Tyska kristdemokrater protesterar mot "dödsspelet" Crysis 2
.............
Det är det ända jag kommer att säga.
59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund
Ännu en grupp av människor som behöver rättfärdiga sina jobb.
Står inget i bibeln om spel med våldsamma teman från vad jag har hört och om dom gör det så kan dom väl titta andra hållet angående den punkten på samma vis som dom ignorerar massa andra regler från bibeln och endast använder dom regler som stärker deras position på något.
Skulle ha mer respekt för dom om dom var ärliga och sa att dom försöker skapa problem så att det ser ut som att det finns en anledning till att dom existerar eller/och att om dom verkligen har dessa åsikter om dessa spel att dom förmedlar det som sina egna personliga åsikter istället för att försöka säga att det är fel från en religiös synpunkt.
Önskar att organiserad religion upphörde, helt okej med mig att folk vill ha ett spirituellt liv med religion men det är inte okej när folk använder sin religion för att försöka påtvinga andra att leva sina liv under samma regler eller åsikter.
Hursomhelst så tvivlar jag på att det blir mycket utav deras uttalande angående detta... tack gode gud.
Ännu en grupp av människor som behöver rättfärdiga sina jobb.
Står inget i bibeln om spel med våldsamma teman från vad jag har hört och om dom gör det så kan dom väl titta andra hållet angående den punkten på samma vis som dom ignorerar massa andra regler från bibeln och endast använder dom regler som stärker deras position på något.
Skulle ha mer respekt för dom om dom var ärliga och sa att dom försöker skapa problem så att det ser ut som att det finns en anledning till att dom existerar eller/och att om dom verkligen har dessa åsikter om dessa spel att dom förmedlar det som sina egna personliga åsikter istället för att försöka säga att det är fel från en religiös synpunkt.
Önskar att organiserad religion upphörde, helt okej med mig att folk vill ha ett spirituellt liv med religion men det är inte okej när folk använder sin religion för att försöka påtvinga andra att leva sina liv under samma regler eller åsikter.
Hursomhelst så tvivlar jag på att det blir mycket utav deras uttalande angående detta... tack gode gud.
Håller med! Finns inget mer irriterande än religiösa som kommer och försöker tvinga på en något och så slutar det med att man skriker rakt ut "jag är ateist så hålt käften"
Inger illa menat mot er religiösa men jag blir bara så trött på sånt.
59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund
"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."
heh, finns väl inget annat än i Religion där inklusive folk är oense med varandra om näst intill vad som helst. Sen om man spelar spelet så har Crysis 2 en påhittad story där dödandet har ett eget särskilt syfte som inte har något med verkligheten att göra.
Pumpa sa det bäst ;).
komiskt men ännu mer komiskt hur detta letade sig fram till FZ....
Detta är helt klart en läsvärd artikel om du är intresserad av hur politik kan påverka spelindustrin som tex i detta fall att en grupp politiker lobbyar mot våldsamma spel.
Om du inte är intresserad av sådana artiklar, läs dom inte.
Ja, Crysis 2 är absolut det hemskaste som hänt i tyskland de senaste 100 åren...
Lite småroligt att det var just Wolfenstein 3d som satte igång FPS-genren på allvar. Om de inte hade startat världshistoriens blodigaste och antihumana krig så hade de kanske inte behövt ropa censur idag. Nästa gång de vill ta över Europa och göra en massiv etnisk rensning så ska de kanske tänka på konsekvenserna för den framtida underhållningsbranschen. Tänk på barnen!
Men lite tysk hårdporr går alltid bra!
Tror nog att färre far illa av att se tysk hårdporr dvs en naturlig handling som de flesta ägnar sig åt, än virtuellt övervåld och massmord av en hel ras
Speciellt om na "tänker på barnen"/ungdomar, tror nog de far värre av att se våld än porr, men det är väl bara jag som tror det. Nog lika bra att följa de gamla goda kristna värderingarna från före jesu tid, då våld är bra men naket är synd
^^
De kristna konservativa anser inte att "dödsspelet" har något "kulturellt eller utbildningsmässigt värde
Hur många spel har det?
Kristdemokraterna har väldigt lite med världskrigen att göra men har däremot starka band till Bibeln, som är fullproppad med våld som vida överträffar det som återfinns i Crysis 2.
Kristdemokraterna har väldigt lite med världskrigen att göra men har däremot starka band till Bibeln, som är fullproppad med våld som vida överträffar det som återfinns i Crysis 2.
Tycker de borde jobba lite mera med att sätta på sådana här på sina böcker...
http://www.mrpijey.net/download/public/Pictures/index.php?cmd...