Steam kan få fullständigt Linux-stöd senare i år

Robot

Betaversion av Linux-Steam väntas kring årsslutet – Valve experimenterar redan med att köra Left 4 Dead 2 i Linux-miljö.

#left-4-dead-2

Medlem

Tycker det låter bra, ett steg som krävs för Linux skall bli mer aktuellt på skrivbordet

Jh
Medlem

Bra nyhet

signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

Detta skulle kunna få mig att gå över ännu mer till Linux

Medlem
Medlem

Mycket mycket bra!

Medlem

Bra att fler OS än Windows och iOS dominerar just spel.. fast vem spelar på iOS ändå? lewl

Medlem

Steam är den enda anledningen till varför jag inte kör Linux.

signatur

iObject!

Medlem

Kul! Just spelandet är det som gör att jag håller mig kvar vid Windows, i övrigt föredrar jag Linux.

Medlem

det är väldigt bra om steam skulle komma till linux värden offecielt mm så kanske mer och mer spel kommer skapas till linux ochså prisis som man ser mer och mer tycker jag när det gäller spel till både windows och osx i stället för bara windows.

signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

På tiden

signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Bra att fler OS än Windows och iOS dominerar just spel.. fast vem spelar på iOS ändå? lewl

du gklömde android

signatur

Medlem

Detta är fan guld om spelindustrin börjar ta tag i Linux också. Det har vi i framtiden Valve att tacka för i sådant fall.

Detta är även ett närmare steg för mig att hoppa över till Linux senare, beroende på HUR det ser ut då.

Medlem

Överger gärna Windows för Linux om det finns mer stöd för det och OpenGL.

Medlem

Bra fast ska man byta helt till linux vill man gärna att alla stora spel som bf3 kommer till det

eXp
Medlem
Skrivet av morfin91:
Skrivet av "Ztreek":

du gklömde android

Du kan köra Android Apps i Kernel 3.3 Texas Instruments C6X
http://kernelnewbies.org/Linux_3.3

I 3.4 Ska det vara fullt android stöd

Inaktiv
Skrivet av Preath:

Detta är fan guld om spelindustrin börjar ta tag i Linux också. Det har vi i framtiden Valve att tacka för i sådant fall.

Detta är även ett närmare steg för mig att hoppa över till Linux senare, beroende på HUR det ser ut då.

Varför vill man använda Linux? Windows all the way

Medlem

Fan vilken underbar nyhet. Nu kanske man kan börja använda Ubuntu igen

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av "Preath":

Inte efter att Windows 7 är för gammalt att användas och att Windows 8 ser ut som det gör.

Mac och/eller Linux blir det då istället framöver.

Medlem

Härliga nyheter.

signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag gillar Linux och hade gärna kört det som main OS om AAA-spel utvecklades för det.

signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Vad är det som används på Linux och iOS egentligen? Windows har ju DirectX..

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Vad är det som används på Linux och iOS egentligen? Windows har ju DirectX..

openGL är jag ganska säker på när det gäller linux och osX men vet inte på iOS (som i övrigt fall är iPhone's os och inte mac datorenras)

signatur

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Preath:

Mycket mer öppet, kräver mindre resurser och man slipper DirectX.

Medlem
Skrivet av Palanor:

Jag gillar Linux och hade gärna kört det som main OS om AAA-spel utvecklades för det.

Jag håller med. Jag ogillar Microsoft, har en känsla av att det bara kommer att gå nedför efter W7. Skulle gärna använda mig utav Linux, men detta innebär knappast att pc spel kommer att fungera på linux? Så vitt jag vet endast att klienten kommer att fungera, de flesta spel kommer fortfarande inte fungera då dem är gjorda för windows?

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av "showerguy":
Skrivet av "Preath":

Mycket mer öppet, kräver mindre resurser och man slipper DirectX.

Du glömde det viktigaste - Man slipper Microsoft!

Medlem

Schysst. Hade vart riktigt trevligt om det även fanns något wine-liknande inbyggt med.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Du glömde det viktigaste - Man slipper Microsoft!

Ja, det också för fasen! Microsoft vill man helst undvika.

Medlem

Steam är det ända som håller mig kvar på windows, fixar de steam och spelen så flyger jag över direkt.

Medlem

Jag har väntat länge på denna nyhet
Men tro inte förfan att detta innebär att alla steam spel kommer fungera på linux! De spel som kommer fungera först och främst är de spel som redan finns till linux men inte på steam, och valves egna titlar sedan efter det när valve står bakom linux med steam klienten så dröjjer det nog inte länge innan det blir flera. Precis som för mac när dem fick steam.

12
Skriv svar