Heavy Rain-skaparen inte intresserad av nästa generation
Han har rätt till större del. Med fetare teknik kan man göra fetare tekniska lösningar. Men teknik i sig gör inget spel bra.
Men det betyder inte att kraftigare teknik är dumt eller nåt. Tror inte han menar det heller. Tekniken hjälper kreativiteten.
Bra spel är dock en produkt av kreativitet, inte teknik. Och därför borde kreativiteten rankas högre och få mer resurser än teknik.
Men visst, att spela snygga, snabba, stora men ytterst tråkiga spel, är säkert roligt för er som tror att teknik är allt.
Det är väl klart att prestanda ger en möjlighet till att pressa sig lite längre, men som jag skrev i ett tidigare inlägg. Det handlar om att göra det mesta med kraften man har också.
Titta på när dom kramade ur Kara demot i en PS3. Verkligen imponerande.
https://www.youtube.com/embed/j-pF56-ZYkY
En racingförare som har 200 HK kan vinna emot någon som har 300 HK, om han vet hur man ska ta tillvara på varje HK om den andre bara vet varannan.
Ett spel som håller samma visuella kvalitet som kara-demot skulle inte vara möjligt med dagens konsoller, i varje fall inte om spelet skulle innehålla mkt mer än det rummet. Tech-demon har så otroligt mycket mer begränsade scopes, vilket gör att man kan ta många genvägar tekniskt sett.
Det finns mycket trollerier man kan göra för att tillverka fantastiska resultat. Ubuntu har ett minimum systemkrav på omkring en Pentium III processor 32-Bitars minimum. Men en kille har lyckats köra hela Ubuntu på en 8-Bits Micro med en processor hastighet på 6.5KHz det är KHz inte MHz. Bara för att göra ett exempel.
Bara för att saker verkar vara omöjliga, betyder inte att dom är det.
Nämen!
Verkar som att hans uttalande grundar sig på ekonomiskt tänk då han troligen inte vill betala för nya konsol teknik lic.
Men det är helt rätt att bättre spel inte alltid kräver bättre o nyare hårdvara/teknik. Men ärligt det är dags för en ny generation konsoler nu. Har slutat med konsol då PC ger det där lilla extra som jag vill ha i nyare spel. En viktig fråga är att portningen mellan plattformar bör göras bättre än dagens sunkiga crap.
Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.
Ibland kan även tekniska begränsningar göra begränsningar för ens idéer.
Jo men se bara på George Lucas när ha fick tillgång till oändlig teknologi. Personligen anser jag att begränsningar kan vara bra, då det tvingar utvecklaren tänka på vad som det är väsentligt för historien.
Iä! Iä! Cthulhu fhtagn!
Nä han har väl tjänat sina slantar så detta är hans sätt att leta nya kickar.
Genom att dissa allt som komma skall.
Han sitter säkert i sin fantasi villa med fantasi inredning och lever i en bubbla där inget kan bli bättre någonsin än det han skapade för 10 år sedan.
Men sanningen är att han är nog bara skraj att någon ska göra det han gjorde innan , fast bättre.
Wasted.White.Boys
Helt rätt, här har vi någon som förstått iaf... Alla är så hemskt insnöade på grafik och teknik. Ett bra spel hänger oftast inte på grafiken, jag skulle gärna kunna spela ett nytt spel i äldre grafik, skulle bara vara awesome och fler skulle kunna lira det
Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!
Helt rätt, här har vi någon som förstått iaf... Alla är så hemskt insnöade på grafik och teknik. Ett bra spel hänger oftast inte på grafiken, jag skulle gärna kunna spela ett nytt spel i äldre grafik, skulle bara vara awesome och fler skulle kunna lira det
Sälvklart är grafik inte allt, men kraftingar hårdvara medför Direkt att man får mycket mer resurser till att ha fler fiender och bättre ai.
Du kan inte på något vis påsta att ai'n är vidare smart i nuvarande konsoll generation.
Helt rätt, här har vi någon som förstått iaf... Alla är så hemskt insnöade på grafik och teknik. Ett bra spel hänger oftast inte på grafiken, jag skulle gärna kunna spela ett nytt spel i äldre grafik, skulle bara vara awesome och fler skulle kunna lira det
Kraftigare hårdvara betyder inte bara bättre grafik. Även bättre fysik, bättre AI (förhoppningsvis), större världar och mer yta kan renderas. Mycket kreativitet som kan skapas på det sättet.
Helt rätt, här har vi någon som förstått iaf... Alla är så hemskt insnöade på grafik och teknik. Ett bra spel hänger oftast inte på grafiken, jag skulle gärna kunna spela ett nytt spel i äldre grafik, skulle bara vara awesome och fler skulle kunna lira det
Kraftigare hårdvara betyder inte bara bättre grafik. Även bättre fysik, bättre AI (förhoppningsvis), större världar och mer yta kan renderas. Mycket kreativitet som kan skapas på det sättet.
Jo tack jag vet, men många utvecklare har fortfarande svårt att optimera sina spel verkar det som
Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!
Tur att killen inte är utvecklare!
Med det tänket hade Nintendo8-bit:ars fortfarande varit det "hetaste". Inget fel med Nintendo8-bit:ars men den har haft sin tid...precis som dagens generation.
Berättande och kreativa ideér är viktigt i allra högsta grad. Men för min del gärna i kombination med teknisk utveckling då det gör det hela mer intressantare att följa och nya möjligheter öppnas upp.
Helt rätt, här har vi någon som förstått iaf... Alla är så hemskt insnöade på grafik och teknik. Ett bra spel hänger oftast inte på grafiken, jag skulle gärna kunna spela ett nytt spel i äldre grafik, skulle bara vara awesome och fler skulle kunna lira det
Om vi jämför med filmindustrin så får James Cameron personifiera Nextgen. Totalt innehållslös smörja som bara en hjärndöd idiot kan tycka är bra. Över en miljard amerikanska pesos för en Pocahontas remake. Strålande. Sedan har vi de små fristående filmskaparna som släpper film efter film med budgetar på 50000 dollar och som utmanar det kreativa filmskapandet. The Bunker (från 2001) visade att man kan göra psykologiska thrillers utan att behöva falla in i specialeffekter för 200 miljoner. Dessutom riktigt jävla bra film. IMDBs rating ljuger.
I came here to ruin your day. God sent me.