En miljard matcher spelade i League of Legends

Medlem
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av Myrsloken91:

Nu vart det väääldigt många svar på min fråga men ska försöka svara på så många som möjligt Det e därför jag inte citerar heller
Om vi börjar med listan från LoL-forumet:

"1. DOTA is harder and less forgiving than LoL."
Kan inte svara på denna då det krävs exempel, eller en bättre förklaring av vad som gör DOTA så mycket svårare. Säger inte att det e fel men svårt att svara om jag inte vet varför detta påstående finns

"2.DOTA is more complicated that LoL."
Samma som 1, måste ha en bättre förklaring till denna punkt

"3. LoL has a more anime sort of theme going for it's combat and DOTA has a more realistic theme."

När det gäller den grafiska stilen så är min subjektiva åsikt att av det lilla jag sett av HoN, har sett en del HoN matcher på Youtube iaf, så tycker jag att det är väldigt mycket lättare att se vad som händer på skärmen i LoL, bland annat just pga den grafiska stilen. Med tanke på att t ex SC 2 spelare sänker grafiken till minimum bland annat för att det blir lättare att se vad som händer i en strid så tycker jag personligen att LoLs grafiska stil borde vara en fördel.
Men som sagt var, bara min personliga åsikt. Vilken grafisk stil man tycker är bäst är ju en väldigt subjektiv fråga

"4. Last hitting is harder in DOTA."
Samma som 1, måste ha en bättre förklaring till vad det är som gör det svårare i DOTA.

"5. you lose gold on death in DOTA"
Här kommer en punkt som man antingen tycker e bra eller dålig beroende på vad man har för filosofi gällande MOBA spel. Att förlora guld när man där leder enligt mig till ett mer passivt och tråkigare gameplay och förstör väldigt mycket för spelet när det kommer till E-sports sammanhang. Det är inte lika roligt att titta på en match/ett spel där alla spelar passivt hela tiden. Och jag tycker definitivt att det blir tråkigare att spela om man förlorar guld om man dör.
Håller dock med om att det kräver mer "skills" men det väger enligt mig inte upp det trista passiva gameplayet.

"6. respawn timers go a lot faster for the losing team (don't get overconfident or you'll be out of commision for 90s and they're only out for 40."
Den här punkten är lite intressant. Detta gör att det faktiskt är mer förlåtande för det förlorande laget i late game. Men precis som i den föregående punkten leder detta till ett mer passivt spel och onödigt långa matcher. Passivt spel och onödigt långa matcher anser jag varken som särskilt roligt och det förstör än en gång för spelets E-sports del. Onödigt långtradiga matcher och passivt gameplay är förödande för en E-sports titel då det e skittråkigt som publik att titta på.
Än en gång kan jag hålla med om att denna punkt leder till att det kräver mer skills men det väger inte upp allt det negativa enligt mig.

"7.items are more powerful in DOTA"
Jag vet inte riktigt vad jag tycker om denna punkt ärligt talat. Det låter ju som om att om du vinner din lane så borde ditt lag vinna teamfights och därmed borde det inte bli långtradiga matcher på över en timme som HoN ändå verkar ha. Denna punkt gör att jag tycker att det inte uppmuntrar skills av den anledningen att om du haft otur i lane men ändå är en bättre spelare så kommer ni förlora teamfights pga att det andra laget har ihjäl er alldeles för snabbt. Denna punkt gör att jag tycker att det låter som om LoL uppmuntrar skills när det gäller detta och det blir dessutom roligare att spela och se på som publik då matchen kan vända om det laget som ligger under faktiskt kan vända om dom har bra teamfights.

"-Courier finns inte i LoL"
Vet inte vad courier gör/är

"-Du kan tpa till basen när du vill (i LoL)"
Jaha, och? Förklara det negativa med detta Ser det varken som possitivt eller negativt

"-Du kan använda Flash i LoL som är ett item i Dota som kostar 2150 guld"
Lite samma som förra punkten. Varför är det dåligt? LoL Har summoner spells, alltså spells som alla kan välja innan matchen oavsett vilken karaktär du ska spela. Tycker varken det är dåligt eller bra att man kan eller inte kan köpa sig till flash.

