Black Mesa – Half-Life i Source-skrud – släpps inom kort
Den omtalade Half-Life 2-modifikationen med det uttalade målet att återskapa Half-Life i Source-motorn når snart ut på marknaden, om än inte helt komplett.
#nyhetstips, #half-life-2, #half-life, #valve
Mitt bästa minne från HL1 är utan tvekan inledningen. Tågresan där man åkte och lyssnade på rösten som beskrev alla säkerhetsrutiner blandat med diverse platser i labben.
Känslan av att allt var så pass stort och realistiskt som det kändes då gjorde att man blev helt fast.
Sedan är det första mötet med "Barney" episk. Jag menar, när man kliver av tåget så står där en människa man kan interagera med! Hur många upplevde inte det som något helt otroligt i spelsammanhang?
Finns så mycker mer superlativ att dra fram om detta spel, men detta får räcka för denna gång.
Mitt bästa minne från HL1 är utan tvekan inledningen. Tågresan där man åkte och lyssnade på rösten som beskrev alla säkerhetsrutiner blandat med diverse platser i labben.
Känslan av att allt var så pass stort och realistiskt som det kändes då gjorde att man blev helt fast.
Sedan är det första mötet med "Barney" episk. Jag menar, när man kliver av tåget så står där en människa man kan interagera med! Hur många upplevde inte det som något helt otroligt i spelsammanhang?
Finns så mycker mer superlativ att dra fram om detta spel, men detta får räcka för denna gång.
Håller med, det som gör half-life så coolt enligt mig, är hur stort och sammanhängande allting känns, även fast allt bara är korta banor egentligen
Oj oj oj, har varit med i svängarna sen 2006 läckan. Det var fan inte igår. Ska bli gött att äntligen få sätta tänderna i denna otroligt ambitiösa mod.
Det snitsiga med tiden är att spelet kommer att släppas 8:47 am. Vad är det snitsiga med det nu tänker dom flesta kanske? Prova att säga det i sann "Tram Announcer" anda.
Kunde inte Gabe ha puffat upp med lite pengar till grabbarna. Vilket jättejobb de har gjort.
Har faktiskt aldrig spelat HL1, utan har bara sett kompisar börja från början och inte mer. Så det ska bli mäkta intressant att få känna på storyn där det hela startade.
Håller med dig helt och hållet, man fick rysningar utav teknikens framgång inom spelindustrin och man tänkte hur mycket grymt och snyggt kommer man få se egentligen?!
"All that's left of proud Tristram, are ghosts and ashes."
Kunde inte Gabe ha puffat upp med lite pengar till grabbarna. Vilket jättejobb de har gjort.
Man måste ha pengar till mat för å överleva
Ja, precis, och Gabe och Co. skulle kunna rädda hela Afrika från sina ekonomiska kris om de hade velat.
Mitt bästa minne är när man möter soldaterna för första gången, det var en sådan twist att man inte riktigt visste vad man skulle ta sig till.
Håller med. Finns många grejjer med Half-life man kan ta upp som gjorde det så unikt. Kanske framförallt att det var realistiskt på vissa sätt som vi inte riktigt hade sett innan. Men själva storyn från början till slut var episkt. Allting satt som det skulle. Jag gillade framförallt att spelet inte var så repetivt, att spelet hade något nytt bakom varje hörn. Och du skulle upp, upp till ytan och få luft. Men innan du når ytan måste du döda allt motstånd och lösa pussel som man aldrig hade gjort innan. Samt att banorna eller den värld dom lyckades bygga upp kändes så verklig. Kanon spel!
Kunde inte sagt det bättre själv, dock tänker jag alltid på Freeman's Mind när jag lirar HL x)
Jag förstår att man väntar med deathmatch, men känns konstigt att inte leverera hela singleplayer kampanjen på en gång, iallafall om det bara är Xen-delen som är utesluten. Det är knappast den bästa delen av Half-Life 1 och är dessutom en ganska liten del. Funderar på om jag ska vänta med att ladda ner detta till dom blir klara med hela singleplayer kampanjen, samt patchat bort alla miljarder buggar som lär finnas, Oavsett så känns det lite overkligt. Lite Duke Nukem Forever-vibbar. Grymt av dom att ändå kunna knyta ihop ett så stort projekt, som pågått under så lång tid. Imponerande! Kommer det en till trailer tro?
Bästa minnet från Half-Life 1 är helt klart introt. Underbart!