Final Fantasy VII får nysläpp till pc – första trailern!
nån grafisk förbättring måste dom ju gort. som aa osv. för tvivlar på att ett spel som kördes på en psone med en cpu på 33.8mhz å 1mb vram. ska behöva en 2ghz cpu å 1 gig ram på pc.
isf visar ju det bara att konsoller inte är så klena som folk påstår å att cpu/gpu stat inte säger nåt om kraften hos en kosoll xD
nån grafisk förbättring måste dom ju gort. som aa osv. för tvivlar på att ett spel som kördes på en psone med en cpu på 33.8mhz å 1mb vram. ska behöva en 2ghz cpu å 1 gig ram på pc.
isf visar ju det bara att konsoller inte är så klena som folk påstår å att cpu/gpu stat inte säger nåt om kraften hos en kosoll xD
De kanske emulerar ps1an.
Emulation är inte perfekt, en ps2 emulator tex behöver minst en i5 för att fungera hyffsat sist jag kollade iallafall.
Det finns redan en pc-version med följande krav:
SYSTEM REQUIREMENTS
MINIMUM PC REQUIREMENTS
CPU Type: Pentium
CPU Speed in MHz: 133 MHz with 3D accelerator card; 166 MHz without 3D accelerator card
RAM: 32MB
Hard Drive Space: 260MB
Sound Card: DirectX 5.0 compatible
CD Drive Speed: 4X
Video Card: 3dfx Voodoo, 3dfx Voodoo 2, 3dfx Voodoo Rush, 3Dlabs Permedia 2, ATI Rage Pro, Intel i740, Power VR Extreme
Graphics Type: SVGA
Color Depth: 256
Graphics Resolution(s): 320 x 200, 640 x 480
Compatible Devices: keyboard, gamepad, joystick
Software (DirectX 5.0, etc.): DirectX 5.0
Jag spelade igenom det med en pentium 200MHz, 64MB ram och ett voodoo2 12MB, det var både snyggare och flöt bättre än PS-versionen, dock sämre ljud för oss som inte hade något bra midi-ljudkort.
Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.
Så vad kommer spektaklet kosta? Hur blir det med en Steam release, inget nytt?
Lite wierd att dom släpper nya grejer som Achivments, och samtidigt slänger med en Trainer, för att "fuska" igenom spelet? :S
Får verkligen hoppas att Achivements stängs av om man använder Trainern, annars gimpar dom ju meningen med det rätt snabbt
Nämen!
Kommer det till Steam köper jag det, annars avstår jag. Har redan spelet till Playstation. Character booster där emot, way to ruin the game. Den lilla grind:en som fanns om man ville göra 'ALLT' tyckte jag var underbar. Om man inte orkar levla orkar man nog ändå inte göra allt annat heller oavsett.
Umm.. vad hände med att de inte tänkte släppa en FF7 remake innan de släppt en bättre uppföljare ? Jaja, mig gör det inte så mycket vad de än gör. Jag har fortfarande FF 7, 8 & 9 till playstation.
Edit: "Cloud saving" är ju lite extra fyndigt förstås
[quote=Sebastian Lind]
Character booster låter bra, jag gillar inte att grinda i Final Fantasy spel utan vill bara njuta av storyn.
Man behöver inte grinda i Final Fantasy VII om man inte vill. Då gör du något fel.[/quote
FF7 behövde jag aldrig grinda i, men däremot var 8an, 9an, 12an och 13 lite grindiga på en del ställen
Game long and prosper
Umm.. vad hände med att de inte tänkte släppa en FF7 remake innan de släppt en bättre uppföljare ? Jaja, mig gör det inte så mycket vad de än gör. Jag har fortfarande FF 7, 8 & 9 till playstation.
Edit: "Cloud saving" är ju lite extra fyndigt förstås
Inte så mycket till remake dock, bara ett nysläpp med påklistrade achievements och inbyggd trainer.
http://www.spaziogames.it/notizie_videogiochi/console_pc/1619...
Om man ska tro random italiensk sida så kommer det till Steam senare.
Vad i helsike, sådana minimumspecs och ändå knappt några förbättringar... Antingen är de helt inkompetenta eller så kör de spelet i nån slags emulator (inte ens en ps 1 emulator har såna krav dock..) Eller så är grafiken i trailern inte det vi kommer att få se i spelet..
Nä, då krånglar jag hellre med mina gamla skivor för att få det att funka...