Dead Space 3
Efter två skräckinjagande scifi-spel och ännu fler sidospår är Dead Space tillbaka i en coolt paketerad co-op-form. Men är den döda rymden lika obehaglig som vi minns den?
#visceral-games, #dead-space-3, #ea, #lost-planet
Jag tror på detta. Jag tror Visceral kommer greja detta. Man kan spela singleplayer ensam också om man vill bara göra det. Jag frågade dem på twitter och tipsade först spela ensam igenom spelet och sen med John Carver COOP.
Gillade 1an och 2an. Köpte 1an på Steam för 88kr och klarade ut förra veckan. Fräscha upp minnet lite.
All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!
Parallellen med aliens är fan klockren. Deadspace 1 var kanon, 2an var okej och mer action-inriktad medan 3an ser ut att smutskasta hela serien. Tyvärr får man väl säga , samma skit med Resident Evil.
Kommer köpa och lira för coop men någon survival horror eller skräck ser det knappast ut att bli, sen gillar jag personligen inte snö-planeten.. ser ju ut som Lost Planet..(nej jag menar inte att lp har patent på snö men seriöst likheterna är slående)
Jag gillar kontrasten själv. Första spelen har man varit väldigt "utsatt", liksom tillbringat hela två spelen ute i rymden. Väldigt utsatt som sagt. Nu äntligen på en planet genom stora delar av spelet men inte ens då är det 100% "säkert" utan då skall det vara snöorkaner, starka kyliga vindar och -40 grader.
När man väl är på en planet så är det bland det mest icke trevligaste platsen man som människa vill vara på.
All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!
Parallellen med aliens är fan klockren. Deadspace 1 var kanon, 2an var okej och mer action-inriktad medan 3an ser ut att smutskasta hela serien. Tyvärr får man väl säga , samma skit med Resident Evil.
Kommer köpa och lira för coop men någon survival horror eller skräck ser det knappast ut att bli, sen gillar jag personligen inte snö-planeten.. ser ju ut som Lost Planet..(nej jag menar inte att lp har patent på snö men seriöst likheterna är slående)
positiv man kan vara