"Denie system... kanske det jag saknar mest... Sättet att dominera en lane genom att se till att dina fiender får mindre XP av dina minions genom att döda som av egen hand. Dina fiender får mindre Xp och halkar efter i levels vilket ger dig en enorm fördel i en lane. "
Leder till passivt och tråkigt gameplay, man blir fast i lanen längre eftersom det tar längre tid att farma ihop dina items. Har redan förklarat varför jag ogillar passivt och långtråkigt gameplay.

"Last hits... Känns som Lol saknar det som fan... Visst det finns, det ska jag absolut inte säga att dom saknar. Det känns bara inte lika viktigt att ta lasthits i Lol. Vilket också är en väldigt stor aspekt eftersom vem vill inte ha finare items än dina fiender genom att ha en bra goldfarm i början."
Känner samma sak för detta som för "7.items are more powerful in DOTA." då dessa hör ihop väldigt mycket.

"AP / AD systemet... Tycket dom förstör lite charmen med MOBA när dom blandar in det... En hero ska vara en hero du ska göra den starkare det förstår jag.. Det är en gamekiller för mig."
Vet inte vad jag ska svara på denna riktigt. Har man bara en stat som gör att du gör mer skada i andra MOBA spel?

"Buskar... för många Lol spelare är säkert detta underbart.. för mig förstör det hela mappen... känns så bittert och så förbannat lätt att komma undan från dina fiender eftersom det finns så mycket ogräs att gömma sig i. Känns som att skogen och "juking" förlorar en stor del pga dåligt klippt gräs."
Precis som du säger så älskar många LoL spelare buskarna Jag tycker det leder till intressantare och roligare ganks och juking men jag förstår om du inte tycker det. Sen uppmuntrar det till att köpa wards och utöka map controll vilket jag gillar men det är subjektivt precis som allt annat.

"Runor har dom visserligen men inte på samma sätt. men också kanske det funkar med tanke på att Lol's map är mindre. Saknar bara gamla runor."
Vet inte hur runor fungerar i andra MOBA spel så kan inte svara på denna

"inte säker på att dom heter så men att "Inhibitors??" Bygger upp sig själva efter ett tag.. Att ha lane advantage ska man inte förlora efter några minuter... Du kämpar otroligt hårt för att få det och sen att förlora det efter ett X antal minuter känns väldigt bittert."
Jag gillar det då det gör det möjligt för ett förlorande lag att ta ikapp och vända matchen. Tycker det blir mer spännande så

"Runor och skilltree... WHAT?! Man ska inte behöva vara level 30 eller vad nu maxleveln ligger på i Lol för att ha tillgång till det bästa möjliga hos en Hero. Du ska också inte behöva spendera pengar för att bli bättre än andra... Hatar att folk som spenderar pengar är bättre än folk som spenderar tid!
Värdelöst sätt att bygga ett spel på. Jag vet att du kan köpa runes med points du får genom matcher.. men det tar otroligt mycket längre tid att skaffa än att betala för skiten."
När det gäller Lvl 30 och skilltree så tar det inte lång tid att nå upp till max lvl så det ser jag inte som ett problem.
När det gäller runor så kan man bara köpa dom genom den valuta man tjänar genom att spela så du kan inte köpa dig en fördel Många glömmer bort det när dom bara testar LoL en kort stund. Dessutom när du når lvl 30 så har du råd med absolut minst 1 helt set med runor och du kan då spela åtminstone 1 roll utan nackdelar mot andra som spelat mer. Sen om runor gör så att du vinner mer så gör ju matchmaking så att du möter successivt svårare motspelare varje vilket raderar fördelen med runor. Runor blir bara ett taktiskt val.

"Ingen bank!! Man måste köpa fulla items om ditt inventory börjar bli fullt.. "
Har inte en aning om hur banken fungerar i andra MOBA spel så kan inte svara.

"Som sagt.. jag klandrar inte andra för att spela LoL. För vissa är det ett fantastiskt spel och det är väl jätteroligt för dom. För mig är det inte ett bra MOBA."
Och jag tycker precis samma sak fast jag gillar LoL För mig är det riktigt bra men jag förstår att alla har olika åsikter om vad som är bra eller dåligt

Tänkte ge dig lite förklaringar.

1. När du dör förlorade du pengar och du är död längre än du är i lol, alltså är det mer oförlåtande. Också att det är snabbare än lol.

2. Kan inte påstå att det är mer komplicerat dock, Inget jag står för, Kanske att de finns lite mer variabler iom deny etc.

