Blizzard diskuterar Diablo III:s Inferno-svårighetsgrad
Förstår inte hur folk kan reagera så mycket på att fienderna i inferno kommer ha flera hundra tusen enheter i damage/liv.. Det är bara en siffra, som inte säger mig ett skit förrän jag vet vilka mina egna stats kommer vara i endgame :).
Precis.
Om en fiende har 100 HP och man gör 50 i skada, eller om fienden har 100 000 HP och man gör 50 000 i skada så tar det lik förbannat 2 slag får fi att dö.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Tycker alla ska checka in dessa stats från Inferno
http://www.diablofans.com/news/1191-official-bradygames-diabl...
det är helt sjukt alltså!
Ta bara som exempel denna fiende från Act 4 Inferno
http://media.diablofans.com/images/news/2012/may/guide/IMG_01...
Health: 306-425k
DMG : 170k !!!!
Tycker be borde hålt nere siffrorna. Blir som i wow där alla springer runt med 300 K Hp. Tjena liksom -_-
Fast till skillnad från Diablo så är inte Wow Inferno. Att ta ner den där bossen kommer säkerligen vara svårt och ta lång tid.
Aao jo men du såg dess dmg. 170 K om jag inte mins fel. Detta ihop med olika sätt att få ner dmg så som armor, dmg reduction, resistance o allt va de kan va kan vi säga att du minst får ett 70 K slag på dig. Och vi antar att bossen inte one hittar dig utan att du tappar typ 1/4 eller något sådant. Alltså kommer vi på lvl 60 med decent gear lubba runt med typ 150-270 K hp.
Ungefärligt enligt min teori då. Vilket är wow siffror som är för höga imo
Men vi vet ju inte kanske kommer någon npc eller något tanka den bossen eller så får man en buff av tyrael eller dylikt det vet vi inte.
Om jag har förstått det rätt så om man dör på Inferno så försvinner din gubbe?
Herregud människa..
Trött på all fel information om Diablo redan.
Största faktorn är nog alla wow spelare som tror att diablo är wow. Typ att Items har Soulbound, resilience, folk som säger att spelet suger för att det inte kommer ha pvp (när blizz sagt att de kommer patcha in det efter typ 1-2 månader när de är färdiga med den så vi kan få spelet tidigare. Vilket i min åsikt är till det bättre..), folk som tror att man har mounts. Aa listan kan bli lång.
Det finns då en jäkla massa felinformerade snubbar Tur är väl att man lätt kan undvika dem!
Om jag har förstått det rätt så om man dör på Inferno så försvinner din gubbe?
Herregud människa..
Trött på all fel information om Diablo redan.
Största faktorn är nog alla wow spelare som tror att diablo är wow. Typ att Items har Soulbound, resilience, folk som säger att spelet suger för att det inte kommer ha pvp (när blizz sagt att de kommer patcha in det efter typ 1-2 månader när de är färdiga med den så vi kan få spelet tidigare. Vilket i min åsikt är till det bättre..), folk som tror att man har mounts. Aa listan kan bli lång.
Det finns då en jäkla massa felinformerade snubbar Tur är väl att man lätt kan undvika dem!
Vad är ditt problem? Jag blandade ihop hardcore med inferno så vad fan är problemet? Det är inte alla som kör upp en book of cain i röven. Spelet är inte på min prio lista därför känner jag inte till all information och för din vetskap så spelar jag inte wow och har inte gjort det på flera år.
Om jag har förstått det rätt så om man dör på Inferno så försvinner din gubbe?
Herregud människa..
Trött på all fel information om Diablo redan.
Största faktorn är nog alla wow spelare som tror att diablo är wow. Typ att Items har Soulbound, resilience, folk som säger att spelet suger för att det inte kommer ha pvp (när blizz sagt att de kommer patcha in det efter typ 1-2 månader när de är färdiga med den så vi kan få spelet tidigare. Vilket i min åsikt är till det bättre..), folk som tror att man har mounts. Aa listan kan bli lång.
