GTA IV mer grafiskt tillputsat än någonsin
Grafikmodden iCEnhancer når version 2.0. Spana därmed in nya rullen och förundras om du så vill.
#grand-theft-auto-v, #grand-theft-auto-iv
Skickade in detta för typ några veckor sedan men nä ni ska inte lägga upp det men efter några veckor går det bra :/
Hej Jesper, just den här versionen dök väl upp först mot slutet av förra veckan?
Vi har tidigare skrivit om modifikationen (om inte mitt minne sviker mig) men version 2.0 ska ju vara någon form av storrelease för gänget som arbetar med det. Fortsätt skicka in tips, det uppskattas
By deciding what is right you ultimately end up blind.
Men fy. Aftonbladet var ju ett dygn före er
http://blogg.aftonbladet.se/speltuben/2012/02/gta-iv-mod-gor-...
Fast såväl vi som de var långsamma som stryk med tanke på att det släpptes förra veckan En dag hit eller dit gör inte ofantligt stor skillnad här.
By deciding what is right you ultimately end up blind.
Visst är det snyggt, men SÅ snyggt är det inte. Vissa stunder i videon var det riktigt bra, t.ex första sekvensen på natten, men många gånger i övrigt vart det nästan lite komiskt när de långsamt panerade över något som faktiskt inte såg så bra ut...
Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.
Modden är ju bara en tillfixad version av ENBseries, sen bilarna ingår ju inte i modden, ej heller alla andra extra texturer och reklamgrejjer osv, utan är ju andra moddar. Ser ju däremot rätt så nice ut, för det mesta.. samt att texturbuggarna i videon är pga rockstars verktyg som han spelar in med, det ser inte ut så när man spelar.
Fast såväl vi som de var långsamma som stryk med tanke på att det släpptes förra veckan En dag hit eller dit gör inte ofantligt stor skillnad här.
Desto värre
Skickade in detta för typ några veckor sedan men nä ni ska inte lägga upp det men efter några veckor går det bra :/
Hej Jesper, just den här versionen dök väl upp först mot slutet av förra veckan?
Vi har tidigare skrivit om modifikationen (om inte mitt minne sviker mig) men version 2.0 ska ju vara någon form av storrelease för gänget som arbetar med det. Fortsätt skicka in tips, det uppskattas
Det var om 1.35 som var lika stort som detta när det kom!
¯\_(ツ)_/¯
Själv kör jag nog hellre med "vanlig" grafik än texturer som blinkar. Dödar känslan väldigt mycket kan jag tänka mig.
Men å andra sidan kan väl vara värt att prova i fem minuter.
I beskrivningen till videon på youtube står det att blinkandet i en del texturer är pga videoeditorn och att det inte ser ut så ingame.
Visst är det snyggt, men SÅ snyggt är det inte. Vissa stunder i videon var det riktigt bra, t.ex första sekvensen på natten, men många gånger i övrigt vart det nästan lite komiskt när de långsamt panerade över något som faktiskt inte såg så bra ut...
Intressant att när någon gör en mod som förbättrar grafiken avsevärt så är det gnäll på det. Det är ju det första alla gnäller om nuförtiden när ett spel släpps, att vanilla är för fult (Skyrim).
De som har gjort modden har lagt ner en massa tid på att förbättra ett redan hyfsat snyggt spel och du gnäller på att vissa bitar är komiska...säga vad man vill om reflektioner etc. men snyggt är det! ...och gratis...och frivilligt...
Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942
Jag gnällde inte på att det var fult. Jag påpekade bara att det inte var det jesus som många säger. Jag har hört mycket om modden, att det ska vara "svårt att se skillnad på irl och spelet" osv, och blev därav ganska besviken.
Jag sa ju faktiskt att det är snyggt, vilket det också är. Poängen var bara att det skrivit upp så fruktansvärt...
Jag gnällde inte på att det var fult. Jag påpekade bara att det inte var det jesus som många säger. Jag har hört mycket om modden, att det ska vara "svårt att se skillnad på irl och spelet" osv, och blev därav ganska besviken.
Jag sa ju faktiskt att det är snyggt, vilket det också är. Poängen var bara att det skrivit upp så fruktansvärt...
ok, ser man det så är det klart att det inte är speciellt. Men ett spel är ett spel och jag skulle aldrig tro på någon som påstår att de kan få gtaiv att se verkligt ut. Men jämfört med orginal-spelet så ser det mycket bra ut!
Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942
Nej verkligt blir nog svårt, men är det inte faktiskt det många skribenter, den egna utvecklaren, och fans har påstått att det gjort? Jag väntade mig alltså något i stil med ENBdev, men blev lite smått besviken. Inget herrejösses-uttalande från min del alltså, förväntade mig bara mer.