3. Enda jag inte gillar med det grafiska i lol är att det är lite för många såna där råttor (rasen som teemo är) vilket gör att det lockar lite yngre folk. Sen att du inte ser vad som händer i hon är inte så konstigt när man inte vet vilka abilities som vilka kastar, Detta är fallet i varje moba spel i början, Innan du vet vad alla abilities gör eller ser ut så blir de oftast en stor gröt, Efter ett tag så kan du hålla dig lugn i striderna för du har bättre koll på vad allt gör.

4. Här är nått som lol har mycket enklare, Inga denys!!! detta kan inte ignoreras då du kan plocka dina lasthits utan några som helst problem, Du behöver hålla lite koll på din motståndare så du inte blir slagen men utöver de så är de ganska lugnt. Sen kan du lasthitta med 20% hp kvar på mobsen i lol, Det kan du inte i dota 2.

5. Att du äns säger att dota är mer passivt än lol tycker jag är ganska skrattretande. Du behöver farma långt mycket mer i lol än i dota. I lol har du ju 3 lanes där alla behöver mycket farm, botlane carry, midlane ap-carry och toplane som oftast är en bruiser/tank. I dota kan matcherna va över inom 20-30 min, då står du fortfarande o farmar i lol,

6. Återigen anklagar du dota för att vara mer passivt än lol och jag börjar ana att du aldrig lirat eller kollat på dota matcher. Kolla en match med na'vi och säg att dom spelar passivt.

7. Items du köper gör mer, dom har oftast aktiva abilities istället för 30% crit 30% attack speed. i dota har dom det men kanske en polyform på de eller magic immunity eller nån annan form av cc. Detta gör också att fler hjältar kan kontra olika hjälter eftersom alla kan köpa dessa prylar.

8. det är en apa eller en åsna som skickar ut dina items till dig. Den även användas till att scouta över cliffs etc.

9. tycker heller inte de gör så mycket mer än att du kan alltid fly, gå in i buske eller juka dom stick hem.

10. Eftersom alla har utility spells som gör att dom kan fly så blir de mer passiva matcher. Mindre kills. Det är helt enkelt väldigt lätt att inte dö i lol jämfört me dota/hon.

Orkar inte gå mer eftersom ditt standard argument är att hon/dota är mer passiva än lol vilket är ren lögn. Spela dota och hon innan du uttalar dig om det. (menar inte att vara dryg men du säger saker som inte stämmer)

Sen till kaely. du zonar i dota också. Enda skillnaden är att du kan förstöra för din motståndare på fler sätt än att zona han.

"5. Att du äns säger att dota är mer passivt än lol tycker jag är ganska skrattretande. Du behöver farma långt mycket mer i lol än i dota. I lol har du ju 3 lanes där alla behöver mycket farm, botlane carry, midlane ap-carry och toplane som oftast är en bruiser/tank. I dota kan matcherna va över inom 20-30 min, då står du fortfarande o farmar i lol"
Majoriteten av matcherna i LoL är över på mindre än 30 min Jag har väldigt få matcher som är över 40 min sen också. Av det jag har kollat på proffsmatcher (typ 1900 rank eller vad det heter) på HoN på Youtube så verkar det vara standard med matcher över 40 min

"6. Återigen anklagar du dota för att vara mer passivt än lol och jag börjar ana att du aldrig lirat eller kollat på dota matcher. Kolla en match med na'vi och säg att dom spelar passivt. "
Jag sa aldrig att det innebär att man spelar passivt men det UPPMUNTRAR till ett passivt spel. 2 helt skilda saker. Uppmuntrar ett spel till passivt spel så kommer spelet vara passivt också i dom flesta fall, dock så kan alltid bättre spelare vara aggressivare då dom gör färre misstag.

"4. Här är nått som lol har mycket enklare, Inga denys!!! detta kan inte ignoreras då du kan plocka dina lasthits utan några som helst problem, Du behöver hålla lite koll på din motståndare så du inte blir slagen men utöver de så är de ganska lugnt. Sen kan du lasthitta med 20% hp kvar på mobsen i lol, Det kan du inte i dota 2. "
Utan denies så måste du göra mer harass och zoning på motståndaren vför att vinna lanen vilket är betydligt roligare än passivt denies av creeps. Att kontrollera lanen och hur mycket pushad den är innebär mer skill och ett roligare gameplay enligt mig i LoL. Sen som alltid så har alla sina åsikter men detta är min och det är varken fel på din eller min åsikt.

