Nu kan du beställa Ouya-konsolen
Kickstarter-kampanjen är över. Nu finns den Android-baserade konsolen ute för förbokning.
Förstår inte riktigt varför alla är så peppade på detta. sätt en dosa i PCn typ? Eller koppla PCn till TVn. Lite halvbäsigt men vafan 9 miljoner doller för lite bekvämlighet. Hade ju kunnat gjort något riktigt fränt för dom pengarna. Det här känns ju rätt "meh".
subterranean homesick alien
Blir kanske ett köp, kostar ju inte mer än ett spel till xboxen som är slut på 6-7h. Det har blivit mycket indie, dosbox och emulator på senare år sen AAA hysterin dök upp och gameplay blev ett minne blått, alla dessa satans spel som designas för att ALLA ska kunna förstå och tycka det är kul blir lätt tråkiga för oss som är 30+ och lirat tv/dator-spel sen c64an. Kan dock tycka att det är lite onödigt dumsnålt med bara 1gb ram när minne nästan är gratis idag. Men varför förköpa? Känns lite som grisen i säcken just nu.
Förstår inte riktigt varför alla är så peppade på detta. sätt en dosa i PCn typ? Eller koppla PCn till TVn.
Jag har haft PC:n kopplad till TV:n så länge jag kan minnas, ändå beställde jag Ouya.
Främst då de mindre tekniskt belevade i familjen själva ska kunna spela enkla och billiga spel och emulatorer på TV:n utan krångel. Om du inte ser någon nytta med konsolen, så är det för du inte tillhör målgruppen och saknar intuition att se bortom dina egna behov.
ett par tiotusen sålda konsoller är inte vad jag skulle kalla succé.
Vem vill utveckla för en sån liten anvädarbas?
Det har varit 50 000 förbokningar redan genom kickstarter.
Det kan jämföras med exempelvis Pandora, som förbokades i 4000 exemplar och sedan inte har sålt så värst mycket mer. och det var två år sedan.
Ändå, så har det släppts 10 program, spel eller uppdateringar till den konsolen bara senaste veckan. Du underskattar hur mycket entusiasterna gör för något de tycker om. Sedan bör det betänkas att Ouya inte behöver specifika utvecklare, då de tar del av utbudet som finns och släppts till Google Play (Android market).
Lär inte förboka det, möjligtvis ett köp efter ett halvår på marknaden för att se hur den utvecklats. Systemmässigt sett så känns det ju bara som en mobil.. så det lär ju inte bli de fetaste spelen direkt, och allt snack om emulatorer... ska man lira äldre spel så kör man de original! svårare än så är det inte.
Förstår inte riktigt varför alla är så peppade på detta. sätt en dosa i PCn typ? Eller koppla PCn till TVn.
Jag har haft PC:n kopplad till TV:n så länge jag kan minnas, ändå beställde jag Ouya.
Främst då de mindre tekniskt belevade i familjen själva ska kunna spela enkla och billiga spel och emulatorer på TV:n utan krångel. Om du inte ser någon nytta med konsolen, så är det för du inte tillhör målgruppen och saknar intuition att se bortom dina egna behov.
Skrev ju att jag förstod men tyckte det inte direkt motiverade den största Kickstarter succén hittils.
Anledningen till att jag tog upp det var att jag spekulerar i om det bara är tech-hype, som kan spridas snabbt på nätet. Och eventuellt baseras på lite luddiga saker.
subterranean homesick alien