Resident Evil-utvecklarna tvingas säga upp folk
En fjärdedel av de anställda hos Operation Raccoon City-utvecklaren Slant Six får gå, bekräftar studion.
#resident-evil-operation-raccoon-city, #slant-six
"FZ var inte direkt eld och lågor över Resident Evil: Operation Raccoon City"
Inte för att vara en sån, men jag känner ingen som vart nöjd med spelet. Och jag bävar inför R E 6, trots att jag håller båda tummarna för att bevisas fel.
"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett
Inget stavfel, denna uppenbarelse gav oss en ny kategori att slänga in dessa spel i. Nu finns det Rsident "och" Resident Evil, inte att förväxlas med varann.
"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett
Är inte alls nöjd över Raccoon City, helt klart det sämsta RE-spelet i serien i mina ögon.
PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch
Att sparka folk för att sedan "hoppas på att anställa igen så snart som möjligt" låter alltid i mina öron som om dom bara ville driva ned lönerna lite, eller skriva om kontrakten av någon annan anledning.
Eller kanske hoppas någon skjuter till mer pengar nu när dom i och med uppsägningarna har "bevisat" att dom måste ha större budget för att göra (bra) spel.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Kanske dags att dom hittar på ett nytt namn till sina spel, som inte är så starkt förknippat med tidigare juveler i spelserien. Se bara på Final Fantasy, vilket ubertotalurvattnat namn det är, se bara på ett spel som FF (nuvilketnummerdethar) Online, herregud!
Tyvärr är väl spelbranchen som sådan att det är så pass stora pengar i det att dom producerar spel som säljer stort pga namn utan att leva upp till någon vidare kvailté.
Värsta felet med spelet var inte bara att det var "dåligt", det var extremt kort i förhållande till vad man betalade för. När man spelar coop och kommer till slutet av kampanjen så tror man att det bara handlar om Umbrellas vy och hoppas det utökas med "andra sidans" perspektiv - men nej DET får du betala för.
PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch
Allvarligt. vem bryr sig?
Resident evil skulle dött ut när det fortfarande bara var till konsol!
Det har blivit för casual så det är skrattretande..
I början gjorde dom skräckspel, Nu gör dom skit =s
Vill ni spela skräckspel så borde ni spela,
Arma2 modden DayZ! Sjukt roligt och givande spel
Re 1-5 har ju faktiskt varit väldigt bra. Dock är nog andra och tredje mina favoriter. Hoppas sjätte spelet blir bra också, inte för att det är "Resident" Evil längre men det har det inte varit på ett tag heller
Klart det fortfarande är Resident Evil. Det har bara valt att ta göra något annat med serien. Gillade verkligen 4an och 5an var väldigt kul med coop.
Nu finns det många här som inte gillar coop men jag gör det. Helst om du kan spela samma äventyr själv fast med andra och då helst på svårare svårighetsgrader.
Jag undrar hur motivationen var inom teamet under utvecklingen.
Saké och bomull?
Jag spelade R5 på Xboxen för jag gav mig f-n på att klara skiten. Kontrollerna var hopplösa, men på något sätt klarade jag mig igenom det ändå. Om man inte hade rätt vapen i slutet fick man gå tillbaka till tidigare kapitel och skörda kulor. Not the right way to go.