"7. Items du köper gör mer, dom har oftast aktiva abilities istället för 30% crit 30% attack speed. i dota har dom det men kanske en polyform på de eller magic immunity eller nån annan form av cc. Detta gör också att fler hjältar kan kontra olika hjälter eftersom alla kan köpa dessa prylar. "
Items som har en "active" gillar jag så på denna punkt kan jag hålla med. Dock så har LoL fått fler items med "active" i sina senaste patcher. Sen antar jag att det kanske har med balans också att göra, vet inte hur balanserat LoL skulle vara om alla hjältar kan kontra varandra med olika "active" på items.

"10. Eftersom alla har utility spells som gör att dom kan fly så blir de mer passiva matcher. Mindre kills. Det är helt enkelt väldigt lätt att inte dö i lol jämfört me dota/hon."
Många summoner spells är väldigt aggressiva också Sen kan jag hålla med om att flash är kanske det största misstaget i LoL då det är ett "slipp ut ur fängelse" kort i princip. Det var snack om att flash skulle tas bort men den diskussionen började för sent och många spelare protesterade. Flash e dock nerfad sen LoLs början med längre cooldown och kortare flash distans.

"3. Enda jag inte gillar med det grafiska i lol är att det är lite för många såna där råttor (rasen som teemo är) vilket gör att det lockar lite yngre folk. Sen att du inte ser vad som händer i hon är inte så konstigt när man inte vet vilka abilities som vilka kastar, Detta är fallet i varje moba spel i början, Innan du vet vad alla abilities gör eller ser ut så blir de oftast en stor gröt, Efter ett tag så kan du hålla dig lugn i striderna för du har bättre koll på vad allt gör."
De karaktärer du menar kallas för yordles Personligen älskar jag humorn med dom men det är ju bara en smaksak
Sen så accepterar jag ditt argument om att det är svårt att se bara för att man inte vet vilka spells som flyger runt, det var bra sagt.


signatur

E4500@2.800Ghz(8*350) StockVolt, 2GB DDR2 PC5300@700Mhz StockVolt, Gigabyte Radeon HD 4850 512MB, MSI P35 NEO-FI

Medlem

Fy fan vad mycket whine i onödan. Ett par av mina vänner är kända Dota2-spelare, flera av dem spelar LoL casually då och då för dem uppskattar MOBA-genren i sin helhet.
Jag personligen spelar både Dota2 och LoL när jag har tid. Båda spelen är jätteroliga att spela.
HoN gillar jag inte, men har många vänner som älskar det och ibland när jag har tittat på när dem har varit med i tävlingar har jag förstått varför dem tycker om det.
Alla tre spelen har absolut sina fördelar och nackdelar.

MEN, HoN's community är HEMSKT. Av det jag har sett så är det fan nät-mobbning ibland, och det har jag ingen respekt för. DOTA-communityt är extremt tävlingsinriktat, men det känns som att det finns lite mer tålamod där. LoL-communityt är generellt mer laid-back (även om det finns idioter där också), och det är väl därför LoL passar sig bäst för dem som bara vill spela för att ha kul och inte måste vinna.

Medlem

LoL är gjort i paint av och till 12åringar.

Medlem

Denna tråd har vart den bästa på länge.
Vill tacka alla som har bidragit och gjort den intressant =D

Jag måste sticka men hoppas den fortsätter när jag kommer hem igen.
( vet att tråden inte kretsar kring mig, men jag tycker den är förbannat rolig och var fruktansvärt kul att delta så mycket i den )


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem
Skrivet av SkullJoke:

Denna tråd har vart den bästa på länge.
Vill tacka alla som har bidragit och gjort den intressant =D

Jag måste sticka men hoppas den fortsätter när jag kommer hem igen.
( vet att tråden inte kretsar kring mig, men jag tycker den är förbannat rolig och var fruktansvärt kul att delta så mycket i den )

Håller med dig fullständigt väldigt lite flaming i denna tråd

Tyvärr slapp vi inte alla troll XD:
"LoL är gjort i paint av och till 12åringar."

"Fy fan vad mycket whine i onödan. Ett par av mina vänner är kända Dota2-spelare, flera av dem spelar LoL casually då och då för dem uppskattar MOBA-genren i sin helhet.
Jag personligen spelar både Dota2 och LoL när jag har tid. Båda spelen är jätteroliga att spela.
HoN gillar jag inte, men har många vänner som älskar det och ibland när jag har tittat på när dem har varit med i tävlingar har jag förstått varför dem tycker om det.
Alla tre spelen har absolut sina fördelar och nackdelar.

