Blacklight Retribution lanseras på Steam
Free-to-play-spelet ska lanseras på Valves spelplattform någon gång snart. Inte hört talas om det? Ge det en chans.
#blacklight-retribution, #blacklight-tango-down, #valve, #zombie-studios
Testade detta för ett par månader sedan men fick aldrig riktigt någon känsla för det eftersom jag pingade över 100 på alla servrar så det var lite svårt att spela..
Men en sak märkte jag och det är att det verkar inte vara så extremt "Pay-To-Win" som man kan tro. det är nästan bara kosmetiska saker som köps med riktiga pengar.
Steam: Patch | PSN/Origin/RaceNet: PatchedPlayer | Xbox: PatchedPlayerSE | Fanatec enjoyer
100 ping? Sån pinsam kommentar. Det är inte en kännbar delay alls vid den pingen.
Det är inte "Pay-to-Win". Det är rätt okay spel, men det är segt som fan att levela, och det har varit en massa problem med konstanta CTD's för ett stort antal spelare. Inte spelat det på 2-3 månader, så dom kan ha patchat bort det, men inte troligt.
Det är sjukt kul!
Det är inte så att man måste köpa saker för att ha en chans mot andra som har köpt?
Nä, men vad jag endast märkte var att det du köper försvinner efter ett tag, vilket är jävligt drygt. Vill ju kunna behlla dom vapen jag samlat ihop pengar till. Ingame money till grejer tar ändå lång tid att få in.
Det är sjukt kul!
Det är inte så att man måste köpa saker för att ha en chans mot andra som har köpt?
Nä, men vad jag endast märkte var att det du köper försvinner efter ett tag, vilket är jävligt drygt. Vill ju kunna behlla dom vapen jag samlat ihop pengar till. Ingame money till grejer tar ändå lång tid att få in.
Du kan ju välja hur lång tid du vill köpa dom för med ingame money. Det finns så du kan välja 1 dag (vilket är billigast) sen några andra som jag inte kommer ihåg, sen kommer ett alternativ så du kan köpa dom för evigt!
Det är sjukt kul!
Det är inte så att man måste köpa saker för att ha en chans mot andra som har köpt?
Nja, jag toppar oftast poänglistorna och jag har inte köpt något. Dock finns det items som man bara kan köpa för pengar men jag ser inget specielt med dom.
Det finns en hel del slumpartade element i hur de vapen man använder fungerar. Vet inte om jag skulle gå så långt att säga att det är buggar, men det beter sig otroligt slumpartat. Det känns lite som att de små marginella ändringarna i vapen - genom dess modifikationer - tas ut i längden på grund av detta.
Kanske är det någon slags global balans som ena stunden infriar en känsla av dominans.. i den andra att man måste köpa för att det ska gå bättre.
Kommer man över den första tröskeln att inte köpa något så blir upplevelsen i detta spelet mycket mera tillfredsställande. Jag köpte aldrig något, spelade rätt mycket... Försökte sätta dit de som verkade ha köpt massor, men slutade när jag insåg att jag skulle vara tvungen att köpa saker för att förbättra de slumpartade elementens marginella siffror för att få ett jämnare övertag än bara genom den skill man har i FPS...
Synd ändå, då motorn som driver spelet var rätt skön.