Nästa stora The Secret World-uppdatering släpps imorgon

Robot

Se trailern för Digging Deeper där Funcom berättar vilka nya godsaker som kommer med spelets andra stora uppdatering, eller med andra ord Issue 2.

#funcom, #the-secret-world

Medlem

Småkul spel men jag tyckte inte att det gav mig någonting i längden trots att jag verkligen gillade miljöerna och detektivuppdragen. Som när det gäller de flesta MMO så sitter man ändå där med en känsla av att man redan har sett eller upplevt allting förut.

signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Som med de flesta spel numera så är det väldigt svårt att komma med nytt blod i genren.
Jag gillade med de härliga miljöerna och uppdragens varierande stilar men det blev snabbt vardag där med.

Nu har jag kört Guild Wars 2 som jag blev grymt besviken på, hade inte en uns av känsla tyvärr. Questandet var drygt och tråkigt och det kändes mest som en plåga att spela. Visst är där några nya bra funktioner som att kunna försvara sig om man ligger döende och att man kan få xp från strider man inte ens deltar i men det räcker inte.

Men frågan är vad skall speltillverkarna göra för att tillfredsställa oss inbitna gamers med allt mer kräsen smak.
Själv har man massor av idéer men det är tydligen för svårt för dem i branschen att greppa

Nu skiter jag i detta och spelar lite Baldurs Gate 2 istället, ett spel som aldrig bleknar

Medlem
Skrivet av Mindrax:

Som med de flesta spel numera så är det väldigt svårt att komma med nytt blod i genren.
Jag gillade med de härliga miljöerna och uppdragens varierande stilar men det blev snabbt vardag där med.

Nu har jag kört Guild Wars 2 som jag blev grymt besviken på, hade inte en uns av känsla tyvärr. Questandet var drygt och tråkigt och det kändes mest som en plåga att spela. Visst är där några nya bra funktioner som att kunna försvara sig om man ligger döende och att man kan få xp från strider man inte ens deltar i men det räcker inte.

Men frågan är vad skall speltillverkarna göra för att tillfredsställa oss inbitna gamers med allt mer kräsen smak.
Själv har man massor av idéer men det är tydligen för svårt för dem i branschen att greppa

Nu skiter jag i detta och spelar lite Baldurs Gate 2 istället, ett spel som aldrig bleknar

Håller med att GW2 inte levde upp till hypen vilket inget spel skulle gjort med så mycket goodtalk som GW2 fått!

För mig är GW2 WvWvW! så underbart! sen förstår jag dig som pve snubbe att jaga hjärtan inte alltid är så roligt, ta en yxa gå ut i skogen och hugg ved! upptäckt världen!

SEN att det inte kostar något i månaden är ett stort + för oss som inte har all tid i världen att spela, så slipper man stressa och samtidigt punga ut 1XXkr.

Så därför var TSW skandalöst imo, fightiningen..

Medlem

@Eine_petule: Förstår vad du menar med GW2 och WvWvW men det räcker inte för mig tyvärr. Har man slagits i EVE-Online med olika allianser i flera år så är det mesta rätt tamt i jämförelse

Sen håller jag med att TSW borde skippat månadskostnaden men jag håller inte med om att fightingsystemet är dåligt, tvärtom gillar jag det MEN håller med om att de behöver putsa lite på det.
Men är man van vid WoW och dessa enkla system så kanske det var lite jobbigt med TSWs system.
För mig funkade det ypperligt och jag hade tyckte inte det var speciellt stelt om man jämför med många andra MMOs.
Tror mer på att det är en smaksak och vana som avgör om man gillar/klarar vissa combat-system.

Medlem

Håller med dig Mindrax, GW2 var en besvikelse och PVPn inte bättre än DAOCs RvR.
Jag gillade med TSW men kommer lira det igen när det blir F2P (om det nu blir så).
Jag diggade med EVE-online och det playerkontrollerade allianskrigandet, det var fantastiskt häftigt.

Medlem
Skrivet av Mindrax:

@Eine_petule: Förstår vad du menar med GW2 och WvWvW men det räcker inte för mig tyvärr. Har man slagits i EVE-Online med olika allianser i flera år så är det mesta rätt tamt i jämförelse

Sen håller jag med att TSW borde skippat månadskostnaden men jag håller inte med om att fightingsystemet är dåligt, tvärtom gillar jag det MEN håller med om att de behöver putsa lite på det.
Men är man van vid WoW och dessa enkla system så kanske det var lite jobbigt med TSWs system.
För mig funkade det ypperligt och jag hade tyckte inte det var speciellt stelt om man jämför med många andra MMOs.
Tror mer på att det är en smaksak och vana som avgör om man gillar/klarar vissa combat-system.

Tyckte TSW var en steg bakåt i fajtingen var som vilket MMO som helst fast saknade känsla, gillade AGE OF CONANS fighting rejält! likaså WARs Pvp

Men vi kan båda hålla med om att GW2 inte höll vad hypen lovade

1
Skriv svar