MEN, HoN's community är HEMSKT. Av det jag har sett så är det fan nät-mobbning ibland, och det har jag ingen respekt för. DOTA-communityt är extremt tävlingsinriktat, men det känns som att det finns lite mer tålamod där. LoL-communityt är generellt mer laid-back (även om det finns idioter där också), och det är väl därför LoL passar sig bäst för dem som bara vill spela för att ha kul och inte måste vinna"

Att folk klagar mindre i LoL tror jag inte bara beror på en mer Laidback community, utan också på att många proffsspelare har fattat att det inte hjälper för 5 öre att klaga eller whina på medspelare. Detta har dom som tur är delat med sig på sina youtube-kanaler, dom som har Det tror jag har påverkat communityn i väldigt possitiv riktning


signatur

E4500@2.800Ghz(8*350) StockVolt, 2GB DDR2 PC5300@700Mhz StockVolt, Gigabyte Radeon HD 4850 512MB, MSI P35 NEO-FI

Medlem

LoL är inte en Dota kopia, det är ett eget spel i MOBA genern. Det som att säga att wow är en Ultima Online kopia...

Moderator | Testpilot
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av Dicez:

Hämtat från LoL forumet

1. DOTA is harder and less forgiving than LoL.
2.DOTA is more complicated that LoL.
3. LoL has a more anime sort of theme going for it's combat and DOTA has a more realistic theme.
4. Last hitting is harder in DOTA.
5. you lose gold on death in DOTA
6. respawn timers go a lot faster for the losing team (don't get overconfident or you'll be out of commision for 90s and they're only out for 40.
7.items are more powerful in DOTA.

Jag lägger till
-Courier finns inte i LoL
-Du kan tpa till basen när du vill
-Du kan använda Flash i LoL som är ett item i Dota som kostar 2150 guld

Bara fördelar med LoL då... Saknar då inget av detta och det som finns i lol förbättrar ju bara.

Om vi vänder på steken! Vad är det för förbättringar som finns i LoL?[/quote]

Här kommer problemet med denna diskussionen som funnits 2009. Det är iprincip bara mindre features och saker i LoL. Men jag tycker det är roligare att spela, varför? Det kan jag inte förklara. På samma sätt som det är svårt att förklara hur styrningen är annorlunda från ett bilspel till ett annat eller säg i gamla NES plattforms spel då kontrollen där också kan vara helt galen.

Heller kan jag inte argumentera för eller emot då jag inte är så insatt i dota som jag är i LoL. Vet bara det finns mycket "mindre i lol att göra". Hur som haver så spelar jag LoL, och kommer inte hoppa över till varken Dota eller HoN för det är "svårare" eller man kan "göra mer saker".


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Forsätter på mina förra kommentar.
Om ni kan fatta detta nu Lol är inte dota
I lol har man en annan spel still än i dota och hon
visst det finns du kan inte döda dina egna mobs, men det gör lol till ett mindre passivt spel jämnfört med dota eller hon. Vi har en jungler som kan komma ur ingenstans och ganka. Vi har runor och masteries som kan skapa ett övertag.

Och om någon kommer med ett dumt svar som tog detta från lol forumet, har jag bara detta att säga: Jag kan skriva vad jag vill på forumet så det är ingen källa man kan ta info ifrån.

Som avslutning kan jag säga att Lol är det MOBA spelet som gör rätt. Så Lol saknar inget, annars hade Lol inte haft över 11 spelare. Och kom inte med "lol är gratis, därför är det framgångsfult, eftersom hon också är gratis och dota är gratis om du har wc3 (som typ alla har).

tack för mig

Medlem

Man ska inte posta nyheter om LoL, DotA eler HoN, det leder bara till bråk mellan fansen om vilket som är bäst, själv föredrar jag HoN men jag säger inte att någon annan har fel, bara att jag bäst smak!

Medlem

lol är kul..

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Att jämföra DotA och LoL är som att jämföra en myra och en spindel.

