på detta är att det är ett spel som på många sätt är ett 90-tals spel då spelen ofta var frustrerande svåra, men med mycket träning lyckas man bemästra det och hanterar dessa utmaningar betydligt bättre.
Så är även fallet med Mirror's Edge, själv blir jag inte alls frustrerad över det längre då jag sätter i princip alla svåra hopp nu.
Jag vill hävda att vi generellt har lättare spel idag som, om vi mest spelar dem och inte mest retro, gör oss irriterade när vi ger oss på ett svårare spel.
På vilket sätt bör miljöerna bli mindre stela? Mer vanligt folk som går runt? Uppe på taken ska det ju inte direkt vara några andra, om man hänger med i storyn förstår man att spelet utspelar sig i ett övervakningssamhälle där knappast gemene man skulle våga sig upp på taken.
Förvisso är man nere på gatorna några få gånger, där kan jag väl hålla med om att en å annan fotgängare inte skulle skada.
I övrigt tycker jag själv väldigt mycket om miljöerna då jag anser att de är väldigt snygga och stilrena med vackra färger.