Det finns då en jäkla massa felinformerade snubbar Tur är väl att man lätt kan undvika dem!
Vad är ditt problem? Jag blandade ihop hardcore med inferno så vad fan är problemet? Det är inte alla som kör upp en book of cain i röven. Spelet är inte på min prio lista därför känner jag inte till all information och för din vetskap så spelar jag inte wow och har inte gjort det på flera år.
-"Om jag har förstått det hela rätt så använder man komposit klubbor som går av hela tiden i fotboll väl?"
-"Herregud människa! Vet du inte att det är i Hockey man har klubbor, i fotboll använder man benen!"
Endast "Herregud människa" är riktat mot dig vilket, jaa är lite väl.. kanske.
Om du läser nästa stycke kanske du märker att texten riktar sig år i stort sett alla wow spelare och väldigt långt bort ifrån din riktning?
Om jag har förstått det rätt så om man dör på Inferno så försvinner din gubbe?
Herregud människa..
Trött på all fel information om Diablo redan.
Största faktorn är nog alla wow spelare som tror att diablo är wow. Typ att Items har Soulbound, resilience, folk som säger att spelet suger för att det inte kommer ha pvp (när blizz sagt att de kommer patcha in det efter typ 1-2 månader när de är färdiga med den så vi kan få spelet tidigare. Vilket i min åsikt är till det bättre..), folk som tror att man har mounts. Aa listan kan bli lång.
Det finns då en jäkla massa felinformerade snubbar Tur är väl att man lätt kan undvika dem!
Vad är ditt problem? Jag blandade ihop hardcore med inferno så vad fan är problemet? Det är inte alla som kör upp en book of cain i röven. Spelet är inte på min prio lista därför känner jag inte till all information och för din vetskap så spelar jag inte wow och har inte gjort det på flera år.
-"Om jag har förstått det hela rätt så använder man komposit klubbor som går av hela tiden i fotboll väl?"
-"Herregud människa! Vet du inte att det är i Hockey man har klubbor, i fotboll använder man benen!"
Endast "Herregud människa" är riktat mot dig vilket, jaa är lite väl.. kanske.
Om du läser nästa stycke kanske du märker att texten riktar sig år i stort sett alla wow spelare och väldigt långt bort ifrån din riktning?
Ok no hard feelings then, trodde att det övriga stycket var riktat mot mig. Som du ser skrevs det ganska sent så man var lite lätt irriterad.
Anledningen till att jag frågade är att säg att man kör 4 co-op på hardcore och en disconnectar t.ex under en boss fight vilket leder till att de andra dör, finns det någon typ av säkerhet mot det eller gäller det att hitta folk som inte disconnectar hela tiden pga en dålig router.
Ok no hard feelings then, trodde att det övriga stycket var riktat mot mig. Som du ser skrevs det ganska sent så man var lite lätt irriterad.
Anledningen till att jag frågade är att säg att man kör 4 co-op på hardcore och en disconnectar t.ex under en boss fight vilket leder till att de andra dör, finns det någon typ av säkerhet mot det eller gäller det att hitta folk som inte disconnectar hela tiden pga en dålig router.
Inga som helst bekymmer om någon disconnectar.
Systemet är uppbyggt på följande vis: Ju fler spelare som är inne i spelet desto svårare blir mobbsen. Jag är nästan helt säker på att mobbsen i D3 skalar efter hur bra gear den personen som kommer in i gamet har också så att det alltid blir ballanserat men inte helt säker.
Så med andra ord. Får någon DC under en bossfight tappar bossen Hp, dmg och allt vad det kan vara utefter den som fick Dc's lvl/gear. Så bossen blir precis lika svår som den var när de va 4 som när de är 3 helt enkelt =). Vilket är ett smart system om du frågar mig!
Sen kan de som lägger Tumme ner på alla mina kommentarer träda fram ur skuggan tro?