Själv så tycker jag att matchmaking systemet i LoL är lite mysko har hamnat i lag med spelar som 'r +-5 levlar än mig själv. Tycker att dem borde byta till PSR. Jag personligen spelar båda, DotA när jag vill ha utmaning och spela seriöst och LoL för att spela med kompisarna som vägra spela DotA/HoN bara för att dem hade 0/13 i K/D fösta matchen ^^


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av antton:

Forsätter på mina förra kommentar.
Om ni kan fatta detta nu Lol är inte dota
I lol har man en annan spel still än i dota och hon
visst det finns du kan inte döda dina egna mobs, men det gör lol till ett mindre passivt spel jämnfört med dota eller hon. Vi har en jungler som kan komma ur ingenstans och ganka. Vi har runor och masteries som kan skapa ett övertag.

Och om någon kommer med ett dumt svar som tog detta från lol forumet, har jag bara detta att säga: Jag kan skriva vad jag vill på forumet så det är ingen källa man kan ta info ifrån.

Som avslutning kan jag säga att Lol är det MOBA spelet som gör rätt. Så Lol saknar inget, annars hade Lol inte haft över 11 spelare. Och kom inte med "lol är gratis, därför är det framgångsfult, eftersom hon också är gratis och dota är gratis om du har wc3 (som typ alla har).

tack för mig

Förstår inte hur de blir mer passivt av att du kan denya. betyder ju att du har mer att göra i en lane vilket gör spelet mindre passivt.

Medlem
Skrivet av antton:

Forsätter på mina förra kommentar.
Om ni kan fatta detta nu Lol är inte dota
I lol har man en annan spel still än i dota och hon
visst det finns du kan inte döda dina egna mobs, men det gör lol till ett mindre passivt spel jämnfört med dota eller hon. Vi har en jungler som kan komma ur ingenstans och ganka. Vi har runor och masteries som kan skapa ett övertag.

Och om någon kommer med ett dumt svar som tog detta från lol forumet, har jag bara detta att säga: Jag kan skriva vad jag vill på forumet så det är ingen källa man kan ta info ifrån.

Som avslutning kan jag säga att Lol är det MOBA spelet som gör rätt. Så Lol saknar inget, annars hade Lol inte haft över 11 spelare. Och kom inte med "lol är gratis, därför är det framgångsfult, eftersom hon också är gratis och dota är gratis om du har wc3 (som typ alla har).

tack för mig

Förstår inte vad ni menar med passivt... Ni verkar inte ha en aning om hur denie systemet funkar..


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

LoL är för noobsen punkt slut, ser gärna att ni spelar det... hf med folk som dessa....

http://www.youtube.com/watch?v=IBfEm4KZegM

Medlem
Skrivet av antton:

Forsätter på mina förra kommentar.
Om ni kan fatta detta nu Lol är inte dota
I lol har man en annan spel still än i dota och hon
visst det finns du kan inte döda dina egna mobs, men det gör lol till ett mindre passivt spel jämnfört med dota eller hon. Vi har en jungler som kan komma ur ingenstans och ganka. Vi har runor och masteries som kan skapa ett övertag.

Och om någon kommer med ett dumt svar som tog detta från lol forumet, har jag bara detta att säga: Jag kan skriva vad jag vill på forumet så det är ingen källa man kan ta info ifrån.

Som avslutning kan jag säga att Lol är det MOBA spelet som gör rätt. Så Lol saknar inget, annars hade Lol inte haft över 11 spelare. Och kom inte med "lol är gratis, därför är det framgångsfult, eftersom hon också är gratis och dota är gratis om du har wc3 (som typ alla har).

tack för mig

Kan ju börja med att inte kunna deniea creeps är ju sjukt drygt då man inte kan förhindra snabb level på fiende heroes och att säga att det blir mindre passivt förstår jag inte? Då DotA kräver att man måste förhindra den andra att få ett övertag samt skaffa det själv, känner jag att LoL har missat hela den idén.
Samt att DotA har ett flertal junglers som kan ganka mycket hårdare än i LoL ta t.ex. Furion (Natures Prophet) som har en global tp och en sorts "cc" (säger cc även fast dom inte är stunnade/silenceade etc) så detta är inte LoL ensamma om. Sen tycker jag ju att ju mera pengar du har att spendera desto bättre runor kan du få fortare än alla andra är inte riktigt "fair play" imo.
Sista av allt vill jag bara säga att LoL har mer spelare och är mer framgångsrikt än DotA 2 är för att, LoL är tillgängligt för alla medans DotA 2 fortfarande utvecklas och är i beta fas.

Medlem

Spelade dota flera matcher varje dag i flera år, spelat LoL i snart ett år med, men inte lika mycket.
Gillar båda, lika i grunden och LoL är definitivt mindre komplicerat - vilket har både sina bra och dåliga sidor.

Personligen hatar jag creep deny/tower deny. Tycker det bara är drygt som fan, men det är min åsikt. Saknar vissa hjältar och framför allt mer aktiva items som DotA har. Föredrar desutom AP/AD systemet och mindre chans baserade passiva skills som dodge och stunlocks.

Håller mig till LoL för närvarande, får se hur det blir med DotA2.

Medlem

Hur kan ni säga att det e enklare för man har 2 extra abilityn ? Din motståndare har det med.
Så om flash kostar eller inte mellan spelen spelar ingen roll då det e lika för dig samt din motståndare ,
Var längesedan jag spelade dota ,Lol med för den delen. Spelet tunnade ut när man börja inse att alla matcher alltid hade samma upplägg . så länge man inte hade 5man premade troll team : /


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av Jimpa_31:

Hur kan ni säga att det e enklare för man har 2 extra abilityn ? Din motståndare har det med.
Så om flash kostar eller inte mellan spelen spelar ingen roll då det e lika för dig samt din motståndare ,
Var längesedan jag spelade dota ,Lol med för den delen. Spelet tunnade ut när man börja inse att alla matcher alltid hade samma upplägg . så länge man inte hade 5man premade troll team : /

Anledning jag tycker de blir enklare är att du har fler "get out of jail" free cards om du fattar va jag menar. I dota/hon måste du farma/ganka för att kunna blinka eller liknande. De får du standard från LoL vilket gör att du inte kan stoppa folk på samma sätt. Om du stänger ner en spelare kan du stoppa han från att få sin blink eller heal, eller iallafall försena den och utnyttja den tiden han inte har den. I LoL får du det från början (lvl 12) vilket gör det lite enklare. Likadant om du utför en gank så har motståndaren 2 abilitys som gör att han kan komma till tornet tidigare. Och eftersom tornen i LoL är livsfarliga så kan man inte jaga in på samma sätt. Vilket gör det enklare att spela defensivt.

Medlem

Förstår inte varför folk har så svårt att acceptera att det finns spel man inte tycker om men som andra tycker om. Hur jävla svårt kan det vara att inte klicka sig in på nyheter som handlar om ett spel man inte tycker om, du vet ju precis vad artikeln kommer handla om.

Medlem

MEn!! alla fattar ju att alla moba ska vara exakt likadana, då är alla lika bra och alla blir nöjda. Det bästa med det är att ingen utveckling skulle behöva ske heller!!

Sen så är det ju helt sjukt att man ska få tycka vad man vill, i nordkorea var det fint, alla tyckte samma sak.

Jag lirar dock mest LOL men har kört runt 100 matcher i HoN med, båda är bra men LoL passar mig bäst.
LoL är enkelt att bli bra på säger vissa, låter ju skitbra, då spelar man bara med bra spelare mot bra spelare = grymt bra matcher.

Medlem
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av Jimpa_31:

Hur kan ni säga att det e enklare för man har 2 extra abilityn ? Din motståndare har det med.
Så om flash kostar eller inte mellan spelen spelar ingen roll då det e lika för dig samt din motståndare ,
Var längesedan jag spelade dota ,Lol med för den delen. Spelet tunnade ut när man börja inse att alla matcher alltid hade samma upplägg . så länge man inte hade 5man premade troll team : /

Anledning jag tycker de blir enklare är att du har fler "get out of jail" free cards om du fattar va jag menar. I dota/hon måste du farma/ganka för att kunna blinka eller liknande. De får du standard från LoL vilket gör att du inte kan stoppa folk på samma sätt. Om du stänger ner en spelare kan du stoppa han från att få sin blink eller heal, eller iallafall försena den och utnyttja den tiden han inte har den. I LoL får du det från början (lvl 12) vilket gör det lite enklare. Likadant om du utför en gank så har motståndaren 2 abilitys som gör att han kan komma till tornet tidigare. Och eftersom tornen i LoL är livsfarliga så kan man inte jaga in på samma sätt. Vilket gör det enklare att spela defensivt.

Ok, Det kan jag godta ,


signatur

Kan ej skriva åäö

123
Skriv svar