I'm just hated around here
Ok no hard feelings then, trodde att det övriga stycket var riktat mot mig. Som du ser skrevs det ganska sent så man var lite lätt irriterad.
Anledningen till att jag frågade är att säg att man kör 4 co-op på hardcore och en disconnectar t.ex under en boss fight vilket leder till att de andra dör, finns det någon typ av säkerhet mot det eller gäller det att hitta folk som inte disconnectar hela tiden pga en dålig router.
Inga som helst bekymmer om någon disconnectar.
Systemet är uppbyggt på följande vis: Ju fler spelare som är inne i spelet desto svårare blir mobbsen. Jag är nästan helt säker på att mobbsen i D3 skalar efter hur bra gear den personen som kommer in i gamet har också så att det alltid blir ballanserat men inte helt säker.
Så med andra ord. Får någon DC under en bossfight tappar bossen Hp, dmg och allt vad det kan vara utefter den som fick Dc's lvl/gear. Så bossen blir precis lika svår som den var när de va 4 som när de är 3 helt enkelt =). Vilket är ett smart system om du frågar mig!
Sen kan de som lägger Tumme ner på alla mina kommentarer träda fram ur skuggan tro?
I'm just hated around here
Tror inte mobsen skalar efter att man får bättre gear annars vore det ingen vits med att grinda till sig bättre gear i sånna här spel, man gör det ju för att allt ska bli snäppet lättare framöver men i övrigt så har du rätt i de du säger. Men Normal kommer alltid vara exakt lika svårt på 3 pers t.ex vad man än har för gear och samma gäller alla svårighetsgraderna, det enda som påverkar är mängden personer man spelar med.
Ok no hard feelings then, trodde att det övriga stycket var riktat mot mig. Som du ser skrevs det ganska sent så man var lite lätt irriterad.
Anledningen till att jag frågade är att säg att man kör 4 co-op på hardcore och en disconnectar t.ex under en boss fight vilket leder till att de andra dör, finns det någon typ av säkerhet mot det eller gäller det att hitta folk som inte disconnectar hela tiden pga en dålig router.
Inga som helst bekymmer om någon disconnectar.
Systemet är uppbyggt på följande vis: Ju fler spelare som är inne i spelet desto svårare blir mobbsen. Jag är nästan helt säker på att mobbsen i D3 skalar efter hur bra gear den personen som kommer in i gamet har också så att det alltid blir ballanserat men inte helt säker.
Så med andra ord. Får någon DC under en bossfight tappar bossen Hp, dmg och allt vad det kan vara utefter den som fick Dc's lvl/gear. Så bossen blir precis lika svår som den var när de va 4 som när de är 3 helt enkelt =). Vilket är ett smart system om du frågar mig!
Sen kan de som lägger Tumme ner på alla mina kommentarer träda fram ur skuggan tro?
I'm just hated around here
Tror inte mobsen skalar efter att man får bättre gear annars vore det ingen vits med att grinda till sig bättre gear i sånna här spel, man gör det ju för att allt ska bli snäppet lättare framöver men i övrigt så har du rätt i de du säger. Men Normal kommer alltid vara exakt lika svårt på 3 pers t.ex vad man än har för gear och samma gäller alla svårighetsgraderna, det enda som påverkar är mängden personer man spelar med.
Ja just det.. kolla du påminde mig om något liknande jag läst för ett tag sen. Håller med att det är ett grymt system men jag tror nog inte(eller hoppas inte) att gearen påverkar mobsen utan endast antal spelare och svårighetsnivå.
Tror inte mobsen skalar efter att man får bättre gear annars vore det ingen vits med att grinda till sig bättre gear i sånna här spel, man gör det ju för att allt ska bli snäppet lättare framöver
Jo precis, om allt skalas efter gear så är det ju ingen poäng med att ha bättre gear. Man skaffar ju det bättre för att få fördelar, om mobsen blir svårare per automatik utifrån vad för gear man har så gör bättre items ingen skillnad och då försvinner en stor del med